Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Varför inte Dubai? 747-400 med nya F? New York? Boston?
Hade inte använt poängen där det är stor risk för gamla F i alla fall.

Spara poängen isåfall är mitt tips i väntan på "bättre" tider? :)
Dubai ska vi till i februari och Qatar har vi redan besökt. Då blir det bara Oman kvar dit man kan komma för 80 000 poäng för två personer. Hade gärna åka F till USA men då behöver jag ytterligare 55000 poäng, lättare sagt än gjort att skaffa detta.

Dubai ska vi till i februari och Qatar har vi redan besökt. Då blir det bara Oman kvar dit man kan komma för 80 000 poäng för två personer. Hade gärna åka F till USA men då behöver jag ytterligare 55000 poäng, lättare sagt än gjort att skaffa detta.

Det är inget alternativ att vänta in en kampanj och köpa poäng för att utöka alternativen? :)

Det är inget alternativ att vänta in en kampanj och köpa poäng för att utöka alternativen? :)

Jo, kanske att det är ett alternativ.

Är det annars ett bra alternativ att betala 27500 poäng för Swiss C-klass till Muscat? Kaviar och JW blue label är lockande men att betala 40 000 poäng för för en så pass gammal hårdvara som LH F verkar vara känns inte kul. Plus att planet går redan kl. 12:20 från Frankfurt så det blir inte så lång tid i FCT.

Last edited:
Jag vet inte. Jag har bara hört att LH dels
1: Enbart släpper (om de ens gör det) platser i F tidigast 14 dagar innan avresa
dels
2: Att man enbart kan boka 1 bonusplats

Men som sagt, jag vet inte. Om någon vet bättre får ni gärna svara. Är mycket intresserad av detta då jag gärna skulle villja ta med frugan från ABV via FRA till EZE i F med LH.

OK, det var ju goda nyheter indeed.
Någon som kan tipsa om hu man går tillväga? Kan man via EB långt innan tex boka upp sig på två bonusplatser i C och sedan byta dessa till F utifall att platser ges närmare avgång? Alltså ngn form av uppgradera bonusplatserna i mån av tillgång... Hur dras då EB poängen? Och vad skulle hända (med poängen) om man lyckades att få F på benet ABV-FRA samt FRA-EZE men sedan inte alls på sträckan tillbaka?

Du kan boka dina C-platser i förväg. Rent praktiskt får du sedan själv bevaka tillgången och om det dyker upp plats i F avbokar du och och bokar om i F.

Toppen