Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

palmen

Moderator
Så billigaste sättet att nöjesflyga i första klass är alltså till Mellanöstern-zonen?
En enkel (8 segment RTW) Arlanda - Europa är inte möjlig?
Jag fick inte igenom att boka enkel resa inom Europa och passera andra zoner.
Systemet i sig sa inte nej och de kunde räkna ut skatter men debiteringen skulle bli utifrån den dyraste zon man passerar som en tur och retur och inte enkel resa.
 

chazzie

Medlem
Det går verkligen att göra sinnessjuka bokningar nu! Kan detta verkligen få fortsätta? SAS får väl ändå betala en slant till de bolag som utför respektive flygning?

Inget klagomål, bara en observation :D
 

spritfet

Medlem
Lyckades precis boka en golfresa ner till Kapstaden via Angola ner. Samt via Cairo hem. Sitter och funderar på om det är smartare, roligare, bättre business upplevelse och framförallt skönare att flyga via PEK med Air China direkt (även om det är längre flygtid) från ARN för att få ner antalet stopp till 2 PEK och JNB samt att det kanske är större chans att golfbaggen hänger med hela vägen. Vad säger Ni?
Oj, det där ser vågat ut :) Jag vet inte om du är ute efter att maxa legs eller upplevelse, men Air China är inget jag skulle rekommendera. Hittade du inget med Ethiopian (1 stopp från ARN till CPT med 787)? Jag har upplevt att united inte alltid visar ET-tillgänglighet, men kolla ANA eller Aeroplan.
 

Juancarlos

Medlem
Oj, det där ser vågat ut :) Jag vet inte om du är ute efter att maxa legs eller upplevelse, men Air China är inget jag skulle rekommendera. Hittade du inget med Ethiopian (1 stopp från ARN till CPT med 787)? Jag har upplevt att united inte alltid visar ET-tillgänglighet, men kolla ANA eller Aeroplan.
Hehe, syftar du på Egypt Air eller stoppet i Angola? ;) Är ute efter minimalt med stopp samt kortast möjliga resa. Osäker på om Egypt air är ett bättre eller sämre alternativ en Air China samt om golfbagen kommer fram med tanke på alla stopp. Tack för tipset, tallinn hittade inget med Ethiopian men ska kolla ANA samt Aeroplans sidor :)
 
Då man inte är sämre än att man får ändra sig så blev det en liten RTW istället för orginalbokningen.
Blir kul att testa United Polaris long haul även om det är Ex Continental config och det blir trevlig att flyga turkish igen.
Blev av med 2h single cabin flight från YYZ och de jobbiga bytena där. Tar faktiskt hellre sista benet i USA då Canada kändes struligt.
En eftermiddag i Beijing blir det också, så troligtvis ett flygplatshotell och en taxi in till stan för att se lite grejer på eftermiddagen.
Försökte klämma in några segment till men var lite Ghost availability på United tyvärr.
Nöjd med routingen dock om man jämför med orginalbokningen och blir roligt med första RTW =)
Sparade 800kr totalt i skatter också med denna bokningen så det var ju trevligt då de går direkt till hotellbokningen i Kina!

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Turkish x2, Unitedx3, Swiss x2
Kabinklass: Business / First inrikes USA
Avreseort: Stockholm
Destination: Minneapolis
Enkelresa eller Tur&retur: R/T
Antal poäng (per person): 55.000 med Amex 2for1
Skatter&avgifter (per person): 2500kr
När (avresans tidpunkt): Juli 2017
Bokad: idag


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Ser verkligen spännande ut! Får min voucher vilken dag som helst och ska ut på liknande resa i juli.
Kan du speca rutterna och vilken stad du har som destination?
Räknas First inrikes USA som business?
 

jerixon

Medlem
Står ju tydligt att destination är Minneapolis ;)
Är där 15 dagar totalt.
First inrikes räknas som business ja då det är så det heter på United.

Ser verkligen spännande ut! Får min voucher vilken dag som helst och ska ut på liknande resa i juli.
Kan du speca rutterna och vilken stad du har som destination?
Räknas First inrikes USA som business?
 

jerixon

Medlem
Jag tror du kan flyga den via peking och johannesburg om du skippar några stopp :)
I first skulle jag aldrig boka den, men i Business finns det ju mkt kreativt.
Från Sao Paolo går det direktflyg till Toronto och Houston som är stora hubbar och där från kan du jobba dig vidare via asien eller europa hem och ej nå upp i mer än 8 legs.

Någon som kan tipsa om hur man tar sig till Brasilien med en kreativ bokning? Min var för kreativ.
Försökte mig på följande bokning men datorn sa nej vid benet till Johannesburg :(

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Från Till Klass
FRA HND First
HND BKK First
BKK ICN First
ICN PEK Business
PEK JNB First
JNB GRU Business
REC LIS Business
LIS ARN Business
 
Toppen