Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag åkte med Colonia express över Rio de la plata när jag var där februari förra året. Billigt och bra, bussarna som gick mellan Colonia och Montevideo höll bra standard. Det finns direktbåt mellan BA och MV men jag valde bort den (antingen för priset eller om det var för mycket vågor där:confused: minns inte vilket)
Eller hur! Det där är standard dagsutflykt för mig och kompisarna i BA. Vart bodde ni i Montevideo? Jag har bara sovit på hotels där, så hotelltips mottages tacksamt.

Eller hur! Det där är standard dagsutflykt för mig och kompisarna i BA. Vart bodde ni i Montevideo? Jag har bara sovit på hotels där, så hotelltips mottages tacksamt.

Hotel Palacio bodde jag på (bokat via booking). Ingen frukost om jag minns rätt men helt, rent, billigt, mysigt, skön säng, bra badrum och perfekt avstånd ner till vågbrytaren för att fånga solnedgången!
20200211_192944.jpg

Bokade 4 biljetter till DPS i augusti och allt är klart och vi har valt platser. Kollade på turkish app också och allt är ok.
Då jag bokade sågs 4 lediga platser på awardfares och united, inga konstigheter alls.
Då det inte fanns 6 platser så fick min andra son + tjej åka dagen efter.

Nu 3 veckor efter syns fortfarande 4 platser på mitt datum, både på united och awardfares....vad tror ni, släpper turkish mer platser, eller är det till andra program?

Tänkte jag hör här innan jag ringer SAS.
Och får jag betala det nya poängpriset om jag ändrar deras bokning till vår flight, tror ni?

Bokade 4 biljetter till DPS i augusti och allt är klart och vi har valt platser. Kollade på turkish app också och allt är ok.
Då jag bokade sågs 4 lediga platser på awardfares och united, inga konstigheter alls.
Då det inte fanns 6 platser så fick min andra son + tjej åka dagen efter.

Nu 3 veckor efter syns fortfarande 4 platser på mitt datum, både på united och awardfares....vad tror ni, släpper turkish mer platser, eller är det till andra program?

Tänkte jag hör här innan jag ringer SAS.
Och får jag betala det nya poängpriset om jag ändrar deras bokning till vår flight, tror ni?
Det är inte helt ovanligt att bolag släpper X platser och när de har bokats släpps Y platser (X kan vara samma som Y).
Ingen här kan svara säkert på din fråga så ring in på måndag och hör vad SAS ser och om det går att ändra.

Det är inte helt ovanligt attached bolag släpper X platser och när de har bokats släpps Y platser (X kan vara samma som Y).
Ingen här kan svara säkert på din fråga så ring in på måndag och hör vad SAS ser och om det går att ändra.
Fråga 1. Som @palmen skriver, det kan hända. Bara ringa SAS och kolla. :)
Fråga 2. Rent logiskt borde du ju få betala det gällande/dyrare priset men nu är det ju SAS vi pratar om....o_O

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Ethiopian Airways
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm/ARN
Destination: Buenos Aires/EZE
Antal poäng (per person): 165 000. Totalt 165 000 med Amex 2-4-1 voucher.
Skatter&avgifter (per person): ca 1600 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): November 2021
Bokad: Februari 2021

Jag fick jättebra service idag av Sveg. Lösningsorienterad medarbetare! Tummen upp!

Bra där! Men insåg efter att jag bokat min resa att Etiopien är en jäkla omväg till Argentina. Blir nog ombokning senare...

Toppen