Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Är det här en tid på året när det är extra lätt att hitta LH First till USA. Bokade precis ToR där jag ville ut från FRA och hem via MUC för att olika lounger. Mitt största problem var att hitta connection inom USA (slutstation Columbus) trots att jag inte har problem att flyga economi den korta sträckan. Det intressanta var att jag hade ett flertal alternativ med LH både dit och hem från/till både FRA och MUC. Brukar det vara ”så enkelt”? Ska tilläggas att det är 2 pax.
Brukar inte vara några problem om man är lite flexibel med hur man kan åka.

Hur är det, om jag bokar en resa tex ARN-FRA-MUC-LAX allt i First med Lufthansa
Dock blir ju ARN-FRA-MUC i buissnis cabon men jag har för mig att min biljett ändå säger First
Har jag tillgång till FCT i Frankfurt (FRA) inför min resa till MUC och sen till LAX i first cabinen

Hur är det, om jag bokar en resa tex ARN-FRA-MUC-LAX allt i First med Lufthansa
Dock blir ju ARN-FRA-MUC i buissnis cabon men jag har för mig att min biljett ändå säger First
Har jag tillgång till FCT i Frankfurt (FRA) inför min resa till MUC och sen till LAX i first cabinen

Ja, om du har en resa vidare med LH First från München samma dag som du anländer till Frankfurt har du tillgång till FCT/FCL på Frankfurt. Grundregeln till tillgång till FCT/FCL är att du har en resa med LH-group i First samma dag.

Vet jag läst det nånstans men hittar inte det bland all lufthansa first info på olika platser...

1. Vad är minimum tid för att hinna ta sig till och njuta av FCT?
2. Vad är optimal tid? Exklusive porschefärd?
Tack

Vet jag läst det nånstans men hittar inte det bland all lufthansa first info på olika platser...

1. Vad är minimum tid för att hinna ta sig till och njuta av FCT?
2. Vad är optimal tid? Exklusive porschefärd?
Tack
Tja optimalt och optimalt.

Initial nedvarvning inkl. väntan på bad: 30 min.
Bad med anka: 2 timmar
Äta schnitzel m.m. : 1 timme
Sitta och titta ut på parkeringsplatsen i sällskap av dryckjom: 30 minuter.

Så optimalt om det badas kan vara cirka 4 timmar.

Utan bad: -2 timmar
Cigarrökning: +1 timme
Hårdare krökning: +1 timme

Tja optimalt och optimalt.

Initial nedvarvning inkl. väntan på bad: 30 min.
Bad med anka: 2 timmar
Äta schnitzel m.m. : 1 timme
Sitta och titta ut på parkeringsplatsen i sällskap av dryckjom: 30 minuter.

Så optimalt om det badas kan vara cirka 4 timmar.

Utan bad: -2 timmar
Cigarrökning: +1 timme
Hårdare krökning: +1 timme
tack, om man kommer med SAS, landar ev apron utan bil, vad känns som minimum för att ta sig bort till FCT?
FCL har ju rätt ok utbud också, vill inte stressa till FCT för sakens skull så att säga om jag ändå redan "är inne" vid loungen.
Som det ser ut nu så har jag 3h från touchdown till take-off.

Toppen