Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Ok, tack. Jag måste komma ihåg fel. Blandar nog ihop med SG...
Vad har Spicejet med din bonusresa att göra? ;)

För övrigt så går det inte att uppgradera en bonusresa. Däremot så kan du ändra bokningen till F, mot avgift, vilket jag misstänker att du syftade på.

Hej!
Har inte läst alla 67 sidor, så kanske jag har missat svar på min fråga:

Bokade precis resa med EB poäng, USA t/r.
På väg tillbaka ska vi resa med LH447 (B747-400) DEN-FRA.
Enligt seatguru så finns ingen F på den flighten?!

Jag vet själv att man inte ska lita för mycket på seatguru, men är det verkligen så att det finns B747 utan First?

Nu fattar jag varför det finns alltid så många award platser på den flighten... :(
Då kan jag glömma att det dyker upp F platser 14 dagar innan...

Det som är viktigaste i mitt fall är att veta när senast skall man avboka.

Gjorde en ny dummy sökning som säger (First basic plus): The ticket is refundable against a charge of 410.0 EUR. In case of partial use, only the residual amount less the charge will be refunded. Cancellations must be made prior to the planned departure of the flight.

Jag vet inte om mitt A-klass är "First basic plus" och vad som innebär "prior to the planned departure". Är det typ upp till sista minuten man kan avboka? Då blir det ju bara att vänta till sista minuten ifall Lufthansa skulle gå i strejk ;) då får man ju 100 tillbaka? :D

Tyvärr avbokade, sista dagen innan flyget. Det skulle bli 410€ charge men blev knapp 400 pga euro/SEK konversion skillnad sedan bokningsdatumet. Jag är ganska nöjd med denna, alltså det relativt billiga sättet att "reservera" F-plats åt sig billigt (A-bokningsklass) med möjlighet till återbetalning intill sista minuten typ. Hoppas jag kan köra "billigt" nån annan gång eller F-award.

Jag har inte hittat någon LH-det här gjorde ni inte bra-tråd men måste få skriva någonstans. Det får vara vilken strejk som helst, men det är INTE OK att boka om hemresan till dagen efter ursprunglig bokning och samtidigt vägra att stå för hotellrum på SFO, detta på en betald förstaklassbiljett.

Jag har inte hittat någon Lufthansa-det här gjorde ni inte bra-tråd men måste få skriva någonstans. Det får vara vilken strejk som helst, men det är INTE OK att boka om hemresan till dagen efter ursprunglig bokning och samtidigt vägra att stå för hotellrum på SFO, detta på en betald förstaklassbiljett.

Äh, det är ju bara att gå på dem med EU261/2004 i efterhand - tycker du har ett klockrent case där.

Jag har inte hittat någon LH-det här gjorde ni inte bra-tråd men måste få skriva någonstans. Det får vara vilken strejk som helst, men det är INTE OK att boka om hemresan till dagen efter ursprunglig bokning och samtidigt vägra att stå för hotellrum på SFO, detta på en betald förstaklassbiljett.
Det är helt ok att skapa en sådan tråd om den "saknas" :)
För övrigt så låter det där helt sjukt att behöva stå för hotellet själv i detta läge.

Toppen