Jag har haft en störning med BA på codesharebiljett men den sköttes bra. Problemet började på morgonen i Dublin där en brinnande hangar gjorde att den maskin som skulle operera CPH-LHR inte kom iväg till LHR som den skulle och min flight drogs därmed med i processen. Programmet för just den Airbusen var att flyga morgongflighten till LHR och därifrån LHR-CPH och tillbaka och den där branden påverkade detta.
BA gav vouchers via CPHs transfercenter, vi som skulle vidare från LHR blev ombokade. Efter landning på LHR blev det en tur till kundtjänst som ordnade ombokning till dagen efter (tidigare flight så ankomsten till YVR blev tidigarelagd om än en dag senare), hotell, transferbuss dit, middag och frukost. Det gick som på räls i ordets bästa bemärkelse. Hotellet var redo, hade en särskild temporär incheckningsdisk för BA-pax så det gick på momangen att få rummet. Middagen var helt OK.
Helt enkelt bra skött av BA. Bagaget var det heller inga problem med, de höll väskan som checkats in över natten så vid returen till LHR dagen efter för vidare flygning var det bara att gå rakt genom security.