Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Ha ha men jag tänkte mer ankomst kl 15 och avgång kl 23.
Då blir det en whisky provar kväll med några besök i cigarr loungen och ett bad med 2 badankor.
Och en Schnitzel:p:):)

En schnitzel? Jag tänker försöka med två nästa gång. ;)
Till efterrätt kan jag rekommendera glass med jordgubbar och varm chokladsås. Ruskigt gott. :)
Det finns mycket gott där.
Jag tycket vi ska ordna till ett Bc.se möte på FCT.
Vi bestämmer ett ungefärligt avgångs datum på en tisdag då det finns mest tillgång sedan bokar vi kvällsflygningar åt olika håll. Det kan nog funka med 20 deltagare.:)

Du föreslår alltså att man bör dyka upp i pyjamas kl 7 på morgonen, orakad och med morgonruffs i håret? ;)

Duschar gör man kvällen innan. Sova i en ny bäddad säng,vakna, på med kläder, in i taxi, framme 15 min senare. Raka sig är dumheter om man inte ska in på väldigt viktigt möte eller date. :)

När vi steg ombord fick vi världens chock. Det var en gammal B747-400 med mycket utsliten första klass kabin, gamla stolar som var instabila.

Jag funderar på att överraska frugan på hennes 30-års dag med en resa i LH F till Muscat i mitten av november. Enligt LH själva kommer planet (Airbus A340-300) att ha gamla F, Lufthansa ® Germany - Lufthansa First Class Product . Vad säger ni experter, ska jag boka resan i alla fall, eller ska jag spara poängen och använda den till något "bättre"? Eventuellt boka business för 27 500 poäng per person istället? Eller så köper jag resan i ekonomi för 3800 kr tor per person med Turkish.

Resan i F kostar 80 000 united miles för två personer plus avgifter, och det är precis så många miles jag har, sparat i flera år. Resan går på dagen så det kanske inte gör så mycket att det är gamla kabinen i och med att vi inte kommer sova, och FCT får man ju i vilket fall som helst! Men detta är kanske enda gången i vårt liv vi åker F och det hade varit kul om allt var top notch. Sätena i många businesskabiner ser ju hästlängder bättre ut än sätena i gamla LH F. Och tv-skärmen ser inte rolig ut..

Last edited:
Jag funderar på att överraska frugan på hennes 30-års dag med en resa i LH F till Muscat i mitten av november. Enligt LH själva kommer planet (Airbus A340-300) att ha gamla F, Lufthansa ® Germany - Lufthansa First Class Product . Vad säger ni experter, ska jag boka resan i alla fall, eller ska jag spara poängen?

Resan kostar 80 000 united miles plus avgifter, och det är precis så många miles jag har, sparat i flera år. Resan går på dagen så det kanske inte gör så mycket att det är gamla kabinen i och med att vi inte kommer sova, och FCT får man ju i vilket fall som helst! Men detta är kanske enda gången i vårt liv vi åker F och det hade varit kul om allt var top notch. Sätena i många businesskabiner ser ju hästlängder bättre ut än sätena i gamla LH F. Och tv-skärmen ser inte rolig ut..

Jag skulle försöka hitta en destination med bättre F. Om du sparat så länge så är det värt lite extra letande oavsett om det är en dagsflygning eller inte. Jag tycker personligen att gamla stolarna är ganska sköna men känslan när man kliver in är tyvärr inte i närheten av en uppdaterad version ... Även om FCT är den samma :)

Toppen