Senaste nytt

Diskussion om värvning på forumet

Att posta en länk utan att någon har bett om det strider mot AMEX värvningsregler och bör väll inte systematiseras. Reglerna är tydliga att det krävs att personen i fråga bett om att bli värvad.

Jag tror inte lösningen ligger i att styra upp hur folk bjuder in, utan att det snarare ligger i att premiera att nya kortmedlemmar väljer de som bidrar. Jag tror att majoriteten väljer någon som dom tycker bidrar. Det är ju trots allt deras val. Om dom tar första bästa länken, so what?

Om man vill begränsa botar, vilket jag är helt för då det inte bidrar alls, finns det många bra tekniska lösningar.

32e0f2ccce67e43e2cd5f32b66f68b0a.png

Det är en printscreen samma minut som jag postade det. Står i både appen och på hemsidan när man klickar på ”villkor för värvning”.

Fast den som klickar på en tydlig värvningslänk måste väl anses ha gett sitt samtycke till att bjudas in?

Om man tror det så har man aldrig jobbat med webbprogrammering och olika typer av informationsinhämtning/publicering. Eller så är man bara härligt naiv!

Det finns hur många tjänster som helst, där det sitter främst östasiater och löser "icke-botverifieringar" på löpande band, hela fabriker med arbetare framför sina datorer som inte producerar annat än att klicka igenom dessa. Hos exempelvis death by captcha kan man köpa 10 000 "successfully solved" captchas för $13.90 USD. Det är $0,00139 USD eller ca 1,25 svenska ören per framgångsrikt löst captcha. Det tar mellan 5-10 sekunder att få en sådan verifiering löst åt sig. På så sätt kan man bygga systematisering och automatisk informationsinsamling även av sådant som någon försöker skydda bakom captchas.
Trevlig ton och tack för den passningen vilken jag inte skall bemöta.

Och kontexten är värvningar till kreditkort på ett reseforum. Overboard much?

Innebär detta att allt snack om bottar är fejk News?

Jag själv kan skicka en invite på under 60 sekunder från att någon postar genom att tråden bevakas samt att min länk autocorrectas in genom mitt tangentbord på iPhone. Ifall det är en fråga eller liknande, kan det ta längre tid / jag får svaret fel.

Så troligen finns det inga bottar utan allt handlar om först till kvarn - i så fall så tycker jag nuvarande system kan stanna kvar.

Går att ha bottar som triggar på att det ska stå något med t.ex. "inbjudan" i inlägget också. Så bara skriva "test" i tråden triggar inte bottarna att skicka meddelanden.

Innebär detta att allt snack om bottar är fejk News?

Jag själv kan skicka en invite på under 60 sekunder från att någon postar genom att tråden bevakas samt att min länk autocorrectas in genom mitt tangentbord på iPhone. Ifall det är en fråga eller liknande, kan det ta längre tid / jag får svaret fel.

Så troligen finns det inga bottar utan allt handlar om först till kvarn - i så fall så tycker jag nuvarande system kan stanna kvar.

För att veta kanske man behöver fråga ”jag vill bli värvad” eller liknande. En bot svarar nog inte på allt utan har någon typ av urval.

Tror på fler svar då, men inte säkert botar.

Toppen