Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Avgeek

Medlem
Hoppas jag hittat till rätt tråd, annars får någon gärna hänvisa till rätt.

Har bokat CPH-EWR med SAS i C i augusti och använt med 2-4-1. Nu börjar det här med LH F bli frestande och min fråga till er är, vad hade ni gjort hade ni satsat på F på utresan och betalt 50 000 fler EB-poäng och cash, runt 4000? eller mer?

Bränsletillägget är numera ändrat så det är begränsat vid 1075 kr/sträcka, så det blir inte så dyrt i slutändan :). Helt klart värt de extra 50k om du kan boka T/R i First Class

emj84

Medlem
Bränsletillägget är numera ändrat så det är begränsat vid 1075 kr/sträcka, så det blir inte så dyrt i slutändan :). Helt klart värt de extra 50k om du kan boka T/R i First Class

Okej, men inte 1075 mellan CPH-FRA i så fall, såvida man åker med SAS, men om man flyger LH så blir det 1075? right?
Vad tror ni om sannolikheten att hitta F i slutet av Augusti? Skall jag vänta tills 14 dagar innan hemresa och försöka boka om då, eller hade ni bokat om två gånger? Först 14 dagar innan utresa och sedan 14 dagar innan hemresa?

Avgeek

Medlem
Okej, men inte 1075 mellan CPH-FRA i så fall, såvida man åker med SAS, men om man flyger LH så blir det 1075? right?
Vad tror ni om sannolikheten att hitta F i slutet av Augusti? Skall jag vänta tills 14 dagar innan hemresa och försöka boka om då, eller hade ni bokat om två gånger? Först 14 dagar innan utresa och sedan 14 dagar innan hemresa?
Vad menar du? Det är 1075 kr som max som får tas ut i bränsletillägg mellan punkt A och B på en one way-trip. Det kommer nog inte vara några problem att hitta platser till New York i augusti

kaktusen

Medlem
Beror väl lite på när i augusti det gäller. Mot slutet av Augusti är det US Open i tennis och platstillgången brukar då blir betydligt sämre både när det gäller bonus och betalda resor.

kaktusen

Medlem
FRA-EZE blir ju en lång och trevlig resa. Kan man kombinera denna med ett ben till i F för att öka på njutningen? Jag åkte nyligen Lufthansa F Frankfurt-Handa och sedan Haneda-Bangkok med Thai vilket blev ett mysigt antal timmar i F. Flighten FRA-HND var kortare än till EZE men jag tycker det extra benet till BKK var trevligt.

Toppen