Senaste nytt

Diskussion om värvning på forumet

Trist att det alltid ska ställas så högra krav för att bli värvare :( Tycker jag är hyfsat aktiv här men tydligen inte nog.. :(
Som de tidigare kommentarerna, tycker även jag att det varit bra blandning på kravkriterierna, men samtidigt känns det personligen lite surt att jag faller så nära målsnöret just denna gång. Så av rent egoistiska skäl läget jag in en ledsen smiley
 

palmen

Moderator
Men det är ju precis det som hänt.

Utan att ha gjort en undersökning så upplever jag att att antalet bla bla inlägg har ökat dramatiskt. Inlägg som bara innehåller ”bra!” eller ”tack!”.
Det är inget som jag personligen noterat, nu läser jag ju dock långt ifrån allt på forumet så kan ha missat det.
Rena posting runs var dock länge sedan vi såg, försvann i stort sätt helt efter att man inte fick sälja EBG längre.

Om man upplever att någon postar bla bla bla inlägg är det bara att anmäla detta. Förekommer väl ibland att folk skriver +1, men de brukar vi försöka ta bort. Gillar eller håller man med är det gilla knappen som ska användas.

Vi ändrar som sagt kriterier varje månad, vid 3 tillfällen har det räckt med 1 inlägg (men specifika krav på inlägget). Andra ggr så krävs det högre aktivitet och längre deltagande. Förhoppningen är att alla ska få en rimlig chans någon gång under året att få vara med i urvalet. De som skriver dagligen kommer dock ha större chans då de troligtvis uppfyller kraven de flesta månader.
 

Hafermann

Medlem
Det är fantastiskt trist att man inte kan unna de som är aktiva medlemmar. På samma sätt som förra månadens värvare var väl värda att bli det som följd av vad de gör för oss alla, så är det de aktiva medlemmarna som gör att forumet lever och är intressant.

Avundsjukan är ett tråkigt mått på personlighet ibland.
 

igelkotten

Medlem
Det är fantastiskt trist att man inte kan unna de som är aktiva medlemmar. På samma sätt som förra månadens värvare var väl värda att bli det som följd av vad de gör för oss alla, så är det de aktiva medlemmarna som gör att forumet lever och är intressant.

Avundsjukan är ett tråkigt mått på personlighet ibland.

Inte för att jag håller med om att kraven är för hårda, men oavsett vad man tycker ska man väl ändå få uttrycka sin åsikt om kraven utan att för den sakens skulle behöva få en negativ stämpel på sig som du sätter i din sista mening. Det är tråkigt att sätta en negativ stämpel på någon så snabbt och enkelt - bättre tonläge kan vi ju ha här och faktiskt ge varandra "the benefit of the doubt". :)
 

Hafermann

Medlem
Inte för att jag håller med om att kraven är för hårda, men oavsett vad man tycker ska man väl ändå få uttrycka sin åsikt om kraven utan att för den sakens skulle behöva få en negativ stämpel på sig som du sätter i din sista mening. Det är tråkigt att sätta en negativ stämpel på någon så snabbt och enkelt - bättre tonläge kan vi ju ha här och faktiskt ge varandra "the benefit of the doubt". :)
Jag sätter inte en stämpel på någon. Konstaterar krasst fakta. Om sen någon känner sig träffad av det så är det kanske överensstämmande för personen i fråga.
 

Lollet

Medlem
Jag tycker kriterierna har vart rimliga, jag har själv aldrig uppnått kraven dock. Man skulle kunna även kunna ha krav på att ha vart medlem i x antal månader/år någon gång.
 
Toppen