Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Nej vad menar du nu?
Det har jag hört/läst förr (kommer inte ihåg var och när dock).
FCT garanterar bil eftersom den ligger i en separat byggnad.
FCL kör pax i bil om gaten ligger långt bort från loungen. Tror att jag bara haft apron hittills när jag varit i FCL, då har det alltid varit bil (så klart).
Har tyvärr ingen källa på det jag skriver om FCL, bara det jag vet att jag hört/läst som sagt.

Det finns ingen FCT i MUC, bara i FRA.
I MUC får du aldrig bil till/från planet vid gateparking.
Mitt svar var att så inte heller är planerat för satelitterminalen.

Det finns ingen FCT i MUC, bara i FRA.
I MUC får du aldrig bil till/från planet vid gateparking.
Mitt svar var att så inte heller är planerat för satelitterminalen.
Vet att FCT bara finns i FRA. Syftade på bil rent generellt i MUC/FRA.

Ok, vi får se vad som händer... vi lär vilja prova nya MUC FCL. :)

Ber om ursäkt ifall svaret på min fråga redan finns i tråden, men jag orkar inte läsa igenom 85 sidor. Jag ska resa Köpenhamn - Tokyo (Star Alliance awardresa) och jag vill besöka förstaklassloungen i både Munchen och Frankfurt. Det bästa är ju då att flyga Köpenhamn-Munchen-Frankfurt-Tokyo Narita eller Haneda, men vad missar jag om jag istället flyger Köpenhamn-Frankfurt-Munchen-Tokyo Haneda? Och vad gäller för att jag ska få förstaklassloungetillgång i orten som jag INTE flyger till Tokyo ifrån? Är kraven att jag måste anlända med Lufthansa (SAS duger ej) och att flyget i förstaklass går samma dygn (inte 24-timmarsperiod eller något annat)?

Är kraven att jag måste anlända med Lufthansa (SAS duger ej) och att flyget i förstaklass går samma dygn (inte 24-timmarsperiod eller något annat)?
Så länge du har en dagsaktuell biljett (ankommande eller avgående) i Lufthansa First Class så kommer du in i FCL. För att kunna resa från FCT gäller ovanstående kriterier + en biljett för avresa med Lufthansa gruppen. Dvs du kan flyga CPH-FRA med SAS, och sedan FRA-MUC-HND med Lufthansa.

Toppen