Senaste nytt

Ditt reseår 2014

D

Deleted member 4140

Guest
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 90
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 155423 miles.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Austrian, Emirates, Thomas cook airlines, United, Air France
  4. Nya flygplatser besökta under året? : MIA, PUJ, LHR, ATH, ALC, DXB
  5. Nya flygbolag testade under året? : Emirates, Thomas cook airlines(aldrig mer)
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 45~
  7. Bästa hotellvistelse? : Park Hyatt Tokyo
  8. Sämsta hotellvistelse? : Hotel Pennsylvania i New York. Att bo på ett billigt hotell gör jag inte om efter den resan.
  9. Bästa reseminnet? : Att "uppleva" Lost in Translation i verkligheten på Park Hyatt Tokyo
  10. Sämsta reseminnet? : Charter till Punta Cana med min mor.
  11. Största överraskningen? : Kapselhotel i Tokyo
  12. Annat "första gången" under året? : MR till Aten och Alicante samt några MR då sas hade 2000krs kampanj till Tokyo.
  13. Mål för 2015? : Testa SAS nya business class och Flyga First med ANA och Lufthansa till Asien.
 

Ritz

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 19
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 38.486
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Singapore Airlines, Swiss, Emirates, Lufthansa
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Athen
  5. Nya flygbolag testade under året? : Swiss
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 25
  7. Bästa hotellvistelse? : Ritz Carlton, Kuala Lumpur och frukosten på The Standard, New York
  8. Sämsta hotellvistelse? : något två-stjärnigt hotell i Köln
  9. Bästa reseminnet? : Emirates First
  10. Sämsta reseminnet? : Säkerhetskontrollen på Newark
  11. Största överraskningen? : upgrade på EK från Business till First :)
  12. Annat "första gången" under året? : First med Emirates, SQ regional
  13. Mål för 2015? : Åka med baby i business till New York utan större problem
 

palmen

Moderator
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 70 (66 privat, 4 jobb)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 137.060
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Swiss, United, ANA, Thai, US Airways, Air New Zealand, British Airways, Austrian, Norwegian
  4. Nya flygplatser besökta under året? : RAR, SFO, PVG, ATH, SKG, AGP, ALC, GVA, PHL, GRU, GIG, IAH
  5. Nya flygbolag testade under året? : US Airways, Swiss
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 40-50 stycken skulle jag tro
  7. Bästa hotellvistelse? : Pousada Vila D'Este, Buzios, Brasilien. Jag trodde det skulle vara ett "OK" hotell men var riktigt bra och grymt överraskad över just detta.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Inte haft någon direkt dålig, The Islander Hotel på Rarotonga var väl dock ingen höjdare för priset men ligger väldigt bra till vid flygplatsen. Absolut inget dåligt hotell men lite tråkigt att poolen ligger "mitt i" restaurangen på hotellet och stranden är inget man nyttjar just där heller. Skulle definitivt bo där igen om det enbart var för att bo nära flygplatsen inför en tidig morgonflight, men inte annars.
  9. Bästa reseminnet? : Finns väl 2 som står ut, LH First första gången samt min resa jorden runt i First och får väl bli den sistnämnda (del 2 på väg som reserapport btw)
  10. Sämsta reseminnet? : US Airways First intra USA. Hade förväntat mig mer men det var sämre än SAS Plus på i stort sätt alla plan förutom stolen samt attention från crew på passagerarna i First-delen av kabinen.
  11. Största överraskningen? : Att jag lyckats få ihop till ett SAS Diamond på ett halvår (målet var guld på 12 månader).
  12. Annat "första gången" under året? :
    1. Lufthansa First och FCT
    2. Jorden runt resa
    3. Första guldkortet (Aegean) som följdes av SAS Gold och på nya året med SAS även blev ett SAS Diamond.
  13. Mål för 2015? :
    1. Flyga mindre (ja ni hörde rätt, är inte hälsosamt ekonomiskt med så mycket resor som jag gjort i år) :).
    2. Behålla guld hos Aegean
    3. Åka med på något BC-event till BCN eller kanske ATH
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Finns många att välja på, men första ATH-run med trippel poängskampanjen sticker väl ut lite i och med att vi var så många som åkte samtidigt och hade så jäkla kul.
  2. Bästa loungen: FCT, finns inte något som ens kommer i närheten (möjligtvis då FCL i Frankfurt)
  3. Sämsta loungen: Avsaknaden av lounge i US Airways First från ORD utan status på väg hem till Europa via PHL. Samt även alla vanliga United-lounger i USA, rent skämt för att vara ärlig.
Recap från målen för 2014:
*A Gold - Check
190k EB-poäng - Check


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

Lonelyflyer

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 22
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 14,962
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Norwegian
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Chicago O'Hare, Rom (FCO)
  5. Nya flygbolag testade under året? :
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 3 Hotell, 7 nätter AirBNB
  7. Bästa hotellvistelse? : Hos en tjej I Chicago via Airbinb
  8. Sämsta hotellvistelse? : Hotellet I Rom var inte mycket att skriva hem om
  9. Bästa reseminnet? : wicker park Chicago och allt trevligt folk I Midwest
  10. Sämsta reseminnet? : förseningarna runt jul på ARN
  11. Största överraskningen? : ganska random år, inget stack ut
  12. Annat "första gången" under året? : Första intercont med SAS
  13. Mål för 2015? : testa Asien
 
Hur många flygningar har du gjort? : 94
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 130 716 Miles
Vilka flygbolag har du flugit? : American Airlines, SAS, United Airlines, British Airways, Qatar Airways, Vietnam Airlines, Air Canada, Lufthansa, flydubai, ANA, Thai Airways
Nya flygplatser besökta under året? : Aten, London City Airport, Doha, Hanoi, Siem Reap, Gazipasa, Toronto, St. John´s, Boston, Bahrain, Haneda, Bangkok
Nya flygbolag testade under året? : Qatar Airways, Vietnam Airlines, Air Canada, flydubai, ANA, Thai Airways
Antal hotellnätter/övernattningar? : 93
Bästa hotellvistelse? : Sofitel Dubai Jumeirah Beach
Sämsta hotellvistelse? : Alanya Büyük Hotel
Bästa reseminnet? : Skidåkningen i Aspen
Sämsta reseminnet? : -
Största överraskningen? : Uppgraderad till Club World på BA, Toronto-Heathrow
Annat "första gången" under året? : Första MR. Hade satt upp som mål att göra min first First under 2014 och det uppfylldes mer än väl med 6 segment hos Lufthansa, BA, ANA och Thai
Mål för 2015? : Försöka behålla BAEC Silver och EB Diamond - jag inbillar mig att det blir förbättrade förmåner för Diamondmedlemmar under 2015:rolleyes:
Bonusfrågor:
Bedste/gode BusinessClass.se/dk/no-oplevelser: Finns många bra - helgen med Barcelonagänget, Aten MR, Alicante MR och mini-BC-träffen med NotRyan på Bali
Bedste loungen: Har varit i väldigt bra lounger under året, svårt att välja men det väger över för First Class Terminal Frankfurt p.g.a. cigarrummet
Værste loungen: Le Salon Business Lounge Siem Reap

Närområdet


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Fjärran

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Attachments

  • upload_2015-1-6_21-20-2.png
    upload_2015-1-6_21-20-2.png
    137 bytes · Visningar: 212

Bjornc

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 51
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 72719
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, United, Malmö aviation, air china, Singapore airlines, virgin australia, swiss
  4. Nya flygplatser besökta under året? : SFO, HNL, PVG, MEL, CBRl, VCE, PUY, MLA, GVA, ZRH
  5. Nya flygbolag testade under året? : Singapore airlines, virgin australia, Swiss
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 49 st hotell, 14 st hostel
  7. Bästa hotellvistelse? : Shangri-la Sydney
  8. Sämsta hotellvistelse? :
  9. Bästa reseminnet? : Utsikten från sviten på Shangri-la i Sydney var värd varenda krona! Även djupt imponerad av Singapore airlines ekonomiklass!
  10. Sämsta reseminnet? : Avslutade året med att fastna på DXB dagen innan nyår, först snökaos i Zürich och sedan dimma i Dubai ledde till en 7 h försening, stressade byten och försenat bagage!
  11. Största överraskningen? : Antalet resor, 3 varv runt jorden i flyg och 49 hotellnätter på en handelslön hade jag ju inte ens vågat drömma om för ett par år sedan!
  12. Annat "första gången" under året? : Första guldkortet, som senare blev diamant, Guld på radisson, silver på hilton. Första gången betald business, Swiss till Dubai tack vare deal här på businessclass!
  13. Mål för 2015? : Behålla EB Diamond, samla ihop tillräckligt med poäng för en jorden runt i de högre klasserna år 2016!
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 71 + 14 turer offshore med helikopter
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Ingen aning
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Blue1, Thai Airways, Thai Smile, Jettime, Wideroe, CHC Norway, Bristow Norway
  4. Nya flygplatser besökta under året? :
  5. Nya flygbolag testade under året? :
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 20+
  7. Bästa hotellvistelse? : Moment Hotels i Malmö, fräscht och rent hotell, närheten till det mesta som man behöver i ens resande vardag
  8. Sämsta hotellvistelse? : Hotel Legie, Prag, Tjeckien: Gammalt och slitet, endast WiFi i lobbyn, tråkig frukost
  9. Bästa reseminnet? : Ao Nang, Thailand med goda vänner från Kanada
  10. Sämsta reseminnet? : Ingen speciellt
  11. Största överraskningen? : Moment Hotels i Malmö överraskade mig totalt, bra läge, hyfsad prisnivå
  12. Annat "första gången" under året? :
  13. Mål för 2015? : Behålla guldkortet, det ser ut att bli klart innan kvalificeringsperioden är över!
 
Toppen