Senaste nytt

Diskussion om Code share vara eller icke vara

Är detta scenario vanligt? Alltså att codeshare är så pass mycket billigare.

dc7509a493b3026bf99bd2144752d896.jpg
 
Vilket är det smidigaste och snabbaste sättet att ta reda på vilket flygbolag som är operating carrier om man har ett flygnummer (och en internetuppkoppling till hands)?
 

AABack2ARN

Medlem
Den där sajten verkar fånga om det är "riktig" codeshare, däremot verkar den inte visa operativt bolag i händelse av wetlease eller liknande

Se exempelvis SK531 som utförts av SAS Ireland eller SK2590 som utförts av CityJet
 
Den där sajten verkar fånga om det är "riktig" codeshare, däremot verkar den inte visa operativt bolag i händelse av wetlease eller liknande

Se exempelvis SK531 som utförts av SAS Ireland eller SK2590 som utförts av CityJet
Jag tänkte på poängintjäning (inom Star Alliance) så jag nöjd ändå, även om den inte visar wetlease-information.
 
Då är du ändå rökt för ingen vet med säkerhet hur bokningsklasser översätts till operating carrier.
Nej, men jag får ju reda på om jag bör låta bli att köpa biljetten helt och hållet. Och förresten, t ex en SAS-operated codeshare är inte så hemskt för mig, jag får alltid 100% i SAS Go/ekonomiklass till Aegean Miles+Bonus oavsett vem som var marketing carrier.
 

agehall

Medlem
Och förresten, t ex en SAS-operated codeshare är inte så hemskt för mig, jag får alltid 100% i SAS Go/ekonomiklass till Aegean Miles+Bonus oavsett vem som var marketing carrier
Ger Miles&Bonus alltså miles för alla bokningsklasser (dvs listar de alla bokstäver i alfabetet)? Isåfall kanske du är safe.
 
Toppen