Senaste nytt

Ditt reseår 2014

GOTATH

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 35
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 35431 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Sas, KLM, Lufthansa, Czech Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Hamburg, Manchester
  5. Nya flygbolag testade under året? : Nej
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 14
  7. Bästa hotellvistelse? : Clarion Hotel Post. Vann en övernattning och imponerades verkligen av hotellet!
  8. Sämsta hotellvistelse? : Radisson Blu Martinique on Broadway. Lite för dyrt och lite för dålig standard. Bra läge dock.
  9. Bästa reseminnet? : Min resa till New York i november. Firade dessutom flygning nummer 300 i nya LH C! Mycket tacksam till den som gjorde resan möjlig för mig. Var precis vad jag behövde! Även BC-resan till Aten står högt på listan.
  10. Sämsta reseminnet? : Hem från BC-resan till Aten. Jag och @David hade valt nödutgång och plus, men fick raden före nödutgång som inte gick att fälla utan var mer upprätt och mellan oss fick vi en grinig grekiska. Det var långa timmar och det blev inte bättre av att kolla på efterfesten några rader fram :p
  11. Största överraskningen? : Att KLM lyckas servera nachos och vatten till samtliga på en F70 mellan Bryssel och Amsterdam.
  12. Annat "första gången" under året? : Första lyckade MR till Aten i december.
  13. Mål för 2015? : Få EBD. Flyga mer än bara Sas. Flyga F. Bonusresa långt bort i fin kabin. Bo mer på hotell.
Bonusfrågor:
  1. Bedste/gode BusinessClass.se/dk/no-oplevelser: BC-resa till Aten och Hamburg.
  2. Bedste loungen: De lounger jag har tillgång till
  3. Værste loungen: De gånger jag flyger utan loungetillgång
Mål från 2013:
Behålla EBG
Check!
Flyga mer Skyteam Check! Men mitt FBS kommer gå till spillo.
Mer C interkontinentalt Check typ. En i alla fall.
Använda Lifemiles och EB-poäng Ja, inför 2015.
Testa F Gör nytt försök 2015

Inte ett jätteintensivt år, men är ändå nöjd :)
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 17
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 19299 miles.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Virgin America, United, Nextjet.
  4. Nya flygplatser besökta under året? : ORD, SFO, LAX, FCO, GVA, LYC.
  5. Nya flygbolag testade under året? : Virgin America, United, Nextjet.
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 11
  7. Bästa hotellvistelse? :
  8. Sämsta hotellvistelse? :
  9. Bästa reseminnet? : Spontanresa till San Francisco under sas kampanj i våras.
  10. Sämsta reseminnet? : 5h försening i Chicago utan loungetillgång.
  11. Största överraskningen? :
  12. Annat "första gången" under året? : Mitt första MR.
  13. Mål för 2015? : Behålla mitt A3G.
 

pep

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : ca. 50
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 55000 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : NZ, SQ, LO, TK, QR, Jetstar, Vietjetair, MH, VN, ET, SK, EK, TG, KQ
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Auckland og Nadi. Juba (South Sudan)
  5. Nya flygbolag testade under året? : NZ
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 150
  7. Bästa hotellvistelse? : Indochina, Hue city
  8. Sämsta hotellvistelse? : New Hanoi, Hang Mam street, Hanoi
  9. Bästa reseminnet? : Bonustrip til Fiji, hvor SQ opgraderede mig til business på en monkeystraekning
  10. Sämsta reseminnet? : Nægtet indrejse i Toronto YYZ og måtte igennem secondary immigration check. Mest ydmygende oplevelse i mit liv
  11. Största överraskningen? : Budapest. Boede på luksusgæstehus i indre by i herlig universitetsatmosfære for 15 euro/nat. Qatar Airways betalte mit ophold 1 uge da de havde klokket i det med mine kufferter.
  12. Annat "första gången" under året? : 4 op-ups på 1 år!!
  13. Mål för 2015? : Fortsat forbedringer med QR og masser af op-ups
Bonusfrågor:
  1. Bedste/gode BusinessClass.se/dk/no-oplevelser: BC rejse-tip fra BUD til YYZ gav mig guldkort hos A3
  2. Bedste loungen: SAS Gold i Kastrup og CIP Istanbul Loungen
  3. Værste loungen: Amsterdam Servisair som Star Alliance benytter
Mål från 2015
Behålla QR gold
Testa F Gör nytt försök 2015
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 65
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 84 000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Thai, Lufthansa, Air Berlin, Qantas, BA, Singapore Airlines, Swiss
  4. Nya flygplatser besökta under året? : AUH, DEL, SPU
  5. Nya flygbolag testade under året? : Air Berlin
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 45
  7. Bästa hotellvistelse? : St Regis Abu Dhabi
  8. Sämsta hotellvistelse? : Le Meredien Piccadilly UK
  9. Bästa reseminnet? : Helkväll i Hong Kong med @David (vi flög Thai A380 First från CDG) och sen kom @MarcusC ner endast för att äta middag med oss, sen vände han hemåt igen. Galen kväll på så många sätt!
  10. Sämsta reseminnet? : Flög Business Class longhaul för första gången på tre år :( (endast First 2011-2014)
  11. Största överraskningen? : SPG programmet som är bättre än väntat. Återkvalificerad Gold och bor ofta på SPG hotell om jag kan styra själv.
  12. Annat "första gången" under året? : Tre Airbus A380 First kabiner: Singapore Airlines, Thai, Qantas.
  13. Mål för 2015? : Åker till Singapore och Australien i Januari och stannar borta hela vintern. Flyger Business Class longhaul för första gången med hela familjen.
Min statistik: http://my.flightmemory.com/bjornstrom
 

rob74

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 85
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 65.869 miles (106.006 km)
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS (SK), British Airways (BA), American Airlines (AA) och Southwest Airlines (WN)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : San Francisco (SFO), Las Vegas (LAS), Dallas (DFW), New Orleans (MSY), Key West (EYW), Orlando (MCO), New York (JFK) och Alicante (ALC)
  5. Nya flygbolag testade under året? : American Airlines och Southwest Airlines
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 91 på hotell och 16 annorstädes
  7. Bästa hotellvistelse? : Inget direkt som skriker WOW, men Radisson Blu i Uppsala imponerade med sitt ölutbud i baren... ;)
  8. Sämsta hotellvistelse? : Sheraton Heathrow efter ombokning med BA till dagen därpå, istället för rerouting med QR via Doha (Farnboroughresan i juli)... :)
  9. Bästa reseminnet? : USA-resan i januari, tillsammans med @gdaily och vår vän
  10. Sämsta reseminnet? : Tja, det skulle väl vara den där ombokningen LHR-ARN efter Farnborough. Å andra sidan så fick vi ju besöka Galleries First en extra gång... Den sunkiga terminalen i Budapest kvalar nog också in här - sen avgång, 21:55, med SAS och allt var stängt så till den milda grad att vi fick gå till en annan terminal som även den höll på att klappa igen. Loungen stängde kl 20.00...
  11. Största överraskningen? : VA??? Inget Asien???!!! :)
  12. Annat "första gången" under året? : Uppnådde Hilton Honors Gold samt EuroBonus Diamond. Flög BA longhaul i Business.
  13. Mål för 2015? : Göra det bästa av min Óceanienresa i januari/februari, åka till Japan ståndsmässigt med vänner, resa till USA/Kanada med frun, ta mig till FCT i Frankfurt i samband med någon av dessa resor samt i mesta möjliga mån behålla mina statusar (prio på CCC och EBD).
Bonusfrågor:
  1. Bedste/gode BusinessClass.se/dk/no-oplevelser: Trevliga träffar i Göteborg och Stockholm, samt träffarna i Barcelona och Alicante.
  2. Bedste loungen: Får nog bli LHR Galleries First.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

Thornado

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 78
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 104896
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, United, Norwegian, KLM, Swiss, BA, Estonian Air, Air China, EVA Air, Cathay Pacific, TAM, LAN Ecuador, NextJet
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Guayaquil (GYE), Quito (UIO), San Cristobal (SCY), Hong Kong (HKG), Taipei (TPE), Tallinn (TLL), Athen (ATH), Barcelona (BCN), Venedig (VCE)
  5. Nya flygbolag testade under året? : LAN, EVA Air, Cathay Pacific
  6. Antal hotellnätter? : 92+. Räknar man även med nätter när jag hälsat på mina föräldrar, hälsat på kompisar och sovit över, nätter tillbringade på flyg osv, så blir det nog minst 120 nätter, dvs var tredje natt någon annanstans än hemma - i mesta laget…
  7. Bästa hotellvistelse? : Inget som sticker ut extremt mycket. Radisson Blu New World i Shanghai var bra, och uppgraderades till svit.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Radisson Blu Edwardian Vanderbilt i London. Överbokat när jag kom dit, så jag skickades iväg till ett annat Radisson-hotell. Hela situationen kring detta hanterades inte direkt bra.
  9. Bästa reseminnet? : Simma med sjölejon och havssköldpaddor på Galapagosöarna. Bästa flygrelaterade reseminnet var first First med Cathay Pacific HKG-PEK.
  10. Sämsta reseminnet? : Stressen när jag insåg att flighten ARN-EWR skulle bli så pass mycket försenad att jag skulle missa min anslutning från New York ner till Galapagosöarna och riskera att sabba hela den resan, då jag hade varit dum nog att boka på separata biljetter. Jag hade väldigt tur, och en kombination av en förvånansvärt billig KLM-biljett Sverige-Ecuador med kort varsel samt EU 261/2004 gjorde att jag kunde genomföra vistelsen där nere (dock med en helt annan routing) som planerat med minimal ekonomisk förlust.
  11. Största överraskningen? :
  12. Annat "första gången" under året? : First First (CX, HKG-PEK). Första gången 747 på upper deck. Första gången köpt poäng i något bonusprogram (USDM, LifeMiles, Alaska). Första (inofficiella) BC-eventen (Atenresa + en Monksträff).
  13. Mål för 2015? : Använda 2 st AmEx 2-4-1, gärna i kombination med FCT. På något sätt försöka återkvala till EB Diamond - inte säker på att det kommer att gå med nya intjäningsregler när man inte kan ta ett par vändor till Sydeuropa i Plus.
Bonusfrågor:
  1. Bedste/gode BusinessClass.se/dk/no-oplevelser: ”Julkalenderresan” till Aten i maj.
  2. Bedste loungen: Cathay Pacfic The Wing på HKG.
 

Jacob

Medlem
Det här känns väl kanke inte riktigt lika viktigt längre när man jobbar med det på heltid, mycket går på ren rutin utan att man reflekterar särskilt mycket över vad som passerar. Men då det är jag som startat traditionen en gång i tiden har jag tagit mig i kragen och försökt räkna ihop mina siffror jag också.
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 110 st (varav 70 i en högre kabinklass än economy class ser det ut som)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Ca 123.000 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Aegean Airlines, Aeroflot, Air Baltic, Air Berlin, Air France, Air Serbia, British Airways, Brussels Airlines, Cathay Pacific, Emirates, Finnair, Garuda, Japan Airlines, KLM, Korean Air, Kuwait Airways, Lufthansa, Qatar Airways, SAS, South African Airways, Swiss, Turkish Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Aten, Belgrad, Billund, Doha (Hamad Intl), Port Elizabeth, Washington Dulles
  5. Nya flygbolag testade under året? : Aegean Airlines, Air Serbia, Kuwait Airways
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : Ingen aning faktiskt, ca 60 skulle jag gissa på
  7. Bästa hotellvistelse? : Hilton Cape Town. Tredje gången jag bor på detta hotell och jag verkligen älskar den familjära stämningen och club loungen med egen uteterrass där man kan äta frukost på morgonen och dricka vin på kvällen.
  8. Sämsta hotellvistelse? : The Embassy Row Washington är väl inget hotell som kommer gå till historien.
  9. Bästa reseminnet? : Att som en av de allra första få flyga Air France nya fantastiska första klass står sig fortfarande bra, jag njöt varje minut, likaså att några timmar efter lanseringen få provligga dubbelsängen i Etihad The Residence. Annars går väl listan att göra rätt lång med premiärflygningar, lanseringar och invigningar som alltid är väldigt välarrangerade.
  10. Sämsta reseminnet? : Fastna mitt i en storm i Amsterdam var väl inte så värst skoj.
  11. Största överraskningen? : Novotel Times Square New York. Riktigt fräscht och långt bättre än väntat.
  12. Annat "första gången" under året? : Första besöket på en riktig VIP-facilitet (VIP Center på Amsterdam Schiphol)
  13. Mål för 2015? : Uppnå högsta normala/officiella status i alla tre allianser. SAS Diamond klart sedan länge. Flying Blue Platinum bör vara klart vilken dag som helst bara alla poäng kommer in och deras mileage calculator verkligen stämmer. Har 180 TP kvar för BA Gold/One World Emerald med fyra månader kvar att få ihop dessa.
Bonusfrågor:
  1. Bedste/gode BusinessClass.se/dk/no-oplevelser: Sammanfattas delvis ovan
  2. Bedste loungen: Air France La Première Lounge på Paris CDG och Garuda First Class Lounge i Jakarta. Nya loungen "Lounge at B" i Dubai terminal 3 var också en stor överraskning.
  3. Værste loungen: La Croix Du Sud Lounge, Toulouse
 

marbe166

Medlem

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hur många flygningar har du gjort? : 48
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 31909
Vilka flygbolag har du flugit? : KLM, Turkish Airlines, Singapore Airlines, Austrian (Tyrolean), Lufthansa, BMI Regional, Aer Lingus, Cityjet
Nya flygplatser besökta under året? : IST, BKK, SIN, VIE, KSD, DUB, TBS, LCY
Nya flygbolag testade under året? : Turkish Airlines, Singapore Airlines, Austrian (Tyrolean), BMI Regional, Aer Lingus, Cityjet
Antal hotellnätter/övernattningar? : 22 nätter
Bästa hotellvistelse? : Best Western Premier Sukhumvit Bangkok
Sämsta hotellvistelse? : Best Western Tbilisi, mest p.g.a. att maten inte tilltalade mig, och att rökning var tillåten i hela restaurangen.
Bästa reseminnet? : TK C i F-kabin IST-BKK och BKK-IST
Sämsta reseminnet? : Magsjuka i Tbilisi
Största överraskningen? : Svensktalande flygvärdinna på BMI Regional FRA-KSD
Annat "första gången" under året? : Första interkontinentala flygningen i C
Mål för 2015? : Behålla Guldstatus på KLM Flying Blue

Bonusfrågor:

Bedste/gode BusinessClass.se/dk/no-oplevelser: Deltog inte i några events i år :(.
Bedste loungen: TK i IST, efter utbyggnaden
Værste loungen: Ingen som utmärker sig.
 
Last edited:

gdaily

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : Tyvärr några för få,missade BA Silver med typ 50 TPs, men med mitt förändrande resemönster finns det inte tyvärr anledning att göra en TP run
  2. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS (SK), British Airways (BA), American Airlines (AA) och Southwest Airlines (WN), FinnAir, Estonian och Ukranian Airways
  3. Nya flygplatser besökta under året? : San Francisco (SFO), Dallas (DFW), New Orleans (MSY), Key West (EYW), Orlando (MCO), Tibilisi
  4. Nya flygbolag testade under året? : American Airlines, Ukrainian och Southwest Airlines
  5. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 45 på hotell och 5 på Ålandsfärjor
  6. Bästa reseminnet? : USA-resan i januari, tillsammans med @rob74 och vår vän
  7. Sämsta reseminnet? : Inget riktigt dåligt under året
  8. Största överraskningen? : Att New Orleans var så fantastiskt, vill tillbaks dit!
  9. Annat "första gången" under året? : All-business Ba-bussen mellan LCY och New York.
  10. Mål för 2015? : Åka till Japan ståndsmässigt med vänner.
Bonusfrågor:
  1. Bedste/gode BusinessClass.se/dk/no-oplevelser: Att få betala lite Tea-points till @Dr.Miles på Farnborough-resan.
  2. Bedste loungen: BA Galleries South (tycker den är bätte än LHR Galleries First.
 

Nemo

Medlem
Det går ut på att först springa och sedan dricka öl. Man startar någonstans och slutmålet är puben där man alltså tar sig några öl efteråt givetvis i löparkläderna. Man springer aldrig och dricker samtidigt, det är alltid efteråt. Det började i Philly efter en studie om öl efter löpning från ett spanskt universitet.

Både i Spanien och Philly har detta blivit poppis och det finns speciella löparklubbar för det. De värnar om sitt community speciellt Phillygänget som gör mycket för välgörenhet. Jag kan berätta mer på någon Monks träff. :)
OT: Det här har jag missat. Hade koll på Beer mile - Wikipedia, the free encyclopedia samt World Hash Links Ännu ett skäl att springa på Monks.
 
Toppen