Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Nån månad till så är det dax.
"Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av 139769 kronor du behöver handla för ytterligare 10230 kronor för att erhålla din EuroBonus-förmån"

Kommer ha ca 200K EB point , och med BC expertisen i ryggen så hoppas jag det kan bli nått spektakulärt :)

Typiskt att denna öppning i reglerna ska uppstå när man commitat alla poäng till sommarresan. Lär ju dessvärre inte bli långvarigt. :(

Någon som vet om man måste ha en 2-4-1 voucher för att få boka med Tallinn? Skulle gärna låta dom göra ett försök på denna bokning utan att applicera en voucher

Hmm. Om jag minns rätt, den automatiska rösten säger ju inte något om 2-4-1, han pratar bara om Star Alliance awards. I tillägg till det, jag hade lite problem med att min voucher inte syntes hos Talinn, så de försökte boka utan 2-4-1 (men då räckte inte poängen).

Så det borde inte vara något problem!

Försökte boka en enkel inom Europa via Asien, systemet slog helt bakut på den så det verkar finnas lite spärrar trots allt :)

Försökte precis boka en liknande via Tallinn; ARN-FRA enkel via Asien och USA. Blev tyvärr bosse tvärnit! "This is definitely not a one-way ticket!" Dock oklart om det var datorn eller agenten som sa det.

Försökte precis boka en liknande via Tallinn; ARN-FRA enkel via Asien och USA. Blev tyvärr bosse tvärnit! "This is definitely not a one-way ticket!" Dock oklart om det var datorn eller agenten som sa det.
Jag har en sådan bokning på G nu, systemet sa inte nej i alla fall, men de måste räkna på skatterna och skulle återkomma imorgon. Får se vad utfallet blir men systemmässigt så säger den i alla fall inte stopp när man inte försöker boka med voucher (pratade med vanliga kundtjänst).

Toppen