Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Flyg till Mexico. Lång flygtid och gott om bonusplatser.

Exakt det som är planen faktiskt, fast med <24 timmars byte i NY eller Chicago för att få kvällsflyg (enda kvällsdestinationerna västerut från FRA i first som det verkar) och sedan dagen efter Cancun eller liknande. Skulle inte gråta över FRA-MEX direkt heller iofs :)

• Gilla
Reactions: Gus
DSC00945.JPG
En bild säger mer än tusen ord... Tusen tack alla som hjälpt mig med tips inför min andra lufthansa-resa! Min vän och jag är lyriska! Porschen idag på autobahn var nog höjdpunkten. Nu sitter vi ute på loungen i München och väntar på boarding till mexico city! Tack! :)

Har lyckats boka 2 platser i F Munchen-Toronto (World cup resa). Bokade mittplatserna på rad 1. När jag tittar på bilder så verkar det som man stoppar in fötterna i ett fack. Kan någon bekräfta om dessa platser är sämre när man ska sova?

Har lyckats boka 2 platser i F Munchen-Toronto (World cup resa). Bokade mittplatserna på rad 1. När jag tittar på bilder så verkar det som man stoppar in fötterna i ett fack. Kan någon bekräfta om dessa platser är sämre när man ska sova?
Vad är det för bild? Så vitt jag vet kräver ingen av Lufthansas förstaklasskonfigurationer att man stoppar in sina fötter i ett fack. Så ni kommer nog få en utmärkt sömn!

Det som väl möjligtvis kan vara störande för de platserna på A330/A340 är att toaletterna är precis i närheten.

Någon som har en känsla för hur många platser i F som måste vara lediga för att 2 st ska avdelas till awards 14 dagar innan (av totalt 8st i en 330)?

Någon som har en känsla för hur många platser i F som måste vara lediga för att 2 st ska avdelas till awards 14 dagar innan (av totalt 8st i en 330)?
Beror på destination och vad Lufthansa tror de kan sälja. Om det är SFO eller SIN så behöver nog de flesta platser vara osålda. Andra destinationer som HND och ORD kan det säkert räcka med 4-6 platser kvar.

Det beror också på bokningsläget i övriga klasser, troligen vilken veckodag det är (baserat på deras statistik) och sedan kan fler platser tilldelas närmare avgång. Jag har hållt lite koll på MUC-YUL de senaste veckorna och har sett "tvåor" lediga på flighter som Expertflyer listar som F8 (9 sep) och F4 (11 sep). Samtidigt finns det ingen tilldelning den 8 Sep trots att Expertflyer visar F6. Kanske det redan sålts bonusplatser till den, eller så är det för att det är en Onsdag. Går bara att spekulera.

På MUC-YUL har jag också sett en bonusplats ledig trots att Expertflyer visar bara F1.

Nu sitter inte Expertflyer inne med någon absolut sanning, men baserat på min research de senaste veckorna så krävs det F8 om resan är två veckor bort, är resan <1v bort _kan_ det räcka med F4 för att de ska släppa till 2 st bonusplatser, men det hänger också på bokningsläget i Business.

Nu tillhör Montreal en av de "lättaste" destinationerna att hitta F-awards på skulle jag tro, så på andra sträckor kan det vara annorlunda.

Toppen