Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Taggen

Medlem
Beror på vilken gate du får. Osäker på när man blir hämtad, men jag skulle tro att det är om man landar och får apron.

Stämmer, åkte i onsdags i F via MUC. Blev hämtad på plattan i en S-klass. Vi var dessutom sena så de körde oss först till passkontrollen och sedan direkt till gaten.
 

Taggen

Medlem
I juni bär det av till Rio och Ilha Grande med en polare på livets första first! Två frågor till er veteraner:

1. När jag somnar in ombord på flygningen till Rio lär jag vara både mätt och glad av det jag ätit och druckit under dagen. Om vi tillskriver detta tillstånd värdet 100, hur skulle ni distribuera intag av mat och dryck mellan ombord på flyget och FCT där då t.ex. 50/50 är att äta och dricka lika mkt ombord och på FCT?

2. Nu är vi bokade från Göteborg direkt till Frankfurt och sen till Rio, men om jag förstått allt rätt kommer jag in i first lounger både här och där. Är det värt att försöka boka om och lägga dagen på att svänga förbi både München och Zürich för att se olika lounger? (Gissar att ni kanske ger mig ett annat svar än t.ex. min fru..)


Punkt 1: satsa på att äta på marken. I luften är det mediokert (för att vara snäll). Dricka kan du dela lika men utbudet är bättre i FCT.

+1 på den. LH’s mat i luften var på gränsen till dålig (första klass mått) i onsdags. Ät i loungerna. Bara kaviaren som är värd att äta i luften.
 
Toppen