Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Vad är det för skillnad på LHs F-klass på a380 och 747-8? Vilken är vassast?
Mjuka servicen är samma. Även groundservice är identisk iom att båda är baserade i FRA.

Hårdvarumässigt skiljer det på så vis att A380 har traditionell 1-2-1 seating i två rader medan B747-8 har tre rader med singelsäten och bara ett dubbelsäte.
I B747-8 sitter man i nosen, som är en speciell känsla (iaf tycker jag det) medan i A380 sitter man längst fram på upper deck.

A380 har gigantisk toalett med pisoar.
I B747-8 riskerar man att möta pax från C när man ska på toaletten.

Vilken är vassast? IMHO är de likvärdiga.

Hmm. Så var det inte när jag och @Lallarn flög till Tokyo i december. Vi fick varsin toalett som ensamma i First. C var inte välkomna in.
C är givetvis inte välkomna men iom att det bara är ett skynke mellan C och F-toaletten så smiter många in, speciellt på natten.

Börjar närma sig att bli av med First-oskulden nu. Har ni rutinerade rävar några tips att dela med er av? Vad får jag inte missa? Hur äter man kaviaren på lämpligast sätt? Spännande!

C är givetvis inte välkomna men iom att det bara är ett skynke mellan C och F-toaletten så smiter många in, speciellt på natten.

Skynket borde elektrifieras

Annars kör ju Lufthansa ett rigid system där dörren låses utifrån, och sedan bevakar värdinnorna dörren och låser upp när en gäst behöver använda toaletten. Dock händer det ju att det blir lite fel ibland. Jag fick inte sitta helt i lugnet och njuta av en liten stund själv i egna tankar på muggen innan jag hörde det rassla i låset ;). Samma tjej försökte låsa upp som hade släppt in mig, och skulle öppna till farbrorn i 1K..

Har aldrig fått så många ursäkter från en Lufthansaanställd i mitt liv... Jisses vad hon tyckte det var pinsamt :p, jag skrattade mycket...

Toppen