Senaste nytt

Ditt reseår 2014

gnisten

Medlem
1. Hur många flygningar har du gjort? : 24
2. Hur långt (i miles) har du flugit under året? : 30.890
3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Swiss, United
4. Nya flygplatser besökta under året? : Dublin (DUB), Nice (NCE), Bologna (BLQ), Chicago (ORD), Houston (IAH), Dallas (DFW)
Geneve (GVA)
5. Nya flygbolag testade under året? : United
6. Antal hotellnätter? : 29
7. Bästa hotellvistelse? : IC Warsaw
8. Sämsta hotellvistelse? : -
9. Bästa reseminnet? Nice (Menton) där jag tillbringade flera sommarsemestrar i min ungdom
10. Sämsta reseminnet? : -
11. Största överraskningen? : -
12. Annat "första gången" under året? : Fick för första gången ett guldkort. Aldrig kommit längre än silver tidigare.
13. Mål för 2015? : Behålla mitt guldkort (ja det är Aegean) vilket även med nya reglerna inte kommer att bli särskilt svårt.
14. Bonus, detta hade inte hänt utan BC under 2014 ; Guldkort och jag hade inte heller flugit omvägar för att få fler poäng
 

Anfield

Medlem
Lust att delge lite mer detaljer? Pris, märke, var etc? Såg riktigt schysst ut den där.

Hej !

Kul att du gillar den, jag köpte denna och lite prylar från nätet när jag började resa lite mer.
Märket heter B Away Sweden, äkta skin och varje del är numrerad lite kul tycker jag !

Dessa prylar har jag skaffat, tycker det är snyggt när reseprylarna man har går i samma linje.
Bag_L__73483_zoom.jpg
Baway-necessär.jpg
Cardholder_L__53467_zoom.jpg
Messengerbag_L__15824_zoom.jpg
Travelwallet_open_L__42476_zoom.jpg
portfolj_L__33689_zoom.jpg


Portföljen funkar sådär när man har dator med sig är nog mer tänkt som en klassisk portfölj. då den inte har något skydd eller speciellt dator fack så den har fått dåligt med restid, men funkar fint om man klarar sig med en Ipad och lite papper . När allt ska med har jag använt mig av denna portfölj då denna har varit mer praktiskt att ha med sig när man behöver ha dator laddare och annat jobb tjafs.


Priserna finner du säkert på nätet.

0004977d.png

1B66951524sec.jpg
IMG_0392.JPG
IMG_0177.JPG





Ha en toppen Måndag !
 
Årets sidste flyvning blev afklaret i går - nu er der kun minderne tilbage:

Hvor mange flyvninger har du foretaget?
69 - heraf 64 privat.
Fordelt på kabineklasser ser det således ud:
Economy: 11
Plus: 34
Business: 17
First: 7​

Hvor mange miles har du fløjet?
92.186 - heraf 90.861 privat. Svarer til 3,7 gange rundt om Jorden.

Hvilke flyselskaber har du fløjet med?
  • Air China
    • Business (2)
    • First (1)
  • ANA
    • Business (1)
    • First (1)
  • Asiana
    • Business (1)
    • First (1)
  • Asiana
    • Business (1)
    • First (1)
  • EVA Air
    • Business (3)
  • SAS
    • Go (6)
    • Plus (34)*
  • Singapore Airlines
    • Business (3)
    • Suites (2)
  • Swiss
    • Business (6)
  • Thai
    • Business (1)
    • First (1)
  • Turkish Airlines
    • Economy (4)
  • United
    • GlobalFirst (1)
  • Widerøe
    • Economy (1)
*1 flyvning i SAS Business på Airbus A340 ARN-CPH

Lufthavne besøgt for første gang i år?
Alicante(ALC), Amsterdam(AMS), Stockholm Arlanda(ARN), Barcelona(BCN), Billund(BLL), Delhi(DEL), Grenoble(GNB), Göteborg(GOT), Hong Kong(HKG), Tokyo Haneda(HND), Seoul Incheon(ICN) Istanbul(IST), London City(LCY), Malta(MLA), Malmö(MMX) Manila(MNL), Palma de Mallorca(PMI), Singapore(SIN), Stavanger(SVG), Taipei(TPE) & Trondheim(TRD).

Flyselskaber du har fløjet med for første gang i år?
Air China, ANA, Asiana, EVA Air, Singapore Airlines, Turkish Airlines, United* & Widerøe

*Post-merger

Antal hotelnætter?
Ca. 70 (ca. 95 rejsedage)

Bedste hoteophold?
Jeg har haft en hel del gode hoteophold. Nogle eksempler: Conrad Hong Kong - Rigtigt fint hotel, første opgradering til Executive Floor som Hilton Hhonors Gold. Super udvalg i loungen, i særdeleshed til afternoon tea og happy hour. Conrad Singapore - Elsker det hotel. Lobbyen er vidunderlig. Ville være det perfekte hotel hvis man blev opgraderet til Exe. Floor istedet for "Business Floor" - det er dog værd de ca. 60SGD det koster. Fantastisk morgenmad i restauranten Oscar's. Vidunderlig udsigt. Fin beliggenhed. Sofitel Manila - Glad for "koloni-stilen". Super morgenmad. Super servicemindet personale. Meget imponerende club-lounge. Hilton Tokyo - Helt vildt god value for money. Super stilede værelser. Ekstremt imponerende lounge! Klart den bedste hotel-lounge jeg har besøgt.

Dårligste hotelophold?
Jeg har ikke haft nogen dårlige hotel ophold, men jeg har haft et par mindre gode. Det har været forventeligt og prisen har også været derefter.

Bedste lounge?
The Private Room på Singapore Changi. Begrundelse ikke nødvendig. Runner-up er Turkish CIP lounge i Istanbul. Wow! Fed arkitektur. Enormt udvalg af mad. Enormt udvalg af spiritus. Mange muligheder for at "aktivere" sig. Mangler kun champagne og bacon om morgnen. En del støj, men ikke noget der generer mig. Loungerne i LHR T2 er også alle rigtigt fine.

Værste lounge?
Thai Royal Silk lounge Manila(MNL) - Lounge!? Dog meget bedre end terminalen.

Bedste rejseminde?
Mange gode. Min 5 dages tur til Singapore og Indien var helt fantastisk. Ligeså var min sommerferie. Det samme var den tur jeg havde i foråret. Jeg har også haft nogle fantastiske weekendture.

Største overraskelse?
Swiss euro-business. Jeg havde faktisk høje forventninger, men de blev til fulde indfriet og endda mere til! EVA Air har også overrasket med deres konsistente høje serviceniveau.

Gode BusinessClass oplevelser i løbet af året?
Mange. BusinessClass træf i København, Malmø, Gøteborg og Stockholm. Dr. Miles Workshop. BusinessClass Vinterfest. Møde andre BusinessClass'ere "on-the-road".

Ikke uden BusinessClass i 2014?
Alt ovenfor og alt under. Havde dog sparet et en ikke ubetydelig sum penge... :rolleyes:

Mål for 2015?
First med Lufthansa-gruppen, helst Swiss men hvis det bliver til noget er det nok den "billige" udgave med EuroBonus point og Lufthansa. Et første besøg på det Afrikanske kontinent, gerne Sydafrika. Prøve nye flyselskaber og besøge et par nye lande. Udvide min horisont. Spise mindre og sundere...

Kort over årets galskab:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Året har været mit mest intensive rejseår med ualmindeligt bred marginal. Jeg tror ikke jeg overgår det lige foreløbigt - selvom jeg lægger hårdt ud i 2015.


Med @Anfield som inspiration(tak for det) kommer der lige en ordentlig omgang billeder:

01.JPG
First-First venter.

02.JPG
Kysten ud for Taiwan

03.JPG
Måske den bedste Cappucino jeg har fået i år - Ombord på en EVA Air Airbus A321!

04.jpg
Hong Kong

05.JPG
Hong Kong

06.JPG
Conrad Hong Kong

07.JPG
Udsigt over Victoria Harbour fra Executive Loungen på Conrad Hong Kong

08.JPG
Virgin Redhead & Chicken Pie i Virgin Atlantic The Clubhouse i Hong Kong.

09.JPG
Shanghai

10.JPG
Shanghai

11.JPG
Shanghai

12.JPG
Shanghai

13.jpg
Shanghai

14.jpg
Shanghai

15.JPG
Shanghai

16.JPG
Amuse Bouche ANA First

17.JPG
Caviar Service ANA First

18.jpg
Morgenmad - SAS Style

19.JPG
Cava er godt. Bøf er godt. Bøf og Cava er meget godt.

20.jpg
SAS Plus beverage of the year.

21.JPG
Singapore Airlines 772

22.JPG
Singapore Airlines SpaceBed

23.JPG
It's all about the details...

24.JPG
Singapore Airlines The Private Room - Elsker formen på
champagneglasset.


25.JPG
Uden tvivl det bedste jeg har spist på et fly i år

26.JPG
United GlobalFirst Lounge London Heathrow T2B

27.JPG
Sashimi on rice... nuff said!

28.JPG
Tokyo

29.JPG
"You are 21 right?" - "Eeeeh?" - "Eeeehhh!" -"Sure. Right. Of course I'm 21. Absolutely." ROFLMAO!

30.JPG
Singapore

31.JPG
Sinagpore

32.JPG
Manila

33.JPG
Genèvesøen.

36.JPG
Yup. Ultravidvinkel er pænt nice!

37.JPG
Stjerner skal der til. (*)

35.JPG
Two miles of highway takes you nowhere - two miles of runway can take you anywhere.

34.png
Flightradar24 screenshot of the year :D
 
Last edited:

Glenn E

Medlem
Va!? Första gången i Göteborg.;)
En annan sak.
Jag tittar på att boka Hilton eller Conrad i Singapore, Har HH Gold.
Hade du fått Executive floor om du lagt till 60SGD då du checkade in?
 
Jag tittar på att boka Hilton eller Conrad i Singapore, Har HH Gold.
Hade du fått Executive floor om du lagt till 60SGD då du checkade in?
Har boet på både Hilton og Conrad :)
På Hilton får du upgrade til Exe. Ganske udemærket lounge og fin beliggenhed tæt ved Orchard Road.
Conrad får du upgrade til Business og så betaler man op til Exe. hvilket helt klart er pengene værd! Imponerende lounge og mulighed for at spise morgenmad i restauranten.

Så Conrad er en nobrainer hvis ikke prisforskellen er for stor.
 

Anfield

Medlem
Har boet på både Hilton og Conrad :)
På Hilton får du upgrade til Exe. Ganske udemærket lounge og fin beliggenhed tæt ved Orchard Road.
Conrad får du upgrade til Business og så betaler man op til Exe. hvilket helt klart er pengene værd! Imponerende lounge og mulighed for at spise morgenmad i restauranten.

Så Conrad er en nobrainer hvis ikke prisforskellen er for stor.



Vilket fantastiskt resår du har haft ! Jag blir på riktigt avundsjuk
Kul med bilder tycker det ger bra inspiration.

Ha en toppen dag !
 
Vilket fantastiskt resår du har haft ! Jag blir på riktigt avundsjuk
Kul med bilder tycker det ger bra inspiration.

Ha en toppen dag !
Absolut. Fantastisk er en underdrivelse. Det har virkeligt været et år jeg kan se tilbage på med en god fornemmelse i kroppen. Samtidigt er det også huske på at man er utroligt priviligeret at have både tid og råd til at rejse så meget - i 2015 bliver niveauet dog ikke helt det samme.

Og tak i lige måde :)
 
Toppen