Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

kaktusen

Medlem
Är det inte @Cristoffer Cedergren som är expert på Argentina?:) Jag skulle kunna tänka mig att åka dit. Pratar spanska och har gott om poäng och vouchers. Men endast ett ben i F lockar mindre än två ben och lite skön tid i lounges som det kan bli i Asien. Regionen kring Argentina har varit stökig ett bra tag och deras ekonomi är bara snäppet bättre än Grekland. Vet inte om det påverkar upplevelsen. Vet bara att man inte ska åka till Venezuela.....

agehall

Medlem
Är det en 747-8 på EZE-rutten?
Japp. Just nu är det så. Det var mycket roligare för några år sedan då det var 747-400 med F på över däck, men 747-8 är säkert helt OK det med.

Vad gör man i Buenos Aires?
I mitt fall, sover en natt och tar sedan LH F tillbaka hem. Perfekt för en helg och man hinner inte drabbas av jetlag.

jumbooze

Medlem
OT: Oj oj oj, Argentina erbjuder så mycket. Stökigt eller inte? Njae, bara man är lite om sig och kring sig är det inga problem.
Går du med feta guldkedjor eller fejkrolex så kan man bli uppmärksammad av fel människor.
Men jag älskar argentina. Jag har rest runt en del och har många goda vänner där. Det finns mycket att se för de mesta. Matupplevelser, kultur och natur och strand.... Bara att välja vad som lockar mest...

widescreen

Medlem
Finns det något sätt att ta reda på om flighten man är på får kliva av på plattan i FRA eller om man hamnar vid gate?

• Gilla
Reactions: Gus

Thornado

Medlem
FRA-EZE blir ju en lång och trevlig resa. Kan man kombinera denna med ett ben till i F för att öka på njutningen? Jag åkte nyligen Lufthansa F Frankfurt-Handa och sedan Haneda-Bangkok med Thai vilket blev ett mysigt antal timmar i F. Flighten FRA-HND var kortare än till EZE men jag tycker det extra benet till BKK var trevligt.

Tyvärr tror jag att man inte får routa från Asien till Sydamerika via Europa, annars hade ju HND-FRA-EZE i LH F varit en väldigt trevlig rutt (dessutom bara marginellt dyrare (210k istället för 190k) med Asien->Sydamerika jämfört med Europa->Sydamerika). HND-FRA-EZE är bara 13% längre än HND-EZE direkt (och ännu mindre skillnad om man jämför med att göra ett byte i USA vilket jag antar är den routing man förväntas ta), men det hjälper ju som sagt var inte om routingreglerna inte tillåter.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen