Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Blir en hockeyresa nu till hösten men var är bäst att inhandla biljetter nuförtiden? Via Stubhub? Hellotickets? Gäller New York området i allmänhet och Rangers i synnerhet :)
 
Har köpt biljetter hos Ticketmaster, Stubhub och SeatGeek de senaste resorna. Dyrt men funkat smidigt och utan problem.

Jag har också alltid köpt mina biljetter via Ticketmaster.com till alla NHL matcher
OK, tack för snabba svar. Får kolla in alla ställen sen till sommaren när schemat släppts.

Något tips annars på en bra resebyrå som anordnar den typen av resor? Har tidigare rest med SupremeTravel som sorgligt nog gick i konkurs för någon vecka sedan :(
 

Tamas

Medlem
Jag ska hamna i Toronto när det blir Canadiens vs. Maple Leafs i Montreal.
Kan ni tipsa vart jag ska gå och titta på matchen där det finns god öl och käk plus stora skärm?
 

ulagun

Medlem
Blir en hockeyresa nu till hösten men var är bäst att inhandla biljetter nuförtiden? Via Stubhub? Hellotickets? Gäller New York området i allmänhet och Rangers i synnerhet :)
Först en varning.
Om någon här skulle komma på tanken att köpa biljetter genom viagogo
GÖR DET INTE.
Gjorde misstaget för några år sedan och blev total lurade.
Fick ogiltiga biljetter.

Tipset från en f.d (saknad) moderator för många år sedan var att köpa biljetterna direkt i anslutning till matchdagen
Har fungerat utmärkt för oss. Kanske haft tur men aldrig blivit utan biljetter
Oftast köper vi biljettluckan på stadion någon dag innan match. Annars några timmar innan match.
Aldrig blivit blåsta och utan massa tillägg.
 

IsleOfMan

Medlem
Blir en hockeyresa nu till hösten men var är bäst att inhandla biljetter nuförtiden? Via Stubhub? Hellotickets? Gäller New York området i allmänhet och Rangers i synnerhet :)
Vet inte hur det ser ut med tillgänglighet på NHL-matcher men ett tips är Ticketswap. Har använt mig av tjänsten vid flertalet events i Europa (olika F1-race, stormatcher i fotboll ffa) och funkat helt smärtfritt. Till bra priser dessutom.
 
Först en varning.
Om någon här skulle komma på tanken att köpa biljetter genom viagogo
GÖR DET INTE.
Gjorde misstaget för några år sedan och blev total lurade.
Fick ogiltiga biljetter.

Tipset från en f.d (saknad) moderator för många år sedan var att köpa biljetterna direkt i anslutning till matchdagen
Har fungerat utmärkt för oss. Kanske haft tur men aldrig blivit utan biljetter
Oftast köper vi biljettluckan på stadion någon dag innan match. Annars några timmar innan match.
Aldrig blivit blåsta och utan massa tillägg.
Jo, Viagogo har vi hört talas om och undviker helt. Att köpa på plats kan kanske funka om där är flera matcher den veckan vi är där. Då vi är ett gäng på 10 pers så vill vi nog säkra upp i alla fall en match. Sen kan man ta en till via luckan om man får feeling :)
 
Toppen