Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckades precis boka en golfresa ner till Kapstaden via Angola ner. Samt via Cairo hem. Sitter och funderar på om det är smartare, roligare, bättre business upplevelse och framförallt skönare att flyga via PEK med Air China direkt (även om det är längre flygtid) från ARN för att få ner antalet stopp till 2 PEK och JNB samt att det kanske är större chans att golfbaggen hänger med hela vägen. Vad säger Ni?

Bonusprogram:Eurobonus Amex 2-4-1 Voucher
Flygbolag:Lufthansa X2, South African, Egypt Air, Turkish
Kabinklass:C Business
Avreseort:ARN
Destination:CPT
Enkelresa eller Tur&retur:T/R
Antal poäng (per person):70 000
Skatter&avgifter (per person):3200 SEK
När (avresans tidpunkt): December
Bokad:Juni


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:
Då man inte är sämre än att man får ändra sig så blev det en liten RTW istället för orginalbokningen.
Blir kul att testa United Polaris long haul även om det är Ex Continental config och det blir trevlig att flyga turkish igen.
Blev av med 2h single cabin flight från YYZ och de jobbiga bytena där. Tar faktiskt hellre sista benet i USA då Canada kändes struligt.
En eftermiddag i Beijing blir det också, så troligtvis ett flygplatshotell och en taxi in till stan för att se lite grejer på eftermiddagen.
Försökte klämma in några segment till men var lite Ghost availability på United tyvärr.
Nöjd med routingen dock om man jämför med orginalbokningen och blir roligt med första RTW =)
Sparade 800kr totalt i skatter också med denna bokningen så det var ju trevligt då de går direkt till hotellbokningen i Kina!

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Turkish x2, Unitedx3, Swiss x2
Kabinklass: Business / First inrikes USA
Avreseort: Stockholm
Destination: Minneapolis
Enkelresa eller Tur&retur: R/T
Antal poäng (per person): 55.000 med Amex 2for1
Skatter&avgifter (per person): 2500kr
När (avresans tidpunkt): Juli 2017
Bokad: idag


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hade en tidigare bokning över sommaren som vi var tvungna att korta ner med en vecka.
Avbokade den gamla bokningen och bokade en ny då det fanns lite alternativ på rutten.
Inte den roligaste rutten, men den gör sitt jobb :)

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag:SAS, Air Canada
Kabinklass: C,Y (Single Cabin Flights)
Avreseort: Stockholm
Destination: Minneapolis
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 55.000 med Amex 2for1
Skatter&avgifter (per person): 2900kr
När (avresans tidpunkt): July 2017
Bokad: idag


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Förra veckan bokade jag första bonusresan - idag första bonusresan med voucher :)

Denna resa är till min mor och far. De ville egentligen till Mauritius men jag hittade ingen roligt dit, så istället övertygade jag dom om Bali (Hur jag nu gjorde det eftersom jag själv inte ens varit där :p) Allting bokat i Business men tanken är att de ska få uppleva sin första first. Saknas dock lite poäng innan en sådan ombokning kan ske.


Vilket bonusprogram du använder poäng ifrån: Eurobonus
Vilka flygbolag: Lufthansa, Thai, Swiss, SAS
Vilken kabinklass: Business & Plus (SAS)
Avreseort: Stockholm
Destination: Denpasar
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng: 140 000 samt en 2-4-1 voucher
Skatter&avgifter: ca 2500kr per person
Antal resenär 2 personer
När: Mars 2018
Bokad: Juni 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Lyckades precis boka en golfresa ner till Kapstaden via Angola ner. Samt via Cairo hem. Sitter och funderar på om det är smartare, roligare, bättre business upplevelse och framförallt skönare att flyga via PEK med Air China direkt (även om det är längre flygtid) från ARN för att få ner antalet stopp till 2 PEK och JNB samt att det kanske är större chans att golfbaggen hänger med hela vägen.

Det är nästintill konsensus på forumet att Air China ej är värt någon omresa.
 

Charge på kortet är 5 565kr/person, är inte det lite mycket?
I "biljett" mailet finns endast följande, får man inte ett kvitto på resten?
charge.png
 
Vilket bonusprogram du använder poäng ifrån: Eurobonus
Vilka flygbolag: Swiss, Thai och Turkish
Vilken kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Phnom Penh
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng: 70 000 samt en 2-4-1 voucher
Skatter&avgifter: ca 2886 kr per person
Antal resenär 1 personer
När: juli/aug 2017
Bokad: Juni 2017


ARN - ZRH Swiss C
ZRH - BKK Swiss C
BKK - PNH TG C
PNH - BKK TG C
BKK - IST TK C
IST - ARN TK C
 
Känns som vi kan ha gått lite för långt med det här men man måste ju utnyttja läget medans det går:

Vilket bonusprogram du använder poäng ifrån:
Eurobonus
Vilka flygbolag: Thai, Asiana, Air India, Turkish, ANA, Austrian
Vilken kabinklass: Business, Economy, First
Avreseort: CDG
Destination: KUL
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng: 80000+50000 per person samt 2x 2-4-1 voucher
Skatter&avgifter: ca ~8200 kr per person
Antal resenär 2 personer
När: Nov-Dec 2017
Bokad: Juni 2017

Utresa:
CDG(TG F)-BKK(TG F)-ICN(OZ F)-JFK(AI F)-DEL(TK C)-IST(TK C)-ORD(NH F)-NRT(NH C)-KUL

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hemresa:
BKK(TG F)-KIX(NH X)-HND(NH F)-JFK(AI F)-DEL(TG C)-BKK(TG F)-NRT(NH F)-JFK(OS C)-VIE

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

107h i F. Med lite flyt kan några legs bokas om till LH F innan utresa och även det lite obehagliga ekonomi legget.
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA, Thai, Singapore Airlines, SAS
Kabinklass: C, F, F, F, C, F, F, Go
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Bangkok / Jakarta
Enkelresa eller Tur&retur: t/r
Antal poäng (per person): 95.000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3479 kr
När (avresans tidpunkt): November
Bokad: April


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


CPH-FRA, LH A320, Business
FRA-HND, NH 777, First
NRT-BKK, TG A380, First
//
CGK-SIN, SQ 777, First
SIN- BKK, SQ A330, Business
BKK-HND, TG 747, First
HND-LHR, NH 777, First
LHR-CPH, SK A320, Go

Det blir två veckor i Thailand och sista veckan på Bali och/eller Jakarta. Loungehöjdpunkterna blir 5,5h i The private room och dagflyg från BKK för att njuta av Thais fantastiska markservice.

Jag har siktat in mig på att byta utresan till MUC-HND med Lufthansa First. Om ANA släpper awardplatser på NRT-SIN i First är det möjligt att jag kastar om flighterna lite också så att jag får 5 legs på utresan istället - det är roligare att hälla i sig champagne i början på äventyret än när man är på väg tillbaka till verkligheten imo... :D


Som många andra redan gjort passar jag också på att ändra min resa för ytterligare optimering tack vare de nya reglerna, eller avsaknaden av regler snarare ;)

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA, Thai, Asiana
Kabinklass: C, F, F, F, F, F, F, C
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Bangkok
Enkelresa eller Tur&retur: t/r
Antal poäng (per person): 95.000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): Ca 3800 kr
När (avresans tidpunkt): November
Bokad: Juni


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
CPH-FRA, LH Business
FRA-HND, NH First
NRT-BKK, TG First
//
BKK-ICN, TG First
ICN-LAX, OZ First
LAX-NRT, NH First
HND-FRA, NH First
FRA-CPH, LH Business
 
Stunden är kommen..

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA, Thai
Kabinklass: Business och First
Avreseort: Arlanda
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 114000
Skatter&avgifter (per person):
När (avresans tidpunkt): December/Januari 2017/2018
Bokad: Mars 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
ARN-FRA LH809 C A320NEO
FRA-HND NH204 F B77W
HND-BKK TG661 F B744
BKK-SIN TG413 C B787

Lär eventuellt bokas om till Lufthansa F FRA-HND och ANA F NRT-SIN om det kommer platser. Är dock rätt nöjd med denna bokning, ger mig drygt 17h i Tokyo att föräta mig på. HND-BKK är ju dock en nattflygning (00:20-05:25) så lär ju inte vara full service, men pyjamas och en säng blir bra. Killen jag pratade med var otroligt proffsig! Fanns ingen plats på NRT-BKK med TG 667 som flyger med A380, men det ger mig samtidigt mer tid i Tokyo.
Ombokat á la First class bonanza... Flyttade fram avresedatum en dryg vecka samt ändrade några segment, ska se ifall jag ska ändra ICN-SIN segmentet till något roligare senare men just nu är jag glad att det gick igenom.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA, Asiana
Kabinklass: Business och First
Avreseort: Arlanda
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 114000
Skatter&avgifter (per person): Osäkert för tillfället
När (avresans tidpunkt): Januari 2018
Bokad: Mars 2017, ombokad Juni 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
ARN-FRA Lufthansa C
FRA-HND ANA F, tänkt boka om till Lufthansa F
//6h 40m i Tokyo, cirka 9h 50m om ombokning till Lufthansa möjlig //
HND-LAX ANA F, nattflyg men ska nog gå gött ändå
//19h 10m i Los Angeles, tid för In-N-Out och massivt träningspass och lite sightseeing//
LAX-ICN Asiana F, dagflyget och A380. Woho!
//22h 50m i Seoul, äta äta äta//
ICN-SIN Asiana C

Hade inte kollat längre än att få FRA-HND-LAX-ICN att funka, så i framtiden blir det eventuellt att styra om ICN-SIN. Kanske försöka boka om till Singapore Airlines eller hoppas Thai kör first till Bangkok, men har då varit på resande fot i ungefär 103h...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen