Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Den finns med på google maps:

Google Maps

FCT.png


Det finns gratis WiFi på Frankfurts flygplats lite här och var så du kan lägga upp en rutt med google maps ifrån din gate.
 

kaktusen

Medlem
FCT är förstås det ultimata inom premium travel. Din promenad kommer ock att kännas som allt annat än premium. Man håller på att bygga om utanför terminalen så hela området är som en byggplats. Gå ut från terminalen, genom taxikön och håll vänster. Promenera några minuter och du skymtar en grå byggnad som inte ser lyxig ut.

Promenera några minuter till och du är vid byggnaden, som fortfarande inte ser lyxig ut. Gå in genom glasdörrarna, ta hissen upp och du inser då att detta är något alldeles speciellt.

Sedan är det bara att njuta!
 

chazzie

Medlem
Efter nästa resa i maj är jag under 10k poäng bort från detta, men sen ska man ju ha tid att klämma in resan samtidigt som det finns platser :D Jag tror dock det faller in under kategorin I-landsproblem.... =}
 

Swisser

Medlem
Hur ser det ut med tillgång till FCT/FCL i FRA, FCL i MUC och FCL i ZRH om man har en förstaklassbiljett (A) med UA, men planen man flyger första klass med är "operated by" LH eller LX?
 

FF#1

Medlem
Hur ser det ut med tillgång till FCT/FCL i FRA, FCL i MUC och FCL i ZRH om man har en förstaklassbiljett (A) med UA, men planen man flyger första klass med är "operated by" LH eller LX?

om jag nu förstår dig rätt så funderar du på LH gruppens F lounge/terminal med UA code share biljett på LH/LX metal?

I såna fall så är det bara i ZRH som jag har hört om problem, annars så "ska" det tydligen vara lugnt.
 

Senator

Moderator
om jag nu förstår dig rätt så funderar du på LH gruppens F lounge/terminal med UA code share biljett på LH/LX metal?

I såna fall så är det bara i ZRH som jag har hört om problem, annars så "ska" det tydligen vara lugnt.
Hur ser det ut med tillgång till FCT/FCL i FRA, FCL i MUC och FCL i ZRH om man har en förstaklassbiljett (A) med UA, men planen man flyger första klass med är "operated by" LH eller LX?

Jag har fått bekräftat av loungepersonalen i Zurich att den finns en policy som säger LX som marketing och operating carrier för access. Det var inget långt samtal, men jag ställde frågan. Jag erbjöds att tala med Lounge Manager man hade inte tid.

De som har testat rapporterar om en enkel "work-around" som är att checka in via Swiss-appen som inte alls visar någon codeshare information och ta ut boardingkort den vägen.

Jag grottar vidare i detta, och vill även förstå om en Swiss/Lufthansa Operating PNR ger möjlighet till limo transfer.

Det är annars en ny process nu för detta för både Swiss och Lufthansa:
Kopiera in: 3x w.swiss.com/sweden/EN/first-class-limousine-service och 3x w.lufthansa.com/se/en/limoservice-stockholm i webbläsaren
 

Swisser

Medlem
Det stämmer, jag syftade naturligtvis på Lufthansa gruppens lounger och FCT, eftersom denna tråd handlar om Lufthansa First. Bra då ska det inte vara några problem i Tyskland (FRA och MUC) och använder jag Swiss-appen så borde det också vara problemfritt i ZRH med LX-flighter.
 

famhanssons

Medlem
Jag lånar denna tråd.

Jag vet att Lufthansa endast släpper award biljetter First Class 2 veckor innan. Hur är de med Air India och dessutom om de kör code share med LH? Frågan är om det går att boka tidigare med Air India men att rutten flygs av LH? Jag tittar på att flyga FRA-BLR. Följdfrågan om det går blir huruvida man har access till FC Lounge i FRA?
 
Toppen