Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

011430121

Medlem
Inte bara bankerna även jag, kommer Rayanair in på Svensk/Norsk inrikes?
Det skulle inte vara bra enlig mig, de kommer att bara flyga inrikes ARN-GOT, ARN-MMA, ARN-UME och ARN-LLA för där finns det pengar att tjärna.
Vet inte vilka linjer i Norge som är lönsamma, men RyanAir kommer att flyga dessa.
Nästa fråga vad händer med planerna om utbyggnad av Arlanda?
Om Norwegian gör KK så kommer Arlanda och Gardenmon tappa pax, vad händer med utbyggnadsplanerna?
 

Ricci

Medlem
Inte bara bankerna även jag, kommer Rayanair in på Svensk/Norsk inrikes?
Det skulle inte vara bra enlig mig, de kommer att bara flyga inrikes ARN-GOT, ARN-MMA, ARN-UME och ARN-LLA för där finns det pengar att tjärna.
Vet inte vilka linjer i Norge som är lönsamma, men RyanAir kommer att flyga dessa.
Nästa fråga vad händer med planerna om utbyggnad av Arlanda?
Om Norwegian gör KK så kommer Arlanda och Gardenmon tappa pax, vad händer med utbyggnadsplanerna?
Frågan är hur Norska staten ställer sig till en KK då Norwegian är en del av deras "infrastruktur" dvs vara konkurrent till SAS..?
 

Walter

Medlem
I bloomberg artikeln jag länkade till står ju även att de ska sälja plan och söka skadestånd för motorfel för att klara likviditeten framöver. Känns som att man kanske ska undvika Norsken (även av detta skäl) de kommande månaderna...
 

Ricci

Medlem
Det måste bli en tvärnit på deras expansion annars kommer de ha bränt de 3miljarderna redan i år.
Nu vet jag inte hur många plan de har i order men en avbokning eller försäljning måste till.
Jag läste något rykte någonstans att deras motorval till deras order på A320 inte var optimal och att med därmed inte skulle räkna hem stora vinstpengar på den affären (men som sagt bara ett rykte).
Emisjonsnytt ga nytt kursfall: Norwegian-aksjen ned 32 prosent på en uke - Norwegian Air Shuttle - Børs og Finans - E24
 
Toppen