Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

DOEL

Medlem
Själv sover jag oftast på hemflygningar från US och då funkar det oftast lika bra med Business. Men du betalar ju för First åt bägge håll så sett på det viset så går du ju miste om lite dyrare champagn och bättre lounger.
Hur funkar det med access till FCL ifall man flyger ifrån USA ex. 7/5 och landar på FRA 8/5, har man tillgång till loungen då trots att departure från isa var dagen innan
 

agehall

Medlem
Hur funkar det med access till FCL ifall man flyger ifrån USA ex. 7/5 och landar på FRA 8/5, har man tillgång till loungen då trots att departure från isa var dagen innan
Tips: Läs lite i denna tråd - du lär inte behöva läsa speciellt många sidor för att hitta svaren på alla dina frågor.
 

bnr

Medlem
Ja du har tillgång samma dag som du landar om du åker vidare med Lufthansa gruppen
Räcker med nedan för att komma åt FCL. D.v.s. man behöver inte åka vidare med LH Group.
https://www.lufthansa.com/us/en/Lounge-types-and-access
First Class boarding pass for an arriving/departing LH/LX flight on the same day

I München fick jag tillgång till FCL när jag flög vidare med SAS.
Stämmer. FCL kommer man åt.
 

demgard

Medlem
I juni bär det av till Rio och Ilha Grande med en polare på livets första first! Två frågor till er veteraner:

1. När jag somnar in ombord på flygningen till Rio lär jag vara både mätt och glad av det jag ätit och druckit under dagen. Om vi tillskriver detta tillstånd värdet 100, hur skulle ni distribuera intag av mat och dryck mellan ombord på flyget och FCT där då t.ex. 50/50 är att äta och dricka lika mkt ombord och på FCT?

2. Nu är vi bokade från Göteborg direkt till Frankfurt och sen till Rio, men om jag förstått allt rätt kommer jag in i first lounger både här och där. Är det värt att försöka boka om och lägga dagen på att svänga förbi både München och Zürich för att se olika lounger? (Gissar att ni kanske ger mig ett annat svar än t.ex. min fru..)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Agö

Medlem
I juni bär det av till Rio och Ilha Grande med en polare på livets första first! Två frågor till er veteraner:

1. När jag somnar in ombord på flygningen till Rio lär jag vara både mätt och glad av det jag ätit och druckit under dagen. Om vi tillskriver detta tillstånd värdet 100, hur skulle ni distribuera intag av mat och dryck mellan ombord på flyget och FCT där då t.ex. 50/50 är att äta och dricka lika mkt ombord och på FCT?

2. Nu är vi bokade från Göteborg direkt till Frankfurt och sen till Rio, men om jag förstått allt rätt kommer jag in i first lounger både här och där. Är det värt att försöka boka om och lägga dagen på att svänga förbi både München och Zürich för att se olika lounger? (Gissar att ni kanske ger mig ett annat svar än t.ex. min fru..)
Punkt 1: satsa på att äta på marken. I luften är det mediokert (för att vara snäll). Dricka kan du dela lika men utbudet är bättre i FCT.
 
I juni bär det av till Rio och Ilha Grande med en polare på livets första first! Två frågor till er veteraner:

1. När jag somnar in ombord på flygningen till Rio lär jag vara både mätt och glad av det jag ätit och druckit under dagen. Om vi tillskriver detta tillstånd värdet 100, hur skulle ni distribuera intag av mat och dryck mellan ombord på flyget och FCT där då t.ex. 50/50 är att äta och dricka lika mkt ombord och på FCT?

2. Nu är vi bokade från Göteborg direkt till Frankfurt och sen till Rio, men om jag förstått allt rätt kommer jag in i first lounger både här och där. Är det värt att försöka boka om och lägga dagen på att svänga förbi både München och Zürich för att se olika lounger? (Gissar att ni kanske ger mig ett annat svar än t.ex. min fru..)
Jag besökte loungerna 2016 och min klara favorit är loungen i Zurich (E-terminals):
20160817_082606.jpg
20160817_082613.jpg
20160817_082620.jpg
20160817_083844.jpg
20160817_084338.jpg
20160817_084946.jpg
20160817_090922.jpg
 
Toppen