Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Snart är det dags för min första resa i Lufthansa F.:)FRA-LAX.Har några frågor som jag inte hittat svar på, trots sökning i tidigare trådar. När byter man om till pyjamas? Äter man middagen i pyjamas? Var hänger man sina kläder? Om man byter till pyjamas, när klär man om till sina vanliga kläder, strax innan landning? Måste man ta ett bad i FCT för att få en badanka, eller får man en ändå, om man ber snällt?
Du är prinsessa i F och gör i stort sett som du vill:) Jag åkte nyligen Frankfurt-Haneda med Luftwaffe i F efter en magnifik dag vid FCT och pyjamasmaffian förvånade mig. Det var en full kabin i 747 F och långt innan man stängt dörrarna hade alla utom jag och en annan passagerare pyjamas på sig. Kändes lite konstigt. Klockan var ju vara 18 på kvällen:) På tillbakavägen var det mer normalt och en del tog inte på sig pyjamas alls. Pyjamas är bra eftersom de andra kläderna håller sig fräscha. Eftersom jag är så tråkig och planerar bra har jag förstås alltid extra kläder i carryon. Tycker ändå att pyjamas är trevligt. Att äta i pyjamas är trevligt. Enda nackdelen är när man kommer hem och pyjamas vid middagsbordet inte är helt ok:)

Resande i F skulle man kunna ta med sig 6 carryon. Det finns utrymme ovanför platsen samt även en separat garderob för väska och att hänga kläder. Byt om från pyjamas till civila kläder när du känner för dig. Tyckte det var lagom någon timme innan landning. Badanka kan man få om man frågar. Jag ville ha en extra vid FCT till det andra barnet och det var inga problem. Frågade även vid FCl i Muencehn på tillbakavägen men det var tvärstopp. Att fråga artigt och ödmjukt brukar fungera bra.

Ha en fantastisk resa!!

Bara för att vara idiotsäker så kollar ännu en gång...

Jag har en uppkommande resa i höst på 12 dagar till sydamerika. Jag vill bränna mina poäng helst på LH F, dock minst business ifall inte F platser dyker upp. Om jag vill boka LH F till BOG så är det bäst att:

1) Boka tidigt en "back-up" award HEL-FRA-BOG-XXX på Lufthansa i business så att eventuell F blir med minsta byte för att undvika möjlig case att det inte längre finns awardplatser på connections (eller alternativa rutter) närmare 14 dagars
2) Vänta tills 14 dagar till utresan och boka om FRA_BOG segmenten mot LH F (om det finns platser, eller kolla varannan timme därefter :D)
3) Vänta tills 2 dagar till utresan och boka om returflyget BOG-FRA mot LH F

Angående 2) och 3) är det så att man inte kan boka hemresan också F vid tillfället då man bokar om utresan till F vid 14 dagars? Man måste alltså boka om "2 gånger", dvs vid T-14 då utresan öppnar F, och sedan vid T-2 då hemresan öppnar F?

Ifall hela paketen skall bokas på samma gång, då blir det riskabelt att lämna F ombokningen till T-2 innan utresan (för att hela resan pågår ju 12 dagar).

1st world problem...nu fattar jag varför LH F är gjorda för MEX-weekend-turns!

LH flyger inte med F till BOG längre.

Tycker jag inte. En diskussion kom upp om 10 timmar i FCL är för mycket tid.
Därför skrev jag mitt inlägg med någonting som kan vara en alternativ när man befinner sig i LH's FCL/FCT.

Vi är av olika åsikt här. Jag anser att starta en sub-diskussion kring rundturer på Frankfurts flygplats - som det redan finns flera trådar om - är off topic för en tråd som specifikt handlar om Lufthansa First Class. Det hade varit annorlunda om aktiviteten i fråga bara var tillgängligt för Lufthansa F-passagerare, då hade jag sett relevansen. Nu, not so much. Men det kanske bara är jag som är petig.

• Gilla
Reactions: bnr
Vi är av olika åsikt här. Jag anser att starta en sub-diskussion kring rundturer på Frankfurts flygplats - som det redan finns flera trådar om - är off topic för en tråd som specifikt handlar om Lufthansa First Class. Det hade varit annorlunda om aktiviteten i fråga bara var tillgängligt för Lufthansa F-passagerare, då hade jag sett relevansen. Nu, not so much. Men det kanske bara är jag som är petig.
Precis. Just nu håller du på med en off-topic diskussion ;)

Toppen