Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

fcx

Medlem
Jag lånar denna tråd.

Jag vet att Lufthansa endast släpper award biljetter First Class 2 veckor innan. Hur är de med Air India och dessutom om de kör code share med LH? Frågan är om det går att boka tidigare med Air India men att rutten flygs av LH? Jag tittar på att flyga FRA-BLR. Följdfrågan om det går blir huruvida man har access till FC Lounge i FRA?

Man ska inte kunna boka awardresor med codeshare, dvs det ska endast gå att boka på utförande flygbolags flightnummer.
 

famhanssons

Medlem
Man ska inte kunna boka awardresor med codeshare, dvs det ska endast gå att boka på utförande flygbolags flightnummer.
Misstänkte det. Tack för snabb återkoppling.

Ja har för avsikt att åka mitten av februari nästa år. Det fanns inga platser överhuvudtaget i business. Är det så att LH släpper de betydligt senare än t ex SAS?
 

Tostarp

Medlem
Jag hade en fråga uppe om detta på denna tråden för ett tag sedan när Tallin också dillade något om att LH Business släpps senare. Jag kanske kommer ihåg fel, men jag tror inte att vi landade den frågan?? (Jag sökte då på MUC-CapeTown 10 månader innan.)

Kan det vara så att LH släpper vid olika tider beroende på linje?
 

Senator

Moderator
Jag hade en fråga uppe om detta på denna tråden för ett tag sedan när Tallin också dillade något om att LH Business släpps senare. Jag kanske kommer ihåg fel, men jag tror inte att vi landade den frågan?? (Jag sökte då på MUC-CapeTown 10 månader innan.)

Kan det vara så att LH släpper vid olika tider beroende på linje?

Eller inte alls.. Nog en väldig svår rutt att hitta plats på tyvärr
 

Impendill

Medlem
Hej!

Har aldrig haft möjligheten att prova LH i F men hoppas på att få till det till kommande resa till Asien i juni.
Är det några flygplanstyper man bör undvika? Jag har tittat på youtube-klipp och skummat diverse trådar här och det verkar som att det finns en äldre kabin också i deras flotta?

Vad är skillnaden och vilka rutter bör man undvika om man vill ha den nya layouten istället?
 

Dr. Miles

Expert
Hej!

Har aldrig haft möjligheten att prova LH i F men hoppas på att få till det till kommande resa till Asien i juni.
Är det några flygplanstyper man bör undvika? Jag har tittat på youtube-klipp och skummat diverse trådar här och det verkar som att det finns en äldre kabin också i deras flotta?

Vad är skillnaden och vilka rutter bör man undvika om man vill ha den nya layouten istället?
Du kan läsa den här tråden.
Det ser ut som det inte finns "gamla kabinen" längre.
Lufthansa: nya Förstaklass på alla flygplan som erbjuder Förstaklass till försäljning | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

bnr

Medlem
Tack för det ! Då hoppas jag på tillgänglighet våra datum.
Är loungen i München i klass med den i Frankfurt?
Vissa gillar FCL (First Class Lounge) i München bättre än de i Frankfurt.
I Frankfurt finns även FCT (First Class Terminal) som är en helt annan upplevelse i sig om man aldrig har besökt den förr.

Generellt så är loungerna rätt lika.

Är olika catering i FCL München jämfört med FCT Frankfurt. FCT Frankfurt har bättre dryckesutbud och bättre mat (enligt mig), Do&Co som hanterar den. FCL München har LSG Sky Chefs.
 

Thornado

Medlem
Tack för det ! Då hoppas jag på tillgänglighet våra datum.
Är loungen i München i klass med den i Frankfurt?

Värt att även påpeka att även om ert F-flyg går från München så kan ni åka ARN-FRA-MUC-XXX och då får ni tillgång till FCT i Frankfurt också. Detta förutsätter ju dock att flyget från MUC går relativt sent så att ni hinner med alla flighter på samma dag och ändå har lite tid över för att njuta i FCT/FCL. Vid behov går det ju att åka ner till Frankfurt kvällen innan och sova över där för att maximera F-dagen.
 

JohanA

Medlem
Jag lånar denna tråd.

Jag vet att Lufthansa endast släpper award biljetter First Class 2 veckor innan.
Sanning med modifikation. Lufthansa släpper F awards nästan ett år i förväg men de är bokningsbara med miles från Miles & More.
Det kan också gå att boka F award med Lufthansa längre i förväg med miles från Singapore Airlines.

Hej!

Har aldrig haft möjligheten att prova LH i F men hoppas på att få till det till kommande resa till Asien i juni.
Är det några flygplanstyper man bör undvika? Jag har tittat på youtube-klipp och skummat diverse trådar här och det verkar som att det finns en äldre kabin också i deras flotta?

Vad är skillnaden och vilka rutter bör man undvika om man vill ha den nya layouten istället?
Alla plan med F har nya F. De signifikanta skillnaderna är att A380 har stor toalett, vilket ingen annat plan har, samt att B747-8 har F i nosen där resterande flotta har 1-2-1 i main cabin..
 
Toppen