Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

En fråga. Vet inte om det är rätt placerat. Har en ekonomibiljett hem fredag 9/9 från Sfo som är betald från företaget. Hittat Lufthansa F på samma flyg. Är det värt att boka för poäng och strunta i ekonomibiljetten? I sådant fall slänger jag mig på luren och ringer tallin :)

En fråga. Vet inte om det är rätt placerat. Har en ekonomibiljett hem fredag 9/9 från Sfo som är betald från företaget. Hittat Lufthansa F på samma flyg. Är det värt att boka för poäng och strunta i ekonomibiljetten? I sådant fall slänger jag mig på luren och ringer tallin :)

Det är nog bara du som kan svara på om det är värt. Jag har bokat så en gång, dock t o r med 4h i FCT.

Edit: med en Amex 2-4-1 som höll på att gå ut ska tilläggas, bidrog till beslutet att bränna poäng.

Har aldrig åkt Lufthansa F och kommer nog inte få chansen igen då det bara är jag nu (utan fru och son). Ringer tallin imorgon bitti när jag vaknar så :)

Edit: hoppades på att kunna uppgradera till business men den verkar knökfull. Vill gärna ha en ordentlig sömn på flyget så då får det bli F

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Tänk på att om du har vidare resa från Frankfurt / München på samma biljett som din ekonomi från San Francisco så kommer de brinna inne också.

Har aldrig åkt Lufthansa F och kommer nog inte få chansen igen då det bara är jag nu (utan fru och son). Ringer tallin imorgon bitti när jag vaknar så :)

Edit: hoppades på att kunna uppgradera till business men den verkar knökfull. Vill gärna ha en ordentlig sömn på flyget så då får det bli F

Resonerade ungefär som du, med familjen blir det i bästa fall C så tillfällena för F privat är begränsade.

• Gilla
Reactions: Gus
Lösningen för att undvika problem. Är att boka om hemresan i ekonomi några månader fram i tiden.
Under tiden verifierar du att det finns plats i F med connection hem till Skandinavien (?) och bekräftar den biljetten så snart du blivit ombokad på ursprungliga biljetten.

Ringer nu. Har fixat connection till Sverige från Frankfurt också. Vad för problem kan uppstå i och med att jag har en ekonomibiljett på samma flyg?

Toppen