Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Mr Basic

Medlem
Slog till på basketbiljetter (via Stubhub) till Miami Hurricanes-Duke. Blir premiär för college-sport för mig. :)
Det är en riktigt häftig upplevelse kan jag lova!
Du hade rätt @filip23
Har sett NBA flera ggr tidigare och detta slog det med hästlängder. Otroligt tryck och brass band :D . Sedan blev det ju inte sämre av att man körde över Duke. Kul att följa Hurricanes även efter hemkomst då man gick ändå fram till Final Four.
 

Lasse Kongo

Medlem
Har planerat en resa till Estland och se Sverige i em-kvalet men fick inga biljetter genom svenska tilldelningen. Finns gott om biljetter att köpa men man måste betala genom olika Estniska banker. Finns det nån Estländare på forumet som vill hjälpa till?
Ps. Mod får ta bort inlägget om det strider mot nån regel.
 
Någon som kollat på Brooklyn Nets och har koll på:
1. Är det ticketmaster man köper på i första hand?
2. Tips på vilka platser som duger för att se okej ifrån innan det blir för dåliga platser? Svårt veta vilken nivå man ska lägga sig på.
 

Mr Basic

Medlem
Någon som kollat på Brooklyn Nets och har koll på:
1. Är det ticketmaster man köper på i första hand?
2. Tips på vilka platser som duger för att se okej ifrån innan det blir för dåliga platser? Svårt veta vilken nivå man ska lägga sig på.
1. När jag var där i dec 2021 köpte jag biljetter via SeatGeek.
2. Sektion 20, rad 20 var bra (kunde tyvärr inte se exakt vilka platser vi hade).
Biljetterna gick på $133 pp inkl allt.

Gjorde misstaget att ”snåla på platserna” när vi såg Knicks i MSG, kommer inte ske igen.
 

RobHK

Medlem
Ska på NFL för första gången den 23 Dec i LA, Buffalo Bills vs Chargers. Måste säga att det var otroligt dyrt med biljetter. Vi ville ha någolunda bra platser, så vi sitter på en 200 sektion, 874 USD för 3 biljetter. Tror det blev ytterligare lite dyrare då man ville ha 3 platser brevid varandra, två platser hade lite lägre pris.

Tror de absolut billigaste biljetterna (man får typ titta på matchen på skärmen) kostade 129 USD per person. Rätt saftigt..
 

palmen

Moderator
Ska på NFL för första gången den 23 Dec i LA, Buffalo Bills vs Chargers. Måste säga att det var otroligt dyrt med biljetter. Vi ville ha någolunda bra platser, så vi sitter på en 200 sektion, 874 USD för 3 biljetter. Tror det blev ytterligare lite dyrare då man ville ha 3 platser brevid varandra, två platser hade lite lägre pris.

Tror de absolut billigaste biljetterna (man får typ titta på matchen på skärmen) kostade 129 USD per person. Rätt saftigt..
Sport kan vara sjukt dyrt i USA. När vi såg Patriots för 5-6 år sedan en vanlig grundserien match kostade billigaste biljetterna högst upp vi ena hörnet 330$ styck.
Dollarn stod ju inte i över 11 kronor visserligen.
 

RobHK

Medlem
Sport kan vara sjukt dyrt i USA. När vi såg Patriots för 5-6 år sedan en vanlig grundserien match kostade billigaste biljetterna högst upp vi ena hörnet 330$ styck.
Dollarn stod ju inte i över 11 kronor visserligen.
Ja jag försökte kolla lite statistik om det blir billigare om man väntar osv, det vaju högst tveksamt, snarare blev det dyrare först. För att sen bli billigare precis innan match, men givet att vi är 3 vågar man ju inte riska så. Jag tror det är sista matchen innan uppehåll och det är dagen vi landar, så enda chansen att se en match. Ska bli riktigt kul, sen måste vi försöka klämma Sphere grejen i Vegas också, den verkar ju iofs mer sjuk utanpå än innuti. Tur man har lön i HKD iaf (knuten till USD), men känns verkligen som USA dragit ifrån resten av världen i löner och kostnader. Hade jag haft svensk lön och behövt betala dessa priser för tre pers, hade det blivit översta raden :D
 

Claes L

Medlem
Ja jag försökte kolla lite statistik om det blir billigare om man väntar osv, det vaju högst tveksamt, snarare blev det dyrare först. För att sen bli billigare precis innan match, men givet att vi är 3 vågar man ju inte riska så. Jag tror det är sista matchen innan uppehåll och det är dagen vi landar, så enda chansen att se en match. Ska bli riktigt kul, sen måste vi försöka klämma Sphere grejen i Vegas också, den verkar ju iofs mer sjuk utanpå än innuti. Tur man har lön i HKD iaf (knuten till USD), men känns verkligen som USA dragit ifrån resten av världen i löner och kostnader. Hade jag haft svensk lön och behövt betala dessa priser för tre pers, hade det blivit översta raden :D
När vi skulle gå på Falcons för några år sedan så var biljetterna galet dyra också, då satt vi på en bar 10min från arenan och köpte biljetter 5min efter match start med typ 30-40% rabatt (om jag kommer ihåg)
 

palmen

Moderator
Ja jag försökte kolla lite statistik om det blir billigare om man väntar osv, det vaju högst tveksamt, snarare blev det dyrare först. För att sen bli billigare precis innan match, men givet att vi är 3 vågar man ju inte riska så. Jag tror det är sista matchen innan uppehåll och det är dagen vi landar, så enda chansen att se en match. Ska bli riktigt kul, sen måste vi försöka klämma Sphere grejen i Vegas också, den verkar ju iofs mer sjuk utanpå än innuti. Tur man har lön i HKD iaf (knuten till USD), men känns verkligen som USA dragit ifrån resten av världen i löner och kostnader. Hade jag haft svensk lön och behövt betala dessa priser för tre pers, hade det blivit översta raden :D
Om det är sista matchen kan man ibland ha tur med pridumpade biljetter. Om laget inte går till slutspel slutar många gå på matcherna. Var med som fenomenet i San Francisco för massa år sedan, dyraste biljetterna kostade då omkring 250$ på långsida precis bakom lagen. Tror dock 49ers varit kända för att vara medgång supporters vilket kan ha spelat in då de sedan länge var borta från diskussion on slutspelet.
 
Toppen