Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Det har jag heller aldrig förstått. BTW, Det finns cigarrum även i FCL.

Det är ju bilresan till planet som man är ute efter.

Det är ju högst individuellt. Kul att åka rolig bil ut till planet, ja. Men andra kanske gillar andra delar av FCT. :p

För oss gick det riktigt snabbt att gå dit istället för att gå runt i dom där tunnlarna. Och så får man ju bil :)

Med andra ord går det lika bra med FCL fast bil till planet är alltid roligare :). Sen är ju FCT fortfarande FCT!

Bara för att vara idiotsäker så kollar ännu en gång...

Jag har en uppkommande resa i höst på 12 dagar till sydamerika. Jag vill bränna mina poäng helst på LH F, dock minst business ifall inte F platser dyker upp. Om jag vill boka LH F till BOG så är det bäst att:

1) Boka tidigt en "back-up" award HEL-FRA-BOG-XXX på Lufthansa i business så att eventuell F blir med minsta byte för att undvika möjlig case att det inte längre finns awardplatser på connections (eller alternativa rutter) närmare 14 dagars
2) Vänta tills 14 dagar till utresan och boka om FRA_BOG segmenten mot LH F (om det finns platser, eller kolla varannan timme därefter :D)
3) Vänta tills 2 dagar till utresan och boka om returflyget BOG-FRA mot LH F

Angående 2) och 3) är det så att man inte kan boka hemresan också F vid tillfället då man bokar om utresan till F vid 14 dagars? Man måste alltså boka om "2 gånger", dvs vid T-14 då utresan öppnar F, och sedan vid T-2 då hemresan öppnar F?

Ifall hela paketen skall bokas på samma gång, då blir det riskabelt att lämna F ombokningen till T-2 innan utresan (för att hela resan pågår ju 12 dagar).

1st world problem...nu fattar jag varför LH F är gjorda för MEX-weekend-turns!

Det var trevligt där med 10 timmar var på tok för länge.

Maten, drycken och ciggarerna samt servicen var toppen!

Men sen fanns det inte så mycket mer.
Vilosängarna var stenhårda.

Läste på en blogg (tror det var one mile at a time) eller liknande där personen bakom bloggen rekommenderade runt 3 h där. Jag instämmer i efterhand men visst det var en häftig känsla, det säger jag inget annat om.

Jag tyckte verkligen att 4 timmar på FCL var helt enkelt för lite tid.
Är det någon som har testad det här:

Frankfurt Airport - Airport Tours Online Booking

En bra grej för oss flygnördar, eller hur?

Jag spenderade nio timmar vid FCT för en dryg månad sedan. Kunde gått ha stannat kvar några timmar till. Kanske hjälpte att jag satt och "jobbade", svarade på lite emails etc, under några timmar samtidigt som jag njöt. När jag på tillbakaresan satt på Lufthansa F från Haneda till Muenchen och tittade på skärmen stod det "7 timmar kvar till destination". Då tänkte jag kusligt nog "Fan vad tråkigt, varför är det så kort tid kvar!" Så kände jag även hela tiden jag var i FCT.

På gränsen ?

Spenderade 10 h där igår och det var typ 7 timmar för mycket.

Beror väl på:) När jag flyger till HKG med BA eller CX brukar jag se till att ha sisådär 6 timmar i Galleries First. Då kan man jobba lite ostört, käka, få lite massage och koppla av och njuta av lugnet i största allmänhet. Men utmaningen med 6-10 timmars loungevistelse är ju att inte gå lös alltför hårt på champagnen och vinet, då passerar man snart "kreativitetskrönet":D

Snart är det dags för min första resa i Lufthansa F.:)FRA-LAX.Har några frågor som jag inte hittat svar på, trots sökning i tidigare trådar. När byter man om till pyjamas? Äter man middagen i pyjamas? Var hänger man sina kläder? Om man byter till pyjamas, när klär man om till sina vanliga kläder, strax innan landning? Måste man ta ett bad i FCT för att få en badanka, eller får man en ändå, om man ber snällt?

Snart är det dags för min första resa i Lufthansa F.:)FRA-LAX.Har några frågor som jag inte hittat svar på, trots sökning i tidigare trådar. När byter man om till pyjamas? Äter man middagen i pyjamas? Var hänger man sina kläder? Om man byter till pyjamas, när klär man om till sina vanliga kläder, strax innan landning? Måste man ta ett bad i FCT för att få en badanka, eller får man en ändå, om man ber snällt?
När du vill.
Om du vill.
Finns garderob.
När du vill.
Nej, går att få ändå. :)

Ha en trevlig resa!

Det är ungefär så här:
dvs, "we let our first class passengers do pretty much whatever they want" :)
Det är alltså helt och hållet upp till dig om du vill äta middag i pyjamas eller ta på den när det blir sovdags. Likaså är det bara att välja när du vill byta om till något annat (eller om du för den delen vill kliva av planet i pyjamas).

Anka kan du få om du frågar snällt, men det är inte så dumt att ta ett bad faktiskt. :)

Jag tyckte verkligen att 4 timmar på FCL var helt enkelt för lite tid.
Är det någon som har testad det här:

Frankfurt Airport - Airport Tours Online Booking

En bra grej för oss flygnördar, eller hur?
Hade gärna testat det men det var ungefär lika turistvänligt som Stockholms lokaltrafik.

"All tours booked via the Online-Shop are available in German only."

Vet ju inte vad jag ska boka eller vad det kostar....

Toppen