Andreas Eriksson
Medlem
Nästa gång jag ska besöka FCT ska jag se till att flyget avgår på kvällen.
Då ska jag smaka 20 whiskys minst och sova efter 2 portioner av kaviar på planet.![]()
Haha, jag har samma planer. Ankomst FCT 05.30
Avgång tidigast 20.00.
Nästa gång jag ska besöka FCT ska jag se till att flyget avgår på kvällen.
Då ska jag smaka 20 whiskys minst och sova efter 2 portioner av kaviar på planet.![]()
Ha ha men jag tänkte mer ankomst kl 15 och avgång kl 23.
Då blir det en whisky provar kväll med några besök i cigarr loungen och ett bad med 2 badankor.
Och en Schnitzel![]()
Klart man ska bada och klart man ska ha en badanka. Man duschar självfallet inte på hotellet. (boring...)
Det finns mycket gott där.En schnitzel? Jag tänker försöka med två nästa gång.
Till efterrätt kan jag rekommendera glass med jordgubbar och varm chokladsås. Ruskigt gott.![]()
Du föreslår alltså att man bör dyka upp i pyjamas kl 7 på morgonen, orakad och med morgonruffs i håret?![]()
När vi steg ombord fick vi världens chock. Det var en gammal B747-400 med mycket utsliten första klass kabin, gamla stolar som var instabila.
Jag funderar på att överraska frugan på hennes 30-års dag med en resa i LH F till Muscat i mitten av november. Enligt LH själva kommer planet (Airbus A340-300) att ha gamla F, Lufthansa ® Germany - Lufthansa First Class Product . Vad säger ni experter, ska jag boka resan i alla fall, eller ska jag spara poängen?
Resan kostar 80 000 united miles plus avgifter, och det är precis så många miles jag har, sparat i flera år. Resan går på dagen så det kanske inte gör så mycket att det är gamla kabinen i och med att vi inte kommer sova, och FCT får man ju i vilket fall som helst! Men detta är kanske enda gången i vårt liv vi åker F och det hade varit kul om allt var top notch. Sätena i många businesskabiner ser ju hästlängder bättre ut än sätena i gamla LH F. Och tv-skärmen ser inte rolig ut..