Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

MrDollar

Medlem
Aha okej.
Jag flyger från MUC och anländer MUC så FCT är inte aktuellt.
I värsta fall får jag helt enkelt ta med rocken, flyger ju iaf hem från JFK. Där kan det vara kallt i mars:)
Ja enligt FCL värdinnan så är det OK, de ville helst att den skulle förvaras i en resväska. Däremot så verkade de inte ha den servicen på FCT i Frankfurt.
 

squeezen

Medlem
har de strypt tillgången igen? Eller har jag bara 0 tillgänglighet på mina datum/destinationer jag kikar?
Inte empiriskt men innanför två veckor hittar jag tillgänglighet där de har ex F6 i expertflyer, medan långt ut i tiden finns ingen availability även om F8.
Det kan ju såklart vara en tillfällighet... men hittar inte varken till Singapore, Hong Kong eller Shanghai, på datum som tidigare visade tillgänglighet, med 0 skillnad sedan dess i Expertflyer.

Någon som nyligen bokat en resa i LH F som är utanför 14-dagars fönstret?
 

Taggen

Medlem
har de strypt tillgången igen?

Om en bokningsklass som normalt tillhör award-bokningar är satta som waitlist betyder det att det troligen kommer att släppas platser till partners. Då jag kan se i GDS:en att LH inte ens har O-klass satt som waitlist utanför 14-dagars fönstret, betyder det att de inte kommer att finnas några lediga platser i O-klass innan 14 dagar före avgång så det verkar som sagt att de strypt tillgången igen.
 

MrDollar

Medlem
Ja, nu verkar det vara kört att boka F längre fram än 14 dagar.
Skönt att man iaf fick 1 bokning tills nästa år!
 

palmen

Moderator
Otur att min voucher triggades igår och tanken var att boka något denna vecka som backup om man får får sig att resa framöver.
Jaja, det var kul så länge det varade och väldigt länge som detta var öppet.
Sometimes you win, sometimes you lose.
 
Toppen