Mmm, inget jag "vet", men J klass är ofta nollad när man ska vidare i A-klass på någon av de senare avgångarna västerut. Förmodligen married segments, @Senator har bättre koll. Jag vet givetvis inte varför dom gör så men jag misstänker att dom vill minimera den tid som man kan nyttja loungen/terminalen i FRA, speciellt då A-klass från OSL/ARN har bra pris. Ska du till IAD hinner du inte med byte från LH801 och då "tillåts" du boka den tidiga avgången. Som sagt, inget jag vet, bara min misstanke.
Hur som helst, stort tack flum för länk till bokning av limo. Får helt enkelt skynda till jumbon i Frankfurt för att intaga skumpan där : ) Kanske kommer en rese-rapport senare!Stor fördel här att vara LH SEN för som jag förstått det hela kan man låsa upp J-klass. Verkar dessutom inte vara samma och man åker via MUC, då kan man boka tidiga flighten och få fem-sex sköna timmar i loungen.
Mmm, inget jag "vet", men J klass är ofta nollad när man ska vidare i A-klass på någon av de senare avgångarna västerut. Förmodligen married segments, @Senator har bättre koll. Jag vet givetvis inte varför dom gör så men jag misstänker att dom vill minimera den tid som man kan nyttja loungen/terminalen i FRA, speciellt då A-klass från OSL/ARN har bra pris. Ska du till IAD hinner du inte med byte från LH801 och då "tillåts" du boka den tidiga avgången. Som sagt, inget jag vet, bara min misstanke.
Om du är ute efter lång flygtid så är Mexico City rätt bra, ligger i Nordamerika-zonen. Sen avgångstid från MUC, så man kan få till en heldag i FRA FCT.Det A-flyget som jag hade bokat till Houston i höstas (som jag tyvärr bokade avpga jobbet) hade J anslutning från ARN och jag minns nog att det fanns flera alternativ att välja mellan, inklusive SAS-kärra ARN-FRA/MUC.
Nåväl, jag har då fortfarande Lufthansa F på bucket list och nu har jag över 150k eurobonus poäng på kontot men vet inte när och vart jag kan nyttja dom
SAS kommer ofta som alternativ, men då får man ju inte Limo-pickup i FRA vid bussgate.Det A-flyget som jag hade bokat till Houston i höstas (som jag tyvärr bokade avpga jobbet) hade J anslutning från ARN och jag minns nog att det fanns flera alternativ att välja mellan, inklusive SAS-kärra ARN-FRA/MUC.
Nåväl, jag har då fortfarande Lufthansa F på bucket list och nu har jag över 150k eurobonus poäng på kontot men vet inte när och vart jag kan nyttja dom
Om man bokar en multi-city via Wien, kommer man runt married segments begränsningen då?SAS kommer ofta som alternativ, men då får man ju inte Limo-pickup i FRA vid bussgate.
Försökte i höstas utan att lyckas, provade både Wien och Zurich. Men har bara försökt en gång.Om man bokar en multi-city via Wien, kommer man runt married segments begränsningen då?
Om man bokar en multi-city via Wien, kommer man runt married segments begränsningen då?