flum
Medlem
a) Ja, du får precis samma behandling inklusive att du får limo från hemmetvtill/från flygplatsenOkej, då ska man strax bli av med oskulden
Har köpt en First på 747-8i och ska testa för första gången och då installer sig naturligtvis en del konkreta frågor:
a) Har köpt en 'A' och inte en 'F' biljett. Blir det samma behandling, dvs samma servicenivå som 'F'? Nu menar jag konkret IRL, dvs får jag också en bil eller kommer personalen att sätta mig 'sist på listan' efter dom som har 'F' ??
b) Då jag har en anslutning inom EU när jag landar på FRA så blev detta ben 'J' (finns ju inte First inom EU). Gör detta någon skillnad då 'J' är 'Business'. Frågan är alltså om jag får använda FCT om jag bytar från longhaul 'A' till inom EU 'J'?
c) Hur går det till rent konkret i FRA? Dvs står det någon med en skylt när jag landat med min 747-8i och tar mig till FCT?. Åker man golfbil?
d) Sköter FCT 'immigration-procedures' eller måste jag fixa det själv?
e) Har (tyvärr) en kollega med som åker Premium Economy på samma flight. Frågade inom på forumet om man fick gästa in denna kollegan i FCT och fick ett positivt svar. Dock när jag ställde den frågan konkret till Lufthansa när jag köpte biljetten (via telefon) så sa dom nej. Någon som vet om gästning är en 'rättighet' eller bara 'courtesy'. Kommer kännas lite olustigt för mig att ligga o plaska i badet när kollegan sitter utanför.
Ser fram emot era svar...
b) ja, du kommer in i FCL vid ankomst och även i FCT om din vidare resa är med LH-gruppen.
c) beror lite på. Om ditt plan landar "apron" dvs på plarran står det en limo utanför planet som tar dig till terminalen. Dom kör dock inte till FCT. Ska du till FCT får du gå ut airside och gå till Terminalen. Landar ditt plan vid gate får du gå därifrån.
d) "immigrations/Schengen" sköts i FCT. Du lämnar ifrån dig pass och biljetter när du går in.
e) din kollega får gästas in om ni har samma flyg därifrån.