Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Emil123

Medlem
Jag ställde samma fråga här för 1-2månader sen och fick det svaret, går kanske att hitta :) Frågade även kundtjänst 2-3 gnger och fick samma svar, kalenderdagen innan.

• Gilla
Reactions: JPE
Min hemresa är i business (award), såg att man kunde buda till first via LH hemsida. Överväger då jag tycker att 1000euro är ganska värt om man skulle vinna. Om man har sin EBD inskriven, får man även bonus på det?

Vad menar du med ”bonus”?
Sorry jag som otydlig. Får man några EuroBonus poäng (ej nivågrundande antar jag)

Och som extra fråga, kikade på LHs sida, om jag har en mellanlandning i Frankfurt för att ta mig till Sverige, så har jag rätt i så fall till FCT även om resan mellan Frankfurt och Sverige är i business?

Jannes

Medlem
Man nog inte poäng på uppgraderingar på andra bolag än SAS, än mindre ifall det är en award.
Man får gärna rätta ifall jag har fel.

Som jag förstått så har du rätt till FCT ifall du reser First och flyget vidare från FRA är inom LH-gruppen. SAS till Sverige skulle innebära ett nej.

Är det någon som vet, om man köper en cash upgrade vid gaten till F. Är det bara stolen man köper eller har man även tillgång till first loungerna vid ankomst? Ska vidare med LH till Sverige efter jag landar i FRA.

aruba1

Medlem
Är det någon som vet, om man köper en cash upgrade vid gaten till F. Är det bara stolen man köper eller har man även tillgång till first loungerna vid ankomst? Ska vidare med LH till Sverige efter jag landar i FRA.
Jag flög business award från BLR-FRA förra månaden (biljett utskriven hos SAS, 117-xxxxxx) och kunde vid incheckning på webben köpa uppgradering för ca 1000 EUR. Beloppet uppgavs i INR, minns inte exakt hur mycket. Även incheckningsdisken var villiga att sälja en uppgradering både för pengar och Miles hos Miles&More. Hade lagt in mitt Senator nummer på bokningen, därav förslaget från agenten att sälja F stolen för Miles. Tror att hon ville ha 80000 Miles. Tyckte inte att det var värt på ett nattflyg i mitt fall. Vad jag förstod får du inga extra poäng när du uppgraderar vid incheckning. Du behåller din ursprungliga biljett och bokningsklass. Däremot borde du kunna nyttja FCT vid ankomst om du flyger vidare med LH oavsett om du flyger Economy eller Bussines. Flyger du vidare med SAS eller något annat bolag kommer du in på FCL.

Original

Medlem
Tittar också på att eventuellt göra en sista LH F resa, helst till Sydamerika. Det märkliga är dock att det alltid är gott om platser från GRU och EZE men aldrig till. Brukar det vara så?

aruba1

Medlem
Tittar också på att eventuellt göra en sista LH F resa, helst till Sydamerika. Det märkliga är dock att det alltid är gott om platser från GRU och EZE men aldrig till. Brukar det vara så?
Finns inget direkt mönster eller logik på hur LH väljer att släppa awardplatser till/från GRU och EZE. Sådant avgörs av deras revenue management. Du får hoppas på tur och bevaka dagligen fram till 31/8 om du vill flyga F award till dessa städer från FRA.

Fredde18

Medlem
På semester-tur i Kroatien. Nu vet jag vart Lufthansa köper in sina ankor! ;)

Attachments

• IMG_0763.jpeg
    IMG_0763.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 126
Toppen