Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Annars kör ju Lufthansa ett rigid system där dörren låses utifrån, och sedan bevakar värdinnorna dörren och låser upp när en gäst behöver använda toaletten. Dock händer det ju att det blir lite fel ibland. Jag fick inte sitta helt i lugnet och njuta av en liten stund själv i egna tankar på muggen innan jag hörde det rassla i låset ;). Samma tjej försökte låsa upp som hade släppt in mig, och skulle öppna till farbrorn i 1K..

Har aldrig fått så många ursäkter från en Lufthansaanställd i mitt liv... Jisses vad hon tyckte det var pinsamt :p, jag skrattade mycket...
Är det något nytt? Jag har aldrig mött en låst dörr på F-toan på B747-8.

Är det något nytt? Jag har aldrig mött en låst dörr på F-toan på B747-8.

Jag tror dessa två trevliga tjejer hade hittat på ett eget system efter att ha läst @HON-II inlägg på BC.se om alla hemska affärsklassmänniskor som kommer fram och använder muggen i F ;)

Jag talade också en del med tjejerna om "stölderna" av La Prairie från toaletterna. Jag bestämde mig för att fråga i stället för en "five-finger-discount". Kollade upp grejerna på Kicks när jag kom hem.. 1 800kr kostade en av flaskorna. Inte konstigt dessa får ben att springa med bland DYKWIA resenärer... :p

Last edited:
Jag tror dessa två trevliga tjejer hade hittat på ett eget system efter att ha läst @honII inlägg på BC.se om alla hemska affärsklassmänniskor som kommer fram och använder muggen i F

Jag talade också en del med tjejerna om "stölderna" av La Prairie från toaletterna. Jag bestämde mig för att fråga i stället för en "five-finger-discount". Kollade upp grejerna på Kicks när jag kom hem.. 1 800kr kostade en av flaskorna. Inte konstigt dessa får ben att springa med bland DYKWIA resenärer...
Ok tänkte väl. Även om tanken är god så är systemet i sig ohållbart.
Tror mer på att utöver skynket hänga upp en fysisk kedja, det skulle hålla de flesta bakifrån borta.

Men checkar man inte väskan hela vägen till slutdestination? Tar de ut den och checkar om den i Frankfurt?
I Luleå har dom inte hon-taggar, så där får man en vanlig *A-priotag. Likförbaskat sitter det en HON-tag när man hämtar ut baggaget på slutdestination. Antar att dom har ett system för detta i Fra/Muc där dom helt enkelt observerar HON/F-baggage och taggar om ifall det inte står rätt till :p

Toppen