Jakob Österberg
Medlem
Nuså, det blev GOT-FRA-DUS-EWR-FLL, med drygt 4 timmar i FRA och knappa 2 i DUS. Så två FCT/FCL på samma dag. Kommer de och hämtar mig i FRA med bil när jag ska vidare till DUS innan longhaulen tro?
Har de en FCL i DUS? Det är väl bara egen liten avskärmad del av SEN-loungen, med marginell extra service. Eller?Nuså, det blev GOT-FRA-DUS-EWR-FLL, med drygt 4 timmar i FRA och knappa 2 i DUS. Så två FCT/FCL på samma dag. Kommer de och hämtar mig i FRA med bil när jag ska vidare till DUS innan longhaulen tro?
Ja, du har rätt. First Class Area skriver de på webben... Surt, sa rävenHar de en FCL i DUS? Det är väl bara egen liten avskärmad del av SEN-loungen, med marginell extra service. Eller?
Ja.Om jag flyger Jfk-muc-Fra-Got, har jag då tillgång till FCT i Fra även på det hållet tro?
Borde du ha, viktigt att det inte är en SAS kärra vidare till GOTOm jag flyger Jfk-muc-Fra-Got, har jag då tillgång till FCT i Fra även på det hållet tro?
Brukar vara svårt att få första lufthansakärran då man åker vidare i A-klass(Dom brukar nolla J-klass på den). Men om du lyckas är det ju helt klart värt det. Limo från sthlm till ARN bokas här:
LH First Class Limousine Service - SE - Formstack
mmm, misstänkte det, dom brukar inte gilla att man åker J-klass på första flighten.Ringde LH och de skulle ha drygt 22 000 kr för att boka om mig till flyget 06.35 fr ARN. Inte aktuellt. Så ingen FCT för min del : (
mmm, misstänkte det, dom brukar inte gilla att man åker J-klass på första flighten.
Mmm, inget jag "vet", men J klass är ofta nollad när man ska vidare i A-klass på någon av de senare avgångarna västerut. Förmodligen married segments, @Senator har bättre koll. Jag vet givetvis inte varför dom gör så men jag misstänker att dom vill minimera den tid som man kan nyttja loungen/terminalen i FRA, speciellt då A-klass från OSL/ARN har bra pris. Ska du till IAD hinner du inte med byte från LH801 och då "tillåts" du boka den tidiga avgången. Som sagt, inget jag vet, bara min misstanke.Dum fråga, men varför gillar de inte det? Jag har en resa till IAD på fredag med J till FRA (tidiga planet ner) och vidare med A.