FFlash skrev:Bara för att vara idiotsäker så kollar ännu en gång...Jag har en uppkommande resa i höst på 12 dagar till sydamerika. Jag vill bränna mina poäng helst på LH F, dock minst business ifall inte F platser dyker upp. Om jag vill boka LH F till BOG så är det bäst att:1) Boka tidigt en "back-up" award HEL-FRA-BOG-XXX på Lufthansa i business så att eventuell F blir med minsta byte för att undvika möjlig case att det inte längre finns awardplatser på connections (eller alternativa rutter) närmare 14 dagars2) Vänta tills 14 dagar till utresan och boka om FRA_BOG segmenten mot LH F (om det finns platser, eller kolla varannan timme därefter)3) Vänta tills 2 dagar till utresan och boka om returflyget BOG-FRA mot LH FAngående 2) och 3) är det så att man inte kan boka hemresan också F vid tillfället då man bokar om utresan till F vid 14 dagars? Man måste alltså boka om "2 gånger", dvs vid T-14 då utresan öppnar F, och sedan vid T-2 då hemresan öppnar F?Ifall hela paketen skall bokas på samma gång, då blir det riskabelt att lämna F ombokningen till T-2 innan utresan (för att hela resan pågår ju 12 dagar).1st world problem...nu fattar jag varför LH F är gjorda för MEX-weekend-turns!Klicka för att utvidga...