Senaste nytt

Diskussion om värvning på forumet

En mer out-of-the-box lösning man kan tänka sig är att forumet uppenbart behöver intäkter till driften av forumet. Samlar du därmed värvningen till en enskild senior moderator/ägare (som man kan lita på) kan denne sedan göra extrapoängen tillgängliga för handel under marknadsplatsen. Skulle säkerligen kunna skapa en ytterligare intäktskälla samtidigt som det ger ett mervärde för trogna forummedlemmar. Däremot ställer jag mig tveksam i vilken omfattning detta är praktiskt genomförbart?
Det är ju en ädel tanke men strider som sagt mot eurobonus regler. Tror inte någon vill riskera sitt konto.
Det man skulle kunna göra om det är godkänt är att jag får alla värvningar och alla de poäng som kommer in från detta erbjuds sedans tillbaka till medlemmar i forumet där man lottar ut bonusresor som bokas med dessa poäng. Skulle dock bli svårt att hålla koll på vilka poäng som kommer var ifrån och massa admin samt att man nog inte får värva obegränsat under ett år.
Bästa skulle ju kunna vara om de kom in på ett separat konto som bara används för detta.

En till tanke... Gar det inte ha en forumdel som heter "Amexvarvning", sa far varje person som soker bli varvad skapa en ny trad? Kan folk anvanda bottar med ett sadant upplagg ocksa?

Om detta ar mojligt, gar det att tvinga att varje forfragan/trad har en omrostning/poll, och att traden automatiskt ar last?

Enklast vore nog om alla som vill värva klistrar sina länkar i sin egen profilsida "om mig" sedan beskrivs i värvningstråden hur man hittar denna info, och att de som vill bli värvade kollar på valfri medlems profilsida. Ungefär lika svårt som det är att beskriva idag hur man postar i värvningstråden.

Jag är för oförkortade länkar i signaturer tror jag. Efter att ha funderat lite känns det som det bästa ur alla synvinklar.
Jag kan inte hela historien bakom olika beslut men helt klart verkar det gå mycket tid till att försöka polisa något som ändå upprätthålls dåligt.

Signaturlänkar borde fungera alldeles utmärkt! Man kan ha en liknande lösning som på exempelvis Reddit, bara vissa på förhand godkända domäner kommer visas/tillåtas dyka upp i signaturen.

Toppen