Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Det stämmer: limoservice enbart om det är ankomst eller avresa från Apron. Är det gate på longhaul får man gå. Den stora fördelen med FCL i MUC är att man vid ankomst inte går till den normala passkön utan man går direkt till security som om det vore en transit till Non-Shengen. Efter säkerhetskontrollen är det bara att gå till FCL, och passkontrollen sker där. Snabbt och smidigt. Detsamma gäller vid avresa bara att gå förbi den speciella FCL passkontrollluckan.

Hur som helst: det kommer att bli dramatiskt färre apron-limotransporter, när de nya gaterna öppnar i den nya tungan mittemot de nuvarande gaterna. Det blir limo bara till de små regional jet maskinerna t.o.r. Eftersom LH Regional och Air Dolomiti bara flyger sådana små kärror, blir det limo, när man flyger med dem.

Någon söm vet hur awardtillgånhen brukar se ut på LH First från Miami? Funderar på att ta en avstickare dit en helg och lapa sol mot slutet januari. Kommer redan att vara i USA så behöver endast biljetter därifrån.
Brukar det vara tight med biljetter eller är det rimligt att kunna hugga två om jag hänger på låset s.a.s?

Någon söm vet hur awardtillgånhen brukar se ut på LH First från Miami? Funderar på att ta en avstickare dit en helg och lapa sol mot slutet januari. Kommer redan att vara i USA så behöver endast biljetter därifrån.
Brukar det vara tight med biljetter eller är det rimligt att kunna hugga två om jag hänger på låset s.a.s?
Bäst skulle nog va om du försöker hitta tillgänglighet till EWR/JKF/BOS/IAD varav den sistnämnda brukar va lätt att få tag till så här års. Sen får du klara dig med Domestic F 2-3 timmar beroende på destination du flyger in till :)

Om du ska åka ungefär nu så är det väl lämpligt att kolla ungefär hur tillgången ser ut nu. Biljetter är ju släppta till 20 januari, och utbud/efterfrågan påverkas nog inte så mycket på 1-2 veckor.

Bäst skulle nog va om du försöker hitta tillgänglighet till EWR/JKF/BOS/IAD varav den sistnämnda brukar va lätt att få tag till så här års. Sen får du klara dig med Domestic F 2-3 timmar beroende på destination du flyger in till :)
Ja, så får det nog bli. Inte så illa det heller :)

Om du ska åka ungefär nu så är det väl lämpligt att kolla ungefär hur tillgången ser ut nu. Biljetter är ju släppta till 20 januari, och utbud/efterfrågan påverkas nog inte så mycket på 1-2 veckor.
True. Tillgången frän just MIA verkar vara klen även om mitt statistiska underlag är en smula klent. Men fungerar ju att göra som Simon skriver ovan. Tillgången för den 20:e verkar inte ha laddats in ännu men det trillar säkert in under natten.

Tack för input båda! :)

Hej, själv ska jag flyga till Dallas och har köpt nedan resa för ca 35 TSEK. Amatör som jag är inser i efterhand att det blir ont om tid i lounger så jag ska be LH sätta mig på tidigaste flighten från ARN vilket bör ge ca 4 h i FRA = FCT : ) Måste även kolla med dem hur limon till ARN från Sthlm bokas. Något mer som jag bör tänka på kanske?
z.gif

Sat. 06 February 2016

z.gif

z.gif

09:40 h STOCKHOLM SE ARLANDA (ARN)
TERMINAL: 5
z.gif

11:55 h FRANKFURT DE FRANKFURT INTL (FRA)
TERMINAL: 1
z.gif

icon_lufthansa.jpg
LH801

operated by: LUFTHANSA

z.gif

Status: confirmed
z.gif

Seat: 03F *
z.gif

Class: BUSINESS (J)
z.gif

z.gif
z.gif
z.gif

12:50 h FRANKFURT DE FRANKFURT INTL (FRA)
z.gif

15:55 h DULLES/WASH DC DULLES INTL (IAD)
z.gif

icon_lufthansa.jpg
LH418

z.gif

z.gif

Seat: 03K *
z.gif

Class: FIRST (A)
z.gif

z.gif

z.gif

z.gif

z.gif

17:50 h DULLES/WASH DC DULLES INTL (IAD)
z.gif

20:27 h DALLAS TX DALLAS FT WORTH INTL (DFW)
TERMINAL: E
z.gif

icon_airline_other.png
UA464

operated by: UNITED AIRLINES

z.gif

z.gif

Seat: 02F *
z.gif

z.gif

z.gif

z.gif

Wed. 10 February 2016: DALLAS TX - HOUSTON TX
z.gif

13:46 h DALLAS TX DALLAS FT WORTH INTL (DFW)
z.gif

15:00 h HOUSTON TX GEORGE BUSH INTERCONT (IAH)
TERMINAL: B
z.gif

icon_airline_other.png
UA3315

operated by: REPUBLIC AIRLINES DBA UNITED EXPRES

z.gif

z.gif

Seat: 01D *
z.gif

z.gif

z.gif

z.gif

16:10 h HOUSTON TX GEORGE BUSH INTERCONT (IAH)
TERMINAL: D
z.gif

08:50 h +1 FRANKFURT DE FRANKFURT INTL (FRA)
z.gif

icon_lufthansa.jpg
LH441

z.gif

z.gif

Seat: 02K *
z.gif

z.gif

z.gif

Thur. 11 February 2016: FRANKFURT DE - STOCKHOLM SE
z.gif

10:20 h FRANKFURT DE FRANKFURT INTL (FRA)
z.gif

12:25 h STOCKHOLM SE ARLANDA (ARN)
z.gif

icon_lufthansa.jpg
LH802

z.gif

z.gif

Seat: 05F *
z.gif

z.gif

Hej, själv ska jag flyga till Dallas och har köpt nedan resa för ca 35 TSEK. Amatör som jag är inser i efterhand att det blir ont om tid i lounger så jag ska be LH sätta mig på tidigaste flighten från ARN vilket bör ge ca 4 h i FRA = FCT : ) Måste även kolla med dem hur limon till ARN från Sthlm bokas. Något mer som jag bör tänka på kanske?
z.gif

Sat. 06 February 2016

z.gif

z.gif

09:40 h STOCKHOLM SE ARLANDA (ARN)
z.gif

11:55 h FRANKFURT DE FRANKFURT INTL (FRA)
z.gif

icon_lufthansa.jpg
LH801

z.gif

z.gif

Seat: 03F *
z.gif

z.gif

z.gif
z.gif
z.gif

12:50 h FRANKFURT DE FRANKFURT INTL (FRA)
z.gif

15:55 h DULLES/WASH DC DULLES INTL (IAD)
z.gif

icon_lufthansa.jpg
LH418

z.gif

z.gif

Seat: 03K *
z.gif

z.gif

z.gif

z.gif

z.gif

z.gif

17:50 h DULLES/WASH DC DULLES INTL (IAD)
z.gif

20:27 h DALLAS TX DALLAS FT WORTH INTL (DFW)
z.gif

icon_airline_other.png
UA464

operated by: UNITED AIRLINES

z.gif

z.gif

Seat: 02F *
z.gif

z.gif

z.gif

z.gif

Wed. 10 February 2016: DALLAS TX - HOUSTON TX
z.gif

13:46 h DALLAS TX DALLAS FT WORTH INTL (DFW)
z.gif

15:00 h HOUSTON TX GEORGE BUSH INTERCONT (IAH)
TERMINAL: B
z.gif

icon_airline_other.png
UA3315

operated by: REPUBLIC AIRLINES DBA UNITED EXPRES

z.gif

z.gif

Seat: 01D *
z.gif

z.gif

z.gif

z.gif

16:10 h HOUSTON TX GEORGE BUSH INTERCONT (IAH)
TERMINAL: D
z.gif

08:50 h +1 FRANKFURT DE FRANKFURT INTL (FRA)
z.gif

icon_lufthansa.jpg
LH441

z.gif

z.gif

Seat: 02K *
z.gif

z.gif

z.gif

Thur. 11 February 2016: FRANKFURT DE - STOCKHOLM SE
z.gif

10:20 h FRANKFURT DE FRANKFURT INTL (FRA)
z.gif

12:25 h STOCKHOLM SE ARLANDA (ARN)
z.gif

icon_lufthansa.jpg
LH802

z.gif

z.gif

Seat: 05F *
z.gif

z.gif
Brukar vara svårt att få första lufthansakärran då man åker vidare i A-klass(Dom brukar nolla J-klass på den). Men om du lyckas är det ju helt klart värt det. Limo från sthlm till ARN bokas här:
LH First Class Limousine Service - SE - Formstack

Snabb fråga; har jag tillgång till FCL/FCT i Frankfurt om jag flyger t ex GOT - FRA - MUC - EWR, där muc-ewr är First och resterande business? Lufthansa på alla legs

Toppen