Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

ulagun

Medlem
Bokat flyg till Toronto ut 2/4 hem 11/4.
Tanken är att se Ottawa Senators 4/4 samt Maple Leafs 8/4. Och självklart Hockey Hall of fame.
Tar gärna emot råd och tips med något begränsad budget ta sig mellan Toronto och Ottawa.
Likaså förslag på hotell.
KIkat lite själv och hitta hyfsat boende i centrala Toronto är inte direkt billigt.
Aldrig besökt Ottawa samt 30 år sedan vi var i Toronto så även övriga tips och råd tas emot med tacksamhet
 

palmen

Moderator
Bokat flyg till Toronto ut 2/4 hem 11/4.
Tanken är att se Ottawa Senators 4/4 samt Maple Leafs 8/4. Och självklart Hockey Hall of fame.
Tar gärna emot råd och tips med något begränsad budget ta sig mellan Toronto och Ottawa.
Likaså förslag på hotell.
KIkat lite själv och hitta hyfsat boende i centrala Toronto är inte direkt billigt.
Aldrig besökt Ottawa samt 30 år sedan vi var i Toronto så även övriga tips och råd tas emot med tacksamhet
Hotell i Toronto är svindyrt, lite som med Boston.
Man kan åka tåg mellan städerna (VIA Rail) på strax under 5h, avresa 3 april finns från 54CAD tex. Finns även buss om man föredrar det.
 

mha321

Medlem
Bokat flyg till Toronto ut 2/4 hem 11/4.
Tanken är att se Ottawa Senators 4/4 samt Maple Leafs 8/4. Och självklart Hockey Hall of fame.
Tar gärna emot råd och tips med något begränsad budget ta sig mellan Toronto och Ottawa.
Likaså förslag på hotell.
KIkat lite själv och hitta hyfsat boende i centrala Toronto är inte direkt billigt.
Aldrig besökt Ottawa samt 30 år sedan vi var i Toronto så även övriga tips och råd tas emot med tacksamhet

Prisvärt är det kanske inte (har inte kollat) men har du inte gjort det förut så kan det vara kul att flyga åtminstone ena hållet, till eller från Toronto Billy bishop. Ligger på en ö i hamnen, gångavstånd till många av hotellen Downtown. Förr i tiden var man tvungen att ta färjan 120m till flygplatsen, numera finns det en gångtunnel - men färjan finns kvar.
 

JohanE

Medlem
Bokat flyg till Toronto ut 2/4 hem 11/4.
Tanken är att se Ottawa Senators 4/4 samt Maple Leafs 8/4. Och självklart Hockey Hall of fame.
Tar gärna emot råd och tips med något begränsad budget ta sig mellan Toronto och Ottawa.
Likaså förslag på hotell.
KIkat lite själv och hitta hyfsat boende i centrala Toronto är inte direkt billigt.
Aldrig besökt Ottawa samt 30 år sedan vi var i Toronto så även övriga tips och råd tas emot med tacksamhet
Ett tips är att kolla om det är någon match i Buffalo och ta Niagara fallen på vägen dit. Jag hittade bonusbiljetter i business för mig och min bror till Toronto från Köpenhamn. Vi åker över den 10:e och hem den 14:e. Så det blir Sabres mot capitals den 11.e och sen blir det Leafs mot Redwings den 13.:e. Biljetterna i Buffalo kostar en bråkdel av det kostar i Toronto.
 

ulagun

Medlem
Ett tips är att kolla om det är någon match i Buffalo och ta Niagara fallen på vägen dit. Jag hittade bonusbiljetter i business för mig och min bror till Toronto från Köpenhamn. Vi åker över den 10:e och hem den 14:e. Så det blir Sabres mot capitals den 11.e och sen blir det Leafs mot Redwings den 13.:e. Biljetterna i Buffalo kostar en bråkdel av det kostar i Toronto.
Bra tips, gjorde detta för några år sedan.
Gift med en hockey tokig hustru har medfört en liten hobby att se så många NHL lag på plats som mjöligt.
Före pandemin blev det en hockey resa per år. Allt från Miami till Edemonton.
Därav besöket i Ottawa och Senators, en stad jag aldrig tänkt resa till annars
 

ulagun

Medlem
Nejdå, hon är ingen myt.

Hennes intresse har givit oss många positiva upplevelser, inte minst i Nordamerika.
Bara ett ex är när vi för några år sedan landade på Newark.
Väldigt bister immigration officer frågade barskt " what is your purose for visiting NY?"
Hustrun tittade förvånat på honom och svarade
"To see icehockey of course, what else is there to do"
Han tappade fattningen.
Totalt.
Blev plötsligt väldigt vänlig och lite nyfiken.
Nämnde att hon är Rangers supporter och jag Islanders, gjorde inte samtalet sämre
 
Toppen