Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Axxo

Medlem
Jag bokade först rad 1 men igår kväll så bytte jag till mitten platserna på rad 3. Pappa gillar att kolla ut men då blir det mindre prat om jag inte kommer till honom. Det som kan vara fördelen med mitten sätena på rad 3 är att det i bland är tomt på platserna 3a och 3d och då kan man använda dom som sängar och vid take off och landing.

Såg dock att någon bytte från rad 2 till 1k :)

Behåller mitten sätena och hoppas på att dom andra blir lediga.

BND

Medlem
Rad 1 är bra för då ser man nästan framåt pga väggens välvning, vilket i sin tur gör att man sitter rätt nära varann även om det är en gång mellan. Rad 1 är den minst sociala platsen i förhållande till andra kabinpassagerare, om det är en fördel eller nackdel är upp till var och en.

Mitten rad 3 har ju såklart inga egna fönster men man ser hyggligt ut genom alla andras. Rad 3 mitten känns nog lyxigast för parresenärer tycker jag, rad 1 mest privat för parresenärer. Ensamresande är det inte så noga utan alla platser är bra.

Nu verkar du ju inte kunna välja längre men se det som ett allmänt svar.

Last edited:

LPC123

Medlem
Jag ska flyga first med min far på måndag, det är hans första gång och han vet inte om det. Han tror vi ska till Tyskland, hehe. Jag har flygit first några gången innan.

Vilka säten hade ni valt? Jag själv har suttit på alla platser förutom rad 1.

Just nu är det tomt på rad 1 och tomt på hela rad 3.
På 747 är rad 1 magisk så ta den

På 747 är rad 1 magisk så ta den
Fast också väldigt långt till ens medresenär. Åker jag med någon jag inte behöver prata med hela tiden så funkar rad 1. Hade jag åkt med någon som flyger first första gången och som gillar att prata så skulle jag definitivt inte tagit rad 1, är inte lätt att dela med sig av sina intryck på de platserna. Utifrån det så är min åsikt att mittplatserna som ändrades till är bättre i detta fallet.

LPC123

Medlem
Fast också väldigt långt till ens medresenär. Åker jag med någon jag inte behöver prata med hela tiden så funkar rad 1. Hade jag åkt med någon som flyger first första gången och som gillar att prata så skulle jag definitivt inte tagit rad 1, är inte lätt att dela med sig av sina intryck på de platserna. Utifrån det så är min åsikt att mittplatserna som ändrades till är bättre i detta fallet.
Men på 747 är ju sätena rätt när eftersom nosen går ihop. Vi tyckte det var kanon frugan och jag

LPC123

Medlem
Kanske du inte gillar att prata med din fru ;). Skämt åsido, jag brukar också ta rad 1, men känt som sagt en gång att det var fel utifrån att det fanns en gång emellan som gjorde det svårpratat.
Jo då det gör jag faktiskt :) men visst det är ju längre mellan stolarna på rad 1 men vi tyckte det funkade och att sitta längst fram var lite en extra grej för oss

palmen

Moderator
Jag ska flyga first med min far på måndag, det är hans första gång och han vet inte om det. Han tror vi ska till Tyskland, hehe. Jag har flygit first några gången innan.

Vilka säten hade ni valt? Jag själv har suttit på alla platser förutom rad 1.

Just nu är det tomt på rad 1 och tomt på hela rad 3.
Rad 1 alla dagar i veckan och 2 ggr på helgen. Sätena är nära och det går bra att prata över gången. Vill man prata hemlisar bör man dock välja säten i mitten på rad 3.

Rad 1 på 747 är väldigt speciellt i sig, upplevelse där slår övervåning helt klart (om man nu bortser från First vs Business).

Åkte med brorsan i SAS A321LR och vi hade varsinna tronsäten. Längre mellan de platserna och gick utmärkt att prata ändå.

Hej,
Jag har hittat en First class till asien på onsdag som jag skulle vilja ta. Hittar dock inga bonusbiljetter till Frankfurt.
Den avgår 14:05 från Frankfurt på onsdag.
Jag funderar på att köpa en revenue-biljett och åka till Frankfurt på tisdagen (imorgon) och ta in på Sheraton.
Tänkte isåfall boka 19:05-2050 GOT-FRA

Men jag upplever att Lufthansa ställer in en del flyg. Så om de ställer in tisdagens flyg så finns det ju möjlighet för de att boka om till dagen after till avgången 0605 eller 1010, förutsatt att det finns plats och att jag fortfarande hinner till avresan från FRA 1405.

Tar jag onödiga risker? Vad säger BC?

Johan Gott

Medlem
Hej,
Jag har hittat en First class till asien på onsdag som jag skulle vilja ta. Hittar dock inga bonusbiljetter till Frankfurt.
Den avgår 14:05 från Frankfurt på onsdag.
Jag funderar på att köpa en revenue-biljett och åka till Frankfurt på tisdagen (imorgon) och ta in på Sheraton.
Tänkte isåfall boka 19:05-2050 GOT-FRA

Men jag upplever att Lufthansa ställer in en del flyg. Så om de ställer in tisdagens flyg så finns det ju möjlighet för de att boka om till dagen after till avgången 0605 eller 1010, förutsatt att det finns plats och att jag fortfarande hinner till avresan från FRA 1405.

Tar jag onödiga risker? Vad säger BC?

Jag har gjort så några gånger och tycker inte det är en överdrivet stor risk.

Toppen