Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Finns säkert redan svar på denna frågan men 93 sidor var för mycket att ta sig igenom när jag inte lyckades hitta svaret via sökfunktionen.
Jag har precis kommit över 2 biljetter i LH F i en 747-8, jag valde att sätta oss på rad 1A och K, är det ok att sitta som par med de mellanrummet eller bör man välja 3 D och G?

Nosen smalrnar ju av så 1A och K är rätt nära varandra och samtidigt privata. 3D och G åkta jag och frugan för två veckor sedan, de är toppen om man vill prata mycket,skåla, dela mat etc etc. Men man har ett säte på var sida så de är inte lika privata som platserna på rad 1. Är 3A och K tomma så skulle jag föredra 3 D och G framför rad 1 om man vill prata med sin granne.

Toppen, tack! Skall bli schysst att få se lite framåt också då jag hört att det skall vara möjligt.
Tyckte inte man såg så mycket framåt, men det var häftigt att man i princip såg ut genom fönstren på bägge sidor när ett annat plan passerade så man såg det först på ena sidan och sen på andra. Det är väldigt stötigt av noshjulet vid start och landning framme i First, men det kan man leva med.

Toppen, tack! Skall bli schysst att få se lite framåt också då jag hört att det skall vara möjligt.
Det hade jag också hört, men tyckte inte alls att det gick att se framåt. Däremot så tycker jag rad 1 verkade bäst för två kompisar att åka. Fördelen jämfört med "par-sätet" är att man har fönster.

Upphämtning med limousin hemifrån? Nej inte på award som agehall säger.
Upphämtning vid ankomst på FRA? Ja om du har apron parking och det finns bilar tillgängliga.
Du får hämtning vid planet på kvällen (men inte från hotellet morgonen efter).
Man får alltså upphämtning även fast man inte åker vidare med F samma dag?

En annan fråga. Stämmer det att det inte tillhandahålls cigarrer i FCL i München? Utan man måste ta med egna? Konstigt att det skiljer sig så mycket mot FCT.

Gällande upphämtning vid apron kvällen innan: jag fick inte detta senast till min store besvikelse. Åkte ner kvällen innan, landade ute på plattan, men fick åka buss till terminalen.

Talade med Lufthansa samma dag och då blev det sagt att det gäller bara samma dag.

Man får alltså upphämtning även fast man inte åker vidare med F samma dag?

En annan fråga. Stämmer det att det inte tillhandahålls cigarrer i FCL i München? Utan man måste ta med egna? Konstigt att det skiljer sig så mycket mot FCT.
Nej, det finns inte cigarrer i FCL MUC (finns dock i FCL FRA). I övrigt är vin/champagneutbudet bättre i MUC medan Whisky (och i viss mån övrig sprit) är bättre i FRA.

Last edited:
Toppen