Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Holloman

Medlem
Jag har en fråga som jag känner att jag borde veta svaret på men det är helt blankt i huvudet... Därför ställer jag den här. Jag har tidigare åkt First i de olika 747-varianterna, ny kabin. Nu ser jag att det finns platser på 340 dit jag vill åka. Hur skiljer sig hårvaran åt? Är det fortfarande de förskräckliga blåa stolarna i 340 eller är de också uppdaterade?
Nej alla ska vara uppdaterade nu vad jag vet.
 

flum

Medlem
Jag har en fråga som jag känner att jag borde veta svaret på men det är helt blankt i huvudet... Därför ställer jag den här. Jag har tidigare åkt First i de olika 747-varianterna, ny kabin. Nu ser jag att det finns platser på 340 dit jag vill åka. Hur skiljer sig hårvaran åt? Är det fortfarande de förskräckliga blåa stolarna i 340 eller är de också uppdaterade?
Det är nya stolar (Lufthansa har uppgraderat alla sina F-kabiner)
 
Tack för era svar. Hittade platser till Seoul, men sen föll det på att det finns exakt noll platser kvar från Seoul till Singapore. Så jag får nöja mig med Thai F.
 

David

Medlem
Har insett att detta kanske ligger inom räckhåll även för oss på drygt 1 års sikt, men jag ser I-landsproblemet redan nu: Hur lägger man upp det här med all mat, både i FCT och på planet? Kanske lunch i FCT och försöka hitta någon kvällsavgång? :)
Jag åt frukost i MUC FCL, åkte sen upp till FRA och åt lunch i FCT och därefter middag ombord (avgång 17:45). Funkade riktigt bra. :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag åt frukost i MUC FCL, åkte sen upp till FRA och åt lunch i FCT och därefter middag ombord (avgång 17:45). Funkade riktigt bra. :)

Haha! Du var inte hungrig sen då antar jag? :)
Om vi någon gång gör detta blir det nog med övernattning i Frankfurt och sedan kvällsflyg till New York eller Chicago (120k), om vi inte orkar vänta på poäng för att kunna ta någon asiatisk destination (150k). Det enda bytet man får med Aegean M&B blir nog vidare från NY/Chicago till något varmt ställe i Nordamerika-zonen.
Känns kanske förnuftigare att lägga poängen på business till Bali (hopp til Australien) men LH first vore en sådan once in a liftetime-grej...nåja, om 1-2 år kanske, om ingen enhancement kommit i programmet.
 

JacobGBG

Medlem
Inbillar jag mig eller har LH kortat tiderna de släpper Business award platser till den liknande F? När jag tittar på i Expertflyer typ 9-10 mån ut finns inget inventory att prata om men kikar jag 2 månader finns hyfsad tillgänlighet.
 
Toppen