Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Jag flyger Lufthansa metall med Lufthansa biljett både ORD-FRA (o-klass) och FRA-ARN ( I-klass). Har lång layover i Frankfurt på hemvägen (kort på ditvägen och missar nog FCT då). Får jag skjuts från FCT till LH-flighten till ARN då??

Stämmer. Alltid bil från FCT (eller van om man har otur). Så gå till FCT på returen.

Hur mycket tid har du på FRA innan avresa mot ORD? Flyg till ORD avgår normalt sett från Z. Beroende på din ankomstgate kan FCT trots allt vara ett alternativ. Har du tur blir det apron arrival från Skandinavien och får bil från planet till huvudbyggnaden.

Stämmer. Alltid bil från FCT (eller van om man har otur). Så gå till FCT på returen.

Hur mycket tid har du på FRA innan avresa mot ORD? Flyg till ORD avgår normalt sett från Z. Beroende på din ankomstgate kan FCT trots allt vara ett alternativ. Har du tur blir det apron arrival från Skandinavien och får bil från planet till huvudbyggnaden.

Kommer från GOT och har 1h 45 min mellan flygen.

Står inför ett angenämt problem just nu och tänkte höra vad övriga här anser... Kommer åka till Denver över nyår och fungerar på om Swiss First till antingen Chicago eller San Francisco från ZRH är ett bättre alternativ än min gamla käpphäst LH418 FRA-IAD och sedan vidare till DEN från Dulles.
Älskar avgångstiden på LH418 då man hinner lätt 5 timmar i FCT om man sover över på FRA innan. Men har också hört massor med gott om Swiss First som jag däremot aldrig testat... Har förstått att LX FCL på ZRH inte mäter upp mot FCT i FRA, men det kan möjligen väga upp om Swiss Förstaklassprodukt är mycket bättre än LH.
Behöver lite stöd i detta stora i-landsproblem... :) Ping @Senator och @flum mfl. :)

Står inför ett angenämt problem just nu och tänkte höra vad övriga här anser... Kommer åka till Denver över nyår och fungerar på om Swiss First till antingen Chicago eller San Francisco från ZRH är ett bättre alternativ än min gamla käpphäst LH418 FRA-IAD och sedan vidare till DEN från Dulles.
Älskar avgångstiden på LH418 då man hinner lätt 5 timmar i FCT om man sover över på FRA innan. Men har också hört massor med gott om Swiss First som jag däremot aldrig testat... Har förstått att LX FCL på ZRH inte mäter upp mot FCT i FRA, men det kan möjligen väga upp om Swiss Förstaklassprodukt är mycket bättre än LH.
Behöver lite stöd i detta stora i-landsproblem... :) Ping @Senator och @flum mfl. :)
Livet är fullt av tuffa val :p. Personligen tycker jag inte att LX F är bättre än LH F i luften utan ser dom nog som likvärdiga. Möjligvis kan den mjuka produkten på LX vara lite bättre men det är ju upp till dagsformen hos CC och som du säger är FCL i ZRH inte samma sak som FCT/FCL. Dessutom är det väl A340 med gamla F på LX till SFO, men jag kan ha fel. Jag skulle nog ha valt LH men det är ju alltid roligt att prova något nytt. Mest avundsjuk blir jag dock att du får åka till Denver över jul, saknar verkligen den staden, speciellt vintertid.

Generellt skulle jag inte ranka Swiss F högre än Lufthansa F. En bra besättning är viktigare och det kan man aldrig förutspå.
Om jag var du skulle jag testa Swiss F till Chicago, då får du A330 med den nyaste hårdvaran (innan B777 lanseras).
Swiss flyger A340 till SFO, vilket innebär den gamla hårdvaran. IMHO är den enda viktiga skillnaden mellan hårda produkten i ny och gammal F IFE. En annan liten men ibland frustrerande detalj är att man på Swiss bara har en toalett på åtta pax + en del av crew.

FCL ZRH är som en riktigt bra lounge ska vara, men långt ifrån FCL/FCT i Lufthansas regi. Dessutom får du van till E-gates, medan du från FCT får bil till planet.

Hade det varit jag hade jag hållit mig till LH! :)

Låter kul! Vad går en Swiss First ToR Denver loss på vid juletid?

Toppen