Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Jag trodde så länge man är i First loungen så fick man det. Har åkt ett par gånger med dem och till exempel åkt JNB-FRA-ARN och fått åka bilen från FRA loungen till planet till ARN
Han menar hämtad med bil FRÅN flygplanet när man landar Apron. Normalt ska de ha koll på det och min erfarenhet är att så är fallet när man kommer från ARN.

Bingo(?), Lufthansas app visar bussgate i Frankfurt. Har de koll på att jag flyger F och hämtar med bil i Frankfurt även om jag flyger -FRA-MUC-NYC?

När jag flög tvärtom, dvs USA-MUC-FRA- så fick vi inte åka med bilen i FRA utan fick snällt hoppa på bussen. Close, but no cigarr.

Jag trodde så länge man är i First loungen så fick man det. Har åkt ett par gånger med dem och till exempel åkt JNB-FRA-ARN och fått åka bilen från FRA loungen till planet till ARN

Jo, jag lär få bil från FCT, men på planet från Sverige till Frankfurt, blir jag hämtad där?

Han menar hämtad med bil FRÅN flygplanet när man landar Apron. Normalt ska de ha koll på det och min erfarenhet är att så är fallet när man kommer från ARN.

Frågan är alltså:
@Jakob Österberg flyger från Arlanda till Frankfurt, sedan vidare från Frankfurt till Munchen samma dag där resan i First avgår från. Flighten ARN-FRA kommer landa på Apron, blir Jakob hämtat i Frankfurt? Jag tror svaret är JA, men det kan vara NEJ eftersom Jakobs Firstresa avgår från Munchen.

Senast jag åkte ARN-FRA-MUC med F från MUC till BOS blev det buss i Frankfurt. Till historien hör det till att detta var kvällen innan F-resan, så när jag frågade varför jag fick åka buss var svaret att min F-resa var dagen efter. Därmed mitt JA, men jag är lite tveksam :confused:

PS! Ja eller nej till Apron kan ändras snabbt.

Frågan är alltså:
@Jakob Österberg flyger från Arlanda till Frankfurt, sedan vidare från Frankfurt till Munchen samma dag där resan i First avgår från. Flighten ARN-FRA kommer landa på Apron, blir Jakob hämtat i Frankfurt? Jag tror svaret är JA, men det kan vara NEJ eftersom Jakobs Firstresa avgår från Munchen.
Yes, precis så. Tack! I mitt fall är det samma dag.
Precis landat, och blir bussgate så snart vet vi. Återkommer!

Är det här en tid på året när det är extra lätt att hitta LH First till USA. Bokade precis ToR där jag ville ut från FRA och hem via MUC för att olika lounger. Mitt största problem var att hitta connection inom USA (slutstation Columbus) trots att jag inte har problem att flyga economi den korta sträckan. Det intressanta var att jag hade ett flertal alternativ med LH både dit och hem från/till både FRA och MUC. Brukar det vara ”så enkelt”? Ska tilläggas att det är 2 pax.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen