@John Rambo blev lite knas med din karta i bonusresetråden.. Haneda = HND, inte HAN (Hanoi)
Gör man detta måste man vara villig att riskera hela resan. Dels finns risk att de inte kommer tillbaka eller att någon annan hinner ta dom.Till de som hänger på låset,
Min erfarenhet är att bonusplatser i SAS business som man bokat långt ut kommer tillbaka om man avbokar några dagar senare. Så om man inte har nån absolut livsavgörande resa som man anser sig lyckats boka, vilket jag har svårt att se att nån har i det här läget, och kan tänka sig riskera att platserna inte kommer tillbaka, avboka dina separata ut o hemresor och boka om till en t/r. Detta kan upprepas några veckor senare om det inte fanns anslutning till/från CPH vid bokningstillfället.
@Maja som letar platser till sportlov 2022, öva på detta nån gång fram till februaris platser släpps. Boka till PVG när de släpps. Boka hem från HND när de släpps. Vänta nån dag, avboka båda resor och se om de kommer tillbaka och boka igen (på tel eftersom det är open jaw).
Tanken är god, men som sagt var väldigt risky business när det är specifika datum jag måste åka p.g.a. Lov och ledighet från skolan för dottern och för mig som själv är lärare. Inte den lättaste ekvationen. Jag får hoppas på det bästa och se vad som fungerar.Till de som hänger på låset,
Min erfarenhet är att bonusplatser i SAS business som man bokat långt ut kommer tillbaka om man avbokar några dagar senare. Så om man inte har nån absolut livsavgörande resa som man anser sig lyckats boka, vilket jag har svårt att se att nån har i det här läget, och kan tänka sig riskera att platserna inte kommer tillbaka, avboka dina separata ut o hemresor och boka om till en t/r. Detta kan upprepas några veckor senare om det inte fanns anslutning till/från CPH vid bokningstillfället.
@Maja som letar platser till sportlov 2022, öva på detta nån gång fram till februaris platser släpps. Boka till PVG när de släpps. Boka hem från HND när de släpps. Vänta nån dag, avboka båda resor och se om de kommer tillbaka och boka igen (på tel eftersom det är open jaw).
Tyvärr klarar du inte visumkravet på en sådan routing, det måste vara olika länder på de olika benen till/från Kina.Tanken är god, men som sagt var väldigt risky business när det är specifika datum jag måste åka p.g.a. Lov och ledighet från skolan för dottern och för mig som själv är lärare. Inte den lättaste ekvationen. Jag får hoppas på det bästa och se vad som fungerar.
Rent tekniskt sett skulle jag klara mig om jag bokar CPH-PVG-CPH-GOT, för då börjar jag ju resan i Danmark och avslutar i Sverige. Får ta tåget ner till Kastrup i så fall. Det blir inte smidigt, men kan var en lösning.
Då uttryckte jag mig dåligt, för det är det ju.Tyvärr klarar du inte visumkravet på en sådan routing, det måste vara olika länder på de olika benen till/från Kina.
Du måste flyga XXX-PVG-YYY, där XXX är ett land och YYY är ett annat land än det första landet. Benen bortom dessa räknas inte.om detta inte fungerar, förklara gärna för mig varför det inte gör det?
Så bara för att få ordning på alla regler, men om jag bokar GOT-CPH-PVG-CPH-GOT på en biljett och sedan bokar en t&r över dagen mitt i vistelsen i Shanghai till t.ex. Taipei på en annan biljett så är min resa godkänd för 144h transit visum?Du måste flyga XXX-PVG-YYY, där XXX är ett land och YYY är ett annat land än det första landet. Benen bortom dessa räknas inte.
Edit: Det kallas ju transitvisum, så meningen är nog inte att man ska använda det på resor som primärt går till Kina.
Korrekt, det är så jag tolkat reglerna och det som andra postat på BC. Jag har inte provat själv.Så bara för att få ordning på alla regler, men om jag bokar GOT-CPH-PVG-CPH-GOT på en biljett och sedan bokar en t&r över dagen mitt i vistelsen i Shanghai till t.ex. Taipei på en annan biljett så är min resa godkänd för 144h transit visum?