Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Adrien

Medlem
Någon som kollat på Brooklyn Nets och har koll på:
1. Är det ticketmaster man köper på i första hand?
2. Tips på vilka platser som duger för att se okej ifrån innan det blir för dåliga platser? Svårt veta vilken nivå man ska lägga sig på.
1. Ja det stämmer bra

2. 2019 var jag på sektion 228 mot Boston Celtics, kostade runt 80 USD per biljett, bra platser för priset. Några dagar senare var jag på sektion 22 rad 6 mot Milwaukee Bucks och det var häftigt, kostade runt 150 USD per biljett.
 

sembl

Medlem
Jag har nog sagt det tidigare, sport här är endast för folk med mycket pengar. Därav så ser man mycket tailgating utanför arenor.

Kolla in priserna på collage football, någon måste betala för host matteläraren.... jag menar coachen som tjänar mer än hela personalen tillsammans. Oftast är biljetterna sällan billigare om man väntar. Många som köper säsongspass för att sedan sälja stolarna och tjäna pengar på dem. Mycket vanligt här i NY på tex rangers.

Men har man is i magen, så kan man göra fynd så fort matchen startat.
 

mha321

Medlem
Någon som har ytterligare tips på sportbar i Chicago? Kanske främst för amerikansk sport på eftermiddag/kväll. :rolleyes:
Utan att ha provat någon av dem så troligen de flesta i Wrigleyville. Brukar vara väldigt poppis även vid bortamatcher. Ett antal har trevliga rooftops också, om vädret passar att titta utomhus.
 
1. Ja det stämmer bra

2. 2019 var jag på sektion 228 mot Boston Celtics, kostade runt 80 USD per biljett, bra platser för priset. Några dagar senare var jag på sektion 22 rad 6 mot Milwaukee Bucks och det var häftigt, kostade runt 150 USD per biljett.
Grymt tusen tack . Nu är det tyvärr bara pre-season när jag ska dit. Har du som verkar ha lite koll insyn i om det är bra matcher ändå rent upplevelsemässigt? Ser att det finns på sektion 22 för 131$ men även på 25/24 och 7/8 som är bakom VIP som jag förstår det för 150$. Vilka hade du valt däremellan?

Svårt att avgöra när man aldrig varit på basket och inte vet exakt vad pre season innebär (i form av upplevelse) :)
 

Adrien

Medlem
Grymt tusen tack . Nu är det tyvärr bara pre-season när jag ska dit. Har du som verkar ha lite koll insyn i om det är bra matcher ändå rent upplevelsemässigt? Ser att det finns på sektion 22 för 131$ men även på 25/24 och 7/8 som är bakom VIP som jag förstår det för 150$. Vilka hade du valt däremellan?

Svårt att avgöra när man aldrig varit på basket och inte vet exakt vad pre season innebär (i form av upplevelse) :)
Pre-season är lite tråkigt då de bästa spelarna brukar spela 10 minuter eller inte alls. Med det sagt så skulle jag ändå gå och titta på det om jag skulle vara i NY under den tiden, blir ändå en kul aktivitet/upplevelse, speciellt om man inte har varit på en NBA match tidigare.

Nu vet jag inte vad din budget är men jag hade troligtvis inte lagt 100+ USD per biljett på en pre-season match (förutom om det är i en stad som vanligtvis inte har ett NBA lag, då blir det lite annorlunda). Men om du ska ändå välja mellan 130-150 USD så hade jag tagit sektionen som har det lägsta rad av dessa. Skulle helst sitta rad 5 sektion 22 än rad 20 sektion 24. Men skulle helst sitta rad 10 sektion 24 än rad 9 sektion 22, du förstår vad jag menar :)
 

srg

Medlem
Jag är inte här för att se något, men igår parerade University of Arkansas at Pine Bluff med sitt marching band runt om i Memphis.
96e9a112ffb6d82db798b7b48a694bc6.jpg
 

Jannes

Medlem
MiLB Biloxi Shuckers vs Montgomery Biscuits på MGM Park Biloxi, MS, här om veckan.

$8 för ståplats och $2 Yeungling pga Thirsty Thursday. Det gick tyvärr inte något vidare för ostronen.
Kul sammanträffande, vi såg Pensacola Blue Wahoos möta Biloxi, dock i Pensacola. Även då gick det dåligt för ostronen.
Sittplats var $17 som vi köpte vid porten strax in på andra inning. Öl blev de inte då de slutar sälja vid 7:e inning… hade glömt att de har en sådan regel.

IMG_2552.jpeg
 
Toppen