Senaste nytt

Ditt reseår 2014

sepbemi

Medlem
1. Hur många flygningar har du gjort?: 30 st
2. Hur långt (i miles) har du flugit under året?: 64.974
3. Vilka flygbolag har du flugit?: SAS, Thai, Singapore airlines, Lufthansa
4. Nya flygplatser besökta under året?: LYR
5. Nya flygbolag testade under året?: -
6. Antal hotellnätter?: 24 st
7. Bästa hotellvistelse?: Upper House Hong Kong
8. Sämsta hotellvistelse?: -
9. Bästa reseminnet?: 2 månader med familjen i Thailand
10. Sämsta reseminnet?: Tog mig vatten över huvudet när jag åkte utan vila ARN-FRA-BKK-SIN-DEL-BKK även om SIN-DEL var en höjdare med SQ suites A380, var rejält trött på slutet
11. Största överraskningen?: -
12. Annat "första gången" under året?: SQ suites, fick Platinum preferred från US Airways som tack för att man köpt en del mil antar jag :)
13. Mål för 2015?: Fick lova frun att fokusera på korta weekendresor framöver, tråkigt...
Alla resor har varit privata och med poäng förutom resan till Thailand med familjen som betalades med cash.
 

Anfield

Medlem
1. Hur många flygningar har du gjort? : 24
2. Hur långt (i miles) har du flugit under året? : 30.890
3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Swiss, United
4. Nya flygplatser besökta under året? : Dublin (DUB), Nice (NCE), Bologna (BLQ), Chicago (ORD), Houston (IAH), Dallas (DFW)
Geneve (GVA)
5. Nya flygbolag testade under året? : United
6. Antal hotellnätter? : 29
7. Bästa hotellvistelse? : IC Warsaw
8. Sämsta hotellvistelse? : -
9. Bästa reseminnet? Nice (Menton) där jag tillbringade flera sommarsemestrar i min ungdom
10. Sämsta reseminnet? : -
11. Största överraskningen? : -
12. Annat "första gången" under året? : Fick för första gången ett guldkort. Aldrig kommit längre än silver tidigare.
13. Mål för 2015? : Behålla mitt guldkort (ja det är Aegean) vilket även med nya reglerna inte kommer att bli särskilt svårt.
14. Bonus, detta hade inte hänt utan BC under 2014 ; Guldkort och jag hade inte heller flugit omvägar för att få fler poäng



Kul Att du gillade IC Warsaw Ett av de bättre hotellen jag bott på i Europa.
Besökte det november 2013, Helt fantastiskt bra lounge.
Snygg detalj att en kvinna satt och spelade harpa i frukost restaurangen, verklig känsla av lyx.
Under dagarna hämtade personalen det du ville ha i drink väg i , men på kvällarna fick man vara sin Tom Cruice och leka Coktail.
Detta bidrog till att det blev en uppsluppen och avslappnad atmosfär i loungen, det ihop men rätt mycket amerikaner :)

En av kvällarna lånade Amerikanska armen halva loungen och dekorerade en soldat.
Sedan satt dom med oss vanliga dödliga och drack öl och blandade drinkar ur den öppna baren.
Tittar man nog på första bilden så ser man medalj utdelnings gubbarna, försökte ta diskret kort.

Skärmklipp.PNG



Iphone5 4318.JPG
Iphone5 4348.JPG
Iphone5 4336.JPG
Iphone5 4333.JPG
 
Last edited:

MartinH

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : Flightmemory säger 102
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 139923
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Turkish, Lufthansa, TACA, TAM, Aerolineas, Avianca, American, Delta, United, SAS, ANA, China Eastern, EVA, Asiana, Air China, Virgin Australia, Thai, Aegean, Spirit, Wizz, S7, Belavia, Brussels, Air Berlin, JAL, Finnair, British, Precision Air, Malaysia, Cathay
  4. Nya flygplatser besökta under året? : MVD, SJU, HKG, SNA, GDN, AUH, HKT, JRO, ARK, ZNZ, DAR, ORY, KUL, LGK
  5. Nya flygbolag testade under året? : ANA, EVA, Virgin Australia, Thai, Spirit, Precision Air, Malaysia
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 144 (varav 47 i buss och 4 på cruise)
  7. Bästa hotellvistelse? : Nyårsafton i Hongkong på Harbour Grand, sittandes i loungen med gratis champagne och utsikt över fyrverkerierna.
  8. Sämsta hotellvistelse? :
  9. Bästa reseminnet? : Safari och Zanzibar i 40årspresent till mig själv.
  10. Sämsta reseminnet? :
  11. Största överraskningen? : Negativ sådan, Phuket vart inte så trevligt som jag hade föreställt mig.
  12. Annat "första gången" under året? : Min första F blev till slut 5 st, ANA, Thai, Asiana, Malaysia och Cathay. Allt precis så bra som jag hade hoppats!
  13. Mål för 2015? : Vill säga resa mer, men det blir nog svårt. Har dock fortfarande mycket USDM miles som behöver brännas. LH F och FCT skall testas.
Nästan all longhaul är bokat med miles; EB, USDM och Turkish. 2 x Nordamerika, 2 x Asien, 1 x Afrika och 1 Australien (inkl. stopp i Asien). Jag är extra nöjd att jag lyckats hälften boka detta då hälften av resorna har varit arbetsresor med fasta datum :)

Bonusfrågor:
  1. Bedste/gode BusinessClass.se/dk/no-oplevelser:
  2. Bedste loungen: Thai First på BKK och The Wing på HKG
  3. Værste loungen:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

Timotey

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : Bara 12 tyvärr
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 10208
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Air Baltic, Vueling, SAS, Lufthansa, Air Malta, Austrian, British Airways, Garuda
  4. Nya flygplatser besökta under året? : LGW
  5. Nya flygbolag testade under året? : Vueling, Air Malta, Garuda
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 15
  7. Bästa hotellvistelse? : Doubletree by Hilton Bratislava
  8. Sämsta hotellvistelse? : The Windsor Hotel Malta
  9. Bästa reseminnet? : London på besök hos min syster
  10. Sämsta reseminnet? : The Windsor Hotel Malta
  11. Största överraskningen? : Bratislava
  12. Annat "första gången" under året? : Lyckades få ersättning enligt 261/2004
  13. Mål för 2015? : Resa mer och resa i maj då flightdiary säger att jag aldrig flugit i maj
 

iRobert

Medlem
Året är inte över än men har plockat med det som återstår av resandet, så en del svar är därmed smått hypotetiska.
  1. Hur många flygningar har du gjort? 55st, nytt pers. Enbart 7st var jobbresor.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 47322 miles / 76157km
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Turkish, Lufthansa, Czech Airlines & snart EVA
  4. Nya flygplatser besökta under året? AGP, AMM, ATH, BCN, DUB, HAM, IST, PMI. HKG & TPE coming up.
  5. Nya flygbolag testade under året? Turkish, Czech, EVA
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? ~30-40
  7. Bästa hotellvistelse? Brooklands Hotel, Weybridge var rätt häftigt med utsikt över Mercedez testbana. Shangri-La Far Eastern Taipei ser jag fram emot, kan bli riktigt bra!
  8. Sämsta hotellvistelse? Terminus, Stockholm. Fy.
  9. Bästa reseminnet? Jumpseat landing på en SAS MR - barnsligt roligt! Att få den chansen och se sin hemstad från ett helt nytt perspektiv tackar jag kapten X och styrman Y innerligt för. // Långhelg i Mars helt alena i DC med endast två hockeymatcher på schemat var det friaste jag kännt mig på år och dar. Riktigt bra stad, trevligt folk, 20 grader och klar himmel ena dagen och sen -5 med en decimeter snö nästa = inte lika skoj. // Hong Kong & Taipei nu nästa vecka med @David kan nog komma att trumfa allt.
  10. Sämsta reseminnet? Inget direkt, men jag gillar inte plumpen i protokollet: 0 flygningar i November.. Illa.
  11. Största överraskningen? Flygrädda tjejen flög ihop ett Guldkort. Visserligen A3, men dock! Bäst av allt var att jag inte ens satt brevid och höll handen mot slutet. Träning ger resultat!
  12. Annat "första gången" under året? Massvis.. Mellanöstern, Asien, vända-i-gaten-EU3-MR, jumpseat, 77W, medverkat på 2-3 icke officiella BC events utomlands, m.m.
  13. Mål för 2015? 2-4-1 skall bokas. // Inte åka tåg. // Färre men längre resor (både tid & distans.)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

YYZ

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 34
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 55909
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Air Canada, SAS, Austrian, United, Swiss, American Airlines, Porter och Lufthansa
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Dallas Fort Worth (DFW), Vienna (VIE)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Austrian och American Airlines
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 22
  7. Bästa hotellvistelse? : Cabot Links Lodge, Cape Breton, Nova Scotia
  8. Sämsta hotellvistelse? : Ingen direkt dålig
  9. Bästa reseminnet? : Magisk golf på Cabot Links i Nova Scotia, Kanada
  10. Sämsta reseminnet? : Matförgiftning strax innan första flygningen med Air Canadas 787
  11. Största överraskningen? : Loungerna i nya T2 på Heathrow
  12. Annat "första gången" under året? : Första interkontinentala flygningarna i C
  13. Mål för 2015? : LH F och FCT
Bonusfrågor:
  1. Bedste loungen: United Club Heathrow T2
  2. Værste loungen: United Club Newark T3
 

AntonL

Medlem
Portföljen funkar sådär när man har dator med sig är nog mer tänkt som en klassisk portfölj. då den inte har något skydd eller speciellt dator fack så den har fått dåligt med restid, men funkar fint om man klarar sig med en Ipad och lite papper . När allt ska med har jag använt mig av denna portfölj då denna har varit mer praktiskt att ha med sig när man behöver ha dator laddare och annat jobb tjafs.
!

Vad hittar jag portföljen? Ute efter något liknande men hittade ingen länk :)
 

NotRyan

Medlem
Året är inte över än men har plockat med det som återstår av resandet, så en del svar är därmed smått hypotetiska.
  1. Hur många flygningar har du gjort? 55st, nytt pers. Enbart 7st var jobbresor.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 47322 miles / 76157km
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Turkish, Lufthansa, Czech Airlines & snart EVA
  4. Nya flygplatser besökta under året? AGP, AMM, ATH, BCN, DUB, HAM, IST, PMI. HKG & TPE coming up.
  5. Nya flygbolag testade under året? Turkish, Czech, EVA
  6. Antal otellnätter/övernattningar? ~30-40
  7. ädda tjejen flög ihop ett Guldkort. Visserligen A3, men dock! Bäst av allt var att jag inte ens satt brevid och höll handen mot slutet. Träning ger resultat!
  8. Annat "första gången" under året? Massvis.. Mellanöstern, Asien, vända-i-gaten-EU3-MR, jumpseat, 77W, medverkat på 2-3 icke officiella BC events utomlands, m.m.
  9. Mål för 2015? 2-4-1 skall bokas. // Inte åka tåg. // Färre men längre resor (både tid & distans.)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Åkte med sjungande flygvärdinnan och gillade det... ? ;)
 

Kastrup

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 21
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 15 366
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Aarhus (AAR), Umeå (UME), Tromsö (TOS)
  5. Nya flygbolag testade under året?: N/A
  6. Antal hotellnätter/övernattningar?: ca 20
  7. Bästa hotellvistelse? : The Staunton Hotel, London
  8. Sämsta hotellvistelse? : 4 Star Hostel, London eller Hotel Frankenland, Hallstadt
  9. Bästa reseminnet? : Uppleva norrsken
  10. Sämsta reseminnet? : Bo i centrala London utan lås på varken ytterdörr eller rumsdörr.
  11. Största överraskningen? : Kvaliteten på maten i SAS Go på Longhaul (positivt!)
  12. Annat "första gången" under året? : Economy Long-Haul med SAS
  13. Mål för 2015? : Långresa (RTW), tillbringa fler nätter på resa än hemma, testa AirBnB och couchsurfing, Åka ståndsmässigt med Singapore Airlines, Cathay Pacific och Air New Zealand
 
Toppen