F
FCT
Guest
Betoning på såvitt jag vet.Det låter ju bra att inte Swiss-tokerierna spridit sig![]()
Betoning på såvitt jag vet.Det låter ju bra att inte Swiss-tokerierna spridit sig![]()
Ja, alltid bil från FCT så vitt jag vet.Jag flyger Lufthansa metall med Lufthansa biljett både ORD-FRA (o-klass) och FRA-ARN ( I-klass). Har lång layover i Frankfurt på hemvägen (kort på ditvägen och missar nog FCT då). Får jag skjuts från FCT till LH-flighten till ARN då??
Stämmer. Alltid bil från FCT (eller van om man har otur). Så gå till FCT på returen.
Hur mycket tid har du på FRA innan avresa mot ORD? Flyg till ORD avgår normalt sett från Z. Beroende på din ankomstgate kan FCT trots allt vara ett alternativ. Har du tur blir det apron arrival från Skandinavien och får bil från planet till huvudbyggnaden.
Kommer från GOT och har 1h 45 min mellan flygen.
Livet är fullt av tuffa valStår inför ett angenämt problem just nu och tänkte höra vad övriga här anser... Kommer åka till Denver över nyår och fungerar på om Swiss First till antingen Chicago eller San Francisco från ZRH är ett bättre alternativ än min gamla käpphäst LH418 FRA-IAD och sedan vidare till DEN från Dulles.
Älskar avgångstiden på LH418 då man hinner lätt 5 timmar i FCT om man sover över på FRA innan. Men har också hört massor med gott om Swiss First som jag däremot aldrig testat... Har förstått att LX FCL på ZRH inte mäter upp mot FCT i FRA, men det kan möjligen väga upp om Swiss Förstaklassprodukt är mycket bättre än LH.
Behöver lite stöd i detta stora i-landsproblem...Ping @Senator och @flum mfl.
![]()
Generellt skulle jag inte ranka Swiss F högre än Lufthansa F. En bra besättning är viktigare och det kan man aldrig förutspå.Står inför ett angenämt problem just nu och tänkte höra vad övriga här anser... Kommer åka till Denver över nyår och fungerar på om Swiss First till antingen Chicago eller San Francisco från ZRH är ett bättre alternativ än min gamla käpphäst LH418 FRA-IAD och sedan vidare till DEN från Dulles.
Älskar avgångstiden på LH418 då man hinner lätt 5 timmar i FCT om man sover över på FRA innan. Men har också hört massor med gott om Swiss First som jag däremot aldrig testat... Har förstått att LX FCL på ZRH inte mäter upp mot FCT i FRA, men det kan möjligen väga upp om Swiss Förstaklassprodukt är mycket bättre än LH.
![]()
Står inför ett angenämt problem just nu och tänkte höra vad övriga här anser... Kommer åka till Denver över nyår och fungerar på om Swiss First till antingen Chicago eller San Francisco från ZRH är ett bättre alternativ än min gamla käpphäst LH418 FRA-IAD och sedan vidare till DEN från Dulles.
![]()