Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Godmorgon!

Flyger F med 2 kollegor ZRH-PVG om ett par veckor med Swiss och har aldrig nyttjat F loungen i Zürich.
Någon som har några tips vad man inte får missa?

Ha de!

Godmorgon!

Flyger F med 2 kollegor ZRH-PVG om ett par veckor med Swiss och har aldrig nyttjat F loungen i Zürich.
Någon som har några tips vad man inte får missa?

Ha de!
Gå till Swiss First A lounge och börja där och be om shuttle service ut till piren. Där ute besöker ni sedan Swiss F lounge också.

Finns 2 sovrum om man måste sova, är first come som gäller där.

Inget konstigare än så, bra restaurang och ytor att sitta på om man vill.

Fråga kring F upgrade med evoucher.
Jag åker FRA-SIA imorgon med LH. Har en betald premium economy som jag uppgraderat till Business med paid upgrade.
Är det någon som provat att uppgradera en paid upgrade ytterligare ett snäpp till F? Funkar detta?

Jag landade Schengen och gick till FCL A för ett möte. Stod sedan och tvekade om jag skulle ta FCT eller FCL B. Jag valde faktiskt FCL B då de senaste gångerna jag varit på FCT så har faktiskt maten varit ganska sunkig men framför allt så har det varit så fullt att det nästan blivit ståplats. FCL B är betydligt lugnare

Hei, Når man har en LH/LX First billett, kan man ta med en gjest som flyr i en annen klasse på samme flygningen inn First class Lounge i FRA eller ZRH?

Toppen