Det beror givetvis på destination. Över Atlanten är det nog så viktigt att fylla kabinen med betalande pax - det visar ju om inte annat den extremt låga prisnivån på dessa rutter. På huvudstadstriangeln samt inrikes Norge, Danmark och Sverige finns det nog också utrymme att ta en hel del pax som om inte annat saknar realistiska alternativ (ta Luleå-Stockholm, Oslo-Bergen/Trondheim/Tromsö, Köpenhamn-Ålborg t.ex.). Där finns det definitivt även affärsresenärer som flyger Norwegian enligt devisen lägsta pris vinner. Däremot får det väl hållas som osannolikt att SAS skulle öka kapacitet på södra Europa, den kommer nog fyllas av the Ryanairs of the World.Man kan även ställa frågan om hur mycket av Norwegians resenärer SAS och andra bolag generellt skulle vara intresserade av.
För SAS så är det affärsresenärer och en del fritid absolut, kabinfaktorn går att öka en del samt att man säkert kan göra en ansträngning för att öka kapaciteten.lite.
Tror dock att många resenärer slutar flyga om prisnivån höljs och ligger på en mer normal nivå.
Därför tror jag att den totala marknaden som kommer att minska som resultat av en konkurs eller liknande.
Intressant. Kan förstå att han är skuffet. Hade inte varit fel att ha blivit av med eländet, istället för att behöva pytsa in nya pengar för att inte bli utspädd, stor swing på egna kapitalet om man jämför de två alternativen."Kjos og Kise sa ja til å selge Norwegian"
Styreleder avslører oppkjøpsdrama: Kjos og Kise sa ja til å selge Norwegian - Norwegian Air Shuttle - Næringsliv - E24
Från början köpte de väl 100st. Rund och fin siffra. Ingen aning om de ökat på den beställningen senare, eller hur många som faktiskt levererats.Någon som vet hur stor beställning (kanske även leveranser som blivit gjorda) med A320 Neo Norwegian gjort?
Norwegian sælger yderligere to fly - CHECK-IN.dk
Någon form av samarbete finns ju redan.Spekulation om att EASYJET kan var på väg att bli samarbetspartner med Norwegian, kursen upp 3% idag just nu, den var ner nästa lika mycket igår
Källa: Dagens Industri
Jag vet inte om detta är en öppen sida
Lågprisflygbolaget tar in miljarder – bäddar för Norwegian-bud